Wat is er nieuw

120cm/240L Tanganyika van Vhall.

V

Vhall

Guest
Eindelijk is het dan zover, water in het aquarium! Gelijk ook een mooi moment om een dagboek te openen...

Laat ik bij het begin beginnen, de achterwand. De BTN achterwand die ik op het oog had, was helaas niet verkrijgbaar in de kleur zoals ik het graag zou hebben.
Daarom besloten de achterwand over te spuiten, met de hoop dat het dan de kleur zou krijgen die ik in gedachte had...

Hieronder (heel) kort het proces.

Zoals de wand was.
NX0tz6jIXgRh4fArE8No3ogWNb-tydre.jpeg

Vervolgens wat "shading" aangebracht, die later overbodig bleek.

Overgespoten in de gewenste kleur grijs en daarna een drybrush erover voor de structuur.

Na de behandeling met Epoxy.

Het meubel in elkaar, achterwand in het aquarium gelijmd en vervolgens aquarium op het meubel.

En sinds gisteren water in het aquarium, over enkele dagen gaat dit water eruit, zodat alle kit resten etc. weg zijn.
Vandaar dat er ook nog geen inrichting is, wilde namelijk ook nog even zeker zijn dat het aquarium niet ergens lekt.

Halfvol.

Het plan is nu om vrijdag de rest van de inrichting te gaan doen en het "definitieve" water erin te gaan doen.
Het filter draait op dit moment al, waarbij ik mij wel afvraag of het een probleem is, als de slangen in een L vorm naar het filter gaan?

Zo dus:

Het lijkt allemaal goed te werken, ik zie de stofdeeltjes en dergelijke goed door de bak circuleren.
Het enige is dat de bak nog behoorlijk vol met luchtbelletjes zit, met name ook de voorruit.

Het is uiteraard nog niet veel en de kwaliteit van de foto's laat wat te wensen over, allemaal met de telefoon gemaakt.
Maar ik kijk erg uit naar de volgende fase, de inrichting, waarvan ik foto's zal gaan maken met een betere camera!
Het is in ieder geval heerlijk om er na weken eindelijk mee bezig te kunnen zijn en tegen van alles aan te lopen!

Until next time en feedback wordt altijd gewaardeerd! :petjeaf:

Mooie bak en knap gedaan met de achterwand!
Kan prima zo hoor met de slangen van het filter,als er maar geen knik in zit of dat ze langer zijn dan maximale lengte dat het filter aankan.
Ben benieuwd verder,succes!

Mooie bak! Wat zijn de maten? En heb je al een vis bestand in gedachten?

Dank voor de leuke reacties! En ik ben blij te horen dat de filterslangen op deze manier geen kwaad kunnen.

Wel nog een korte andere vraag, het filter zelf, een Eheim Prof 3 600, maakt een zacht brommend geluid, niet heel goed te horen,
maar wanneer het stil is in mijn slaapkamer, is het brommende geluid toch wel aanwezig.
Is dit normaal voor een filter? Ik heb namelijk het gevoel dat er iets resoneert, ondanks dat het filter op die bijgeleverde rubberen pootjes staat.

@Mark-Jan: 120cm breed, 40cm diep en 50cm hoog. Over het visbestand ben ik nog niet helemaal uit.
Ik zou graag, na het eea gelezen te hebben, graag een Xenotilapia soort willen houden, maar ik heb begrepen dat 120cm daar net te klein voor is.
En aangezien ik de vissen een goed onderkomen wil geven, denk ik dat ik daar van af zie. Wat ik op dit moment voor ogen heb, is het volgende:

- 8-10x Paracyprichromis Brieni
- 5x Synodontis Polli White
- Enkele slakkenhuis cichliden, mogelijk multi's of similis.

Verder ben ik ook wel blij te lezen dat jullie de achterwand mooi vinden. Uiteindelijk is dat toch de bevestiging dat het goed gegaan is! 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan