Wat is er nieuw

200x60x60cm Z-A van Jedi

• Onderwerp starter Onderwerp starter jedi
  • Startdatum Startdatum
J

jedi

Guest
Na een tijdje afwezig te zijn geweest op het forum (in ieder geval op de voorgrond), heeft mij aquarium niet stil gezeten qua ontwikkeling. Zo heb ik mijn achterwand aangepast, van Fozzy HN en van Ludger kienhout gekocht, waarna hij vroeg om de nieuwe indeling vast te leggen en te delen op het forum.

In totaal heb ik 31 (waarvan 11 van ludger) stukken hout in het aquarium zitten vari�rende van 20cm tot 1m+.

Mijn vissen bestand op dit moment:
5x Maanvis
1x L190
1x Gibbiceps
1x pleco
1x L... (zwart met oranje strepen)
3x Farlowella acus
6x Roodkopzalm (overige 24 helaas als duur voer gekocht voor mijn maanvissen) Hier zoek ik nog een optie voor om uit te bereiden of andere soort scholen welke niet wordt opgegeten, tips zijn welkom!
5x corydora trilineatus (ga ik nog uit bereiden)

Verder hoop ik deze week nog een L066, L142 en een L204 op te halen.

Bij deze een paar foto's 😉

Indeling voor toevoegen kienhout:
797412jedi_0_82_imag1383.jpg

Indeling na toevoegen kienhout:
317369jedi_0_82_imag1391.jpg

Detail links:
917639jedi_0_82_imag1392.jpg

Detail rechts:
572332jedi_0_82_imag1393.jpg

Mooie bak! Maantjes zien er goed uit 🙂

jedi zei:
1x L... (zwart met oranje strepen)
Wilde gok: Panaque maccus?

Mooie inrichting, mss is de hyphessobrycon bentosi (white fin) een leuke scholenvis. Is wel wat groter en zal dus moeilijker te pakken zijn. Evt is de zwarte tetra/rouwtetra ook een leuke vis, al ben ik fan van de bentosi

HrR5-pF1Ryqvs-k8dPXNOVwHka4sIkFC.gif

Keuze bewust voor 'maar' 5 maantjes in deze bak?
Links braziliaanse klimop aan het hout vastgemaakt?
Killerfish noemt een mooie soort, maar eigenlijk zit daar ook al wat meer een argument in: hooggebouwd soortje (denk aan fantoomzalmen, diamantzalm).

~ Ivo

Prachtig! 🙂

Ivo, daar doelde ik ook een beetje op met groter. Qua lengte scheelt het elkaar niet heel veel, maar de bentosi's zijn net als de rouwtetra's idd net wat hoger.

Ik zal binnenkort even een foto uploaden van de onbekende L nummer, maar ik denk dat Rene B met de Panaque maccus aardig in de buurt zit.
@ killerfish de hyphessobrycon bentosi is inderdaad een goed alternatief! Scholen ze ook net zo goed als roodkoppen? Daar ben ik namelijk het meest van gecharmeerd.
Ik heb de Hyphessobrycon ecuadoriensis ook wel is gehad maar die vond ik achteraf toch wel wat te groot worden, ondanks dat dat een goed alternatief is.

Ik heb niet bewust gekozen voor 5 maanvissen, ben in den beginne met 11 begonnen. Door natuurlijke selectie zijn de 5 sterkste overgebleven en ook al behoorlijk aan de maat 😉 De klimop heb gewoon 'los' om het hout gedaan, ik wil het namelijk niet te groot laten worden en op deze manier kan ik het binnen de perken houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan