Wat is er nieuw

60 cm van ricky14

• Onderwerp starter Onderwerp starter ricky14
  • Startdatum Startdatum
R

ricky14

Guest
hallo allemaal 😀

het begon toch weer te kriebelen om de superfish home 40 aquarium weg te doen en een iets grotere te nemen. het is een bak van 60x30x30. ik wil er graag een gezelschapsbak van maken.
plantjes die erin staan:

echinodorus blehri 1x
cryptocoryne moehlmannii 2x
staurogyne porto vehlo 1x
ludwigia perennis 1x
grasachtige soort die voorin staat (weet de naam niet, weet iemand wel de naam?) 3x

verder staat er nog een stuk hout in. de stenen op het hout liggen er tijdelijk want het hout wil nog niet zinken.
als bodem heb ik een zandbodem gedaan. ik heb iets lichter zand gemengd met wat donkerder zand.
ik maak nog een topic aan voor het visbestand. maar als iemand een idee heeft voor een leuk visbestand dan hoor ik dat graag!.

dan wat foto's van de bak:

totaal:

982886ricky697_0_82_20150709_211651_1.jpg

links zijkant:

926432ricky697_0_82_20150709_211713.jpg

rechts zijkant:

579517ricky697_0_82_20150709_211659.jpg

Heey dat aquarium heb ik ook precies dezelfde 😛
Alleen bij mij is de filter kapot (na 2 jaar). Was vanbinnen afgebroken, dus als je hem schoon maakt voorzichtig zijn bij de schroef die laat zo los 😉Ik raad je aan de verwarming bij de filter te plaatsen, mijn ervaring is is dat hij dan beter werkt, anders verwarmt hij een hoek heel erg en de andere amper...

Mooi ingericht! Zelf vind ik het altijd mooier als hij voller beplant is, maar dit is zeker niet mis 😀
Misschien een mooie betta met een paar corydora panda en algeneters otocinclus?
Of kegelvlekbarbelen. Of guppen, platy's of zo. Keuze zat 😉

die van jou is ook prachtig! ook mooi vol beplant. ik houd ook wel van mooi vol beplante bakken, maar laat eerst de plantjes nog wat groeien. dan kan ik er altijd nog wat bij in zetten. de corydoras panda vind ik ook heel mooi zit er ook aan te denken om die erin te doen. bedankt voor de tips!

er zit nog geen achterwand/poster achter het aquarium. ik heb er bewust geen achterwand in gemonteerd omdat dat veel ruimte in de bak inneemt. ik heb er wel een poster bijgekocht maar vind dit vaak een beetje nep overkomen. zou ik gewoon die poster er achterplakken of hebben jullie nog een alternatief? om er niks achter te plakken zie ik ook niet zitten. dan kijk je namelijk tegen de verwarming aan. niet echt een leuk gezicht 😛

Je kan de achterkant verven met zwarte schoolbordverf

Of hemelsblauw.

Ik heb zelf een poster die zwart is met plantjes erop, maar die zie je ondertussen al niet meer doordat er in het aquarium hele veel plantjes staan 😛
Maar je kan de achterkant gewoon in de kleur schilderen die je mooi vindt 😉

vandaag toch maar de poster erachter geplakt. kon het toch niet laten 😛 net ook nog wat plantjes gehaald bij de intr*tuin hier in de buurt. was er nog nooit geweest voor aquariumplanten dus was tevens om uit te proberen. ik ben zeer te spreken over de plantjes. het waren mooie kleine plantjes en moeten dus nog mooi groeien.
de bak is nu wat voller beplant.
de plantjes die ik heb gekocht zijn:

cryptocoryne moehlmannii
microsorium windelov
bacopa caroliniana
alternanthera cardinalis
echinodorus ozelot

442361ricky697_0_85_aquariu.jpg

de alternanthera en de bacopa staan achter het hout en die zijn op de foto's niet goed te zien. de plantjes moeten nog groeien dus die zullen nog wel boven het hout uitgroeien.

dan een foto van de bak hoe hij er nu bij staat :foto: :

115722ricky697_0_85_aquariu.jpg

Gaat leuk worden. De windelov heb je in de bodem staan, maar de wortelstok dient boven de grond te blijven. Bind hem op je hout, dan krijg je daar een mooie bos op!
Bij je crypto een kleibolletje bij de wortels gedaan?

er is inmiddels een hoop met de bak gebeurd. het visbestand is ook wat gewijzigd.
het visbestand is uiteindelijk geworden:

2x trichogaster chuna (honinggourami) M/V
4x popondetta furcata (blauwoog regenboogvis) 2 M/ 2 V
8x corydoras aeneus

de honinggourami's zijn nog heel schuw. ik hoop dat dat niet zo blijft.
verder doen de planten het heel goed. heb alleen wel veel last van alg op mijn ruiten maarja beter op de ruiten dan op de planten 😀 .

hier wat foto's :
799286ricky697_0_85_aquariu.jpg

565269ricky697_0_85_aquariu.jpg

746962ricky697_0_85_aquariu.jpg

384389ricky697_0_85_aquariu.jpg

Mooie Honinggoerami's!

Leuk bakkie.

De honinggouramies houden van drijfplanten, momenteel missen zij die en zijn ze dus nog wat schuw. Ik zou er een leuk drijfplantje bij zetten..

bedankt voor de tip!

bedankt allemaal!

kleine update van de bak.
de planten doen het goed. en heb weinig problemen met de bak.

totaaltje:

393393ricky697_0_82_20150825_211216.jpg

cory's:

513271ricky697_0_82_20150825_211303.jpg

popondetta furcata:

973756ricky697_0_82_20150825_211443.jpg

honinggourrami:

417647ricky697_0_82_20150825_211502.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug