Wat is er nieuw

60cm 'Sureto' van Jonathan Kramer

Jonathan Kramer

Well-known member
Lid geworden
28 oktober 2011
Afgelopen week ben ik samen met mijn neefje bezig geweest met het opknappen van zijn 60 cm. aquarium. We zochten naar een leuke, goedkope oplossing voor de inrichting. Aangezien, hij nog veel leisteen had liggen, besloten we om dat te gebruiken. Daarnaast kozen we voor een simpele opzet, met als enige bewoner Rhinogobius sp. Mijn neefje heeft er ook eigen kweek tussen zitten. We hebben oud, ingedraaid water gebruikt en we durfden het wel aan om de beestjes over te zetten. Het bakje heb ik maar een simpele Japanse naam gegeven: 'Sureto' Dit betekent niets meer dan 'Leisteen', het materiaal dat we veel gebruikten. 😛

Algemeen
Flora: -
Fauna: Verscheidene Rhinogobius sp.
Verlichting: Oude T8 lamp
Filtratie: JBL CristalProfi e900

Overzicht
pZnRZaVCeDw9D__QIzIkkHgXMNfNscMk.jpeg

Linkerkant

Rechterkant

Midden

Bewoners

Plannen? Wellicht in de toekomst de voorgrond beplanten met dwergnaaldgras Eleocharis parvula. Suggesties? Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's en de weerspiegeling. 🙄

Re: 60cm 'Sureto'

Mooie bak hoor denk dat die zich wel thuis zullen voelen 😉

Eerst had ik me bedenkingen maar toen ik een paar foto's verder was moet ik toch toegeven dat het wel heel erg leuk is! 😉
Bak lijkt veel breder dan 60cm ook.

heel erg leuk gedaan, lijkt idd een hele grote bak!

Mooi zeg! Hij ziet er inderdaad groter uit dan een 60cm. Persoonlijk zou ik het temperatuurmetertje naar de zijkant hangen 😛

Mooi gedaan hoor. Lijkt me ook leuk inderdaad het gras!

Thanks voor alle positieve respons tot nu toe! Neefje kan zijn geluk niet op! Was een leuk, gezamenlijk projectje.

NikkiG zei:
Mooi zeg! Hij ziet er inderdaad groter uit dan een 60cm. Persoonlijk zou ik het temperatuurmetertje naar de zijkant hangen 😛
Doen we! Er is trouwens al een digitale thermometer in bestelling.

Ik vind een paar planten altijd wel mooi in een bak, maar die van jou heeft dit niet nodig. Al eerder aangegeven, maar is dit echt maar 60cm? Leuke visjes ook. mss paar garnaaltjes erbij?

Ga met de rest mee, mooi gedaan.

Dank jullie wel. (Ik ben z'n neefje)

Aan de ene kant heel gaaf gedaan...
Maar ergens vind ik het ook wel wat kaal.. En hoekig.
Ga je nog iets met mosjes doen of wil je het een beetje laten bealgen?

MsFelix zei:
Aan de ene kant heel gaaf gedaan...
Maar ergens vind ik het ook wel wat kaal.. En hoekig.
Ga je nog iets met mosjes doen of wil je het een beetje laten bealgen?

De voorgrond vind ik zelf ook wat kaal, misschien dat we daar wat aan gaan doen. Ik denk gewoon wat kiezelsteentjes. In de habitat van de Rhino's vind je, naar mijn weten, ook vrijwel geen beplanting, afgezien van wat oeverplanten etc. Het zou me ook gewoon mooi lijken, indien de stenen gewoon bealgen. Er zijn al een paar stenen mooi bekleed met bruinachtige alg.

Nog wat fotootjes voor de liefhebbers onder ons:

aZr---9tq7c7CpQ6mEmB8nppo5vJVfMZ.jpeg

'Wie ben jij?'
aZr---9tq7c7CpQ6mEmB8nppo5vJVfMZ.jpeg

Mooie pose

update? bak lijkt groter dan 60 cm, mooi gedaan en waarom niet wat oeverplanten op het bovenste niveau?

Ik moet maar eens weer op bezoek gaan bij mijn neefje... :foto:

mss zei:
update? bak lijkt groter dan 60 cm, mooi gedaan en waarom niet wat oeverplanten op het bovenste niveau?
Aan oeverplanten zat ik al te denken bij mijn eigen nieuwe bak, welke raad jij aan?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan