Wat is er nieuw

60cm Zuid Amerika biotoop Fozzy

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
65
Dit wordt het nieuwe topic voor mn 60cm bak. Formaat is ca. 96 liter. Bodem is filterzand vd Wildkamo met daaronder kleibollenmix, Leem en Lateriet.
Ik ga proberen om een deel van een beekje/oever van een riviertje in Zuid Amerika te creëren met hout, veel bodemrommel en een paar planten.
Als vissen denk ik aan een groepje tetra’s en koppeltje dwerg cichlides. Het water zit er alweer in en het filter draait. De lily pipes zijn van RVS.

Heb het hout er alvast ingelegd en elzenproppen toegevoegd voor Blackwater, hierbij geholpen met Jacob Hooy biologische rooibosthee. Er zou vandaag nog meer decoratiespul komen maar DPD heeft blijkbaar niet veel zin om zaterdags een ritje bezorging te doen vanuit Rijssen. Had ook wat anders besteld en dat is via DPD Noord netjes afgeleverd bij het afhaalpunt.
Nou ja, ik heb geen haast.

IMG_9037.jpeg
IMG_9039.jpeg

Dat is een flinke bak thee :DD
Zoals altijd, veel plezier met dit bakje! Hoop wat langer nu.

Succes Albert! Ik las in je andere topic dat je die plastic houders van de RVS pipes niet mooi vindt, volgens mij zijn er ook aluminium klemmetjes, ik zal eens kijken of ik die zo 1,2,3 vinden kan!

Edit-
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: | Draagbare Aquarium Waterbuis Houder Multifunctionele Aluminium Waterleiding Slang Beugel Pijp Accessoire Buis Vaste Clip
https://a.aliexpress.com/_EwJgzQg

Ps. Ga je CO2 gebruiken in dit bakje, of zie ik dat verkeerd op de foto?

Succes Albert! Ik las in je andere topic dat je die plastic houders van de RVS pipes niet mooi vindt, volgens mij zijn er ook aluminium klemmetjes, ik zal eens kijken of ik die zo 1,2,3 vinden kan!

Edit-
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: | Draagbare Aquarium Waterbuis Houder Multifunctionele Aluminium Waterleiding Slang Beugel Pijp Accessoire Buis Vaste Clip

Tip: als je de RVS (pipes) met deze Aluminium (houders) gaat gebruiken……

….beetje isolatie of teflon tape om de pipe en dit issue is opgelost

IMG_0768.jpeg

Laatst bewerkt:

Edit-

Dank je, heb die dingen ff besteld bij ome/tante Ali. Zijn wel 20mm maar dat is niet erg, zijn de huidige plastic dingen ook. Heb er gewoon een stukje transparante filterslang bij tussen geschoven die ik in de lengte had doorgesneden.
En ja, ik ga wel co2 gebruiken. Reden? Ik wil de ph en kh laag hebben voor de vissen die op lage ph gehouden kunnen/moeten worden.

En ja, ik ga wel co2 gebruiken. Reden? Ik wil de ph en kh laag hebben voor de vissen die op lage ph gehouden kunnen/moeten worden.
Co2 verlaagt niet de kh maar daar ben je wel bekend mee denk ik;)). Je gaat zeker osmose gebruiken?

Mooi dat hout zo Albert, zou bijna jammer zijn als het gaat zinken :DD

Mooi dat hout zo Albert, zou bijna jammer zijn als het gaat zinken :DD
Ja, misschien met visdraad aan de lamp vastzetten? Of alles aan elkaar lijmen en dan aan de zijkant vast zetten aan de lamp. 😆

Ja, misschien met visdraad aan de lamp vastzetten? Of alles aan elkaar lijmen en dan aan de zijkant vast zetten aan de lamp. 😆
Dat gaat het onderhoud bijna onmogelijk maken vrees ik. Ik heb wel eens hout aan een trekstrip gehangen voor dat extra effect. Wellicht van een vertrakking gebruik maken om het hout op de rand van het glas te hangen, mits je daarmee geen water uit de bak gaat hevelen.

Heel benieuwd hoe dit gaat worden als het hout ingewaterd is. Het zijn in elk geval hele mooie stukken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan