Wat is er nieuw

60x30x30cm gezelchapsaquarium van Daniela

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daniela
  • Startdatum Startdatum
D

Daniela

Guest
Hallo allemaal,

het stelt nog niet veel voor maar ik denk laat ik toch maar een foto topic openen.

c_JQH5GcsllsIwzSojupvPD6HwM-KYJm.jpeg

Foto een beetje overbelicht, de steentjes zijn wat donkerder oranje dan hier lijkt.

Komende weken nog wat planten er bij, sowieso drijfplantjes zodat het felle licht wat gedempt wordt. Begin november wil ik naar een aquariumwinkel in de buurt om het water te laten testen en eventueel de eerste visjes mee te nemen.

Binnenkort hopelijk meer foto's van updates.

Groetjes,

Daniela

Ziet er leuk uit hoor, en als die plantjes wat gaan groeien dan groeit dat allemaal mooi langs je stuk steen heen, dat is al een heel ander gezicht. Ben benieuwd hoe het er over een paar weken uit ziet.

Het ziet er al goed uit. Mooi stuk hout heb je daar. Super!
Ik zou trouwens je beplantingsschema wel wat aanpassen.

Het belgisch groen in het midden gaat flink groeien. Die zou ik juist rechts in de hoek plaatsen, voor de thermostaat. De rotala? naast de waterpest kun je beter wat naar voren halen. Dan komt hij beter uit. Ik werk altijd met deze regel. Zet geen twee planten met dezelfde bladvorm naast elkaar. Dan vallen ze tegen elkaar weg.
Je penningkruid kan je ook meer aan de linkerkant en meer vooraan zetten. Ik vind het zeer decoratief en makkelijk bij te houden.
Een rode lotus zou ook erg mooi staan zo tegen dat hout.

Ik ben benieuwd hoe het er over een paar weken uitziet. Wat voor vissen had je in gedachten?

Bedankt beide 🙂
@Nance, dat is nuttige informatie dankjewel. Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel verstand van plantjes, dus hier kan ik wat mee. Ik denk dat ik deze week eens wat ga verplaatsen.
Rode lotus even opgezocht (al de andere namen moest ik ook opzoeken), en dat lijkt mij inderdaad een mooie toevoeging. Ik was van plan donderdag te gaan kijken voor wat meer plantjes, dus einde van de week zal ik eens een nieuwe foto plaatsen.

Ik had al een topic geopend over welke visjes. Ik denk dat het het volgende gaat worden:
2 dwergknorgoerami's, een schooltje tetra's (vuurtetra of r. kubotai) en een aantal dwergklauwkikkers.

Mooi begin! Ik denk dat de planten al snel aan zullen slaan en dus ook snel al resultaat zult zien.

De bodem oogt een beetje fel. Je zegt dat dit in het echt donkerder oranje(?) is. Vissen houden niet zo van een lichte bodem. Bedenk dat er licht van boven komt en dat een lichte bodem dit licht weerkaatst, waardoor ze van alle kanten als het ware worden 'aangevallen' door licht. Wat je kunt doen is de bodem nog vervangen door een iets donkere bodem of de bodem bedekken met laaggroeiende planten, bladeren, hout of stenen. Gooi je creativiteit erop los. 🙂

Zo, donderdag 3 nieuwe plantjes gekocht, en de rest een beetje verwisseld van plek. Dit is het huidige plaatje.

aT76c1KOzDCuXezEtrRdN614AzVrUpFS.jpeg

Helaas hadden ze bij de aquariumspeciaalzaak geen drijfplantjes (en daar konden ze ook niet aan komen). Iemand enig idee waar ik goede en makkelijke drijfplantjes kan krijgen (via internet?).

Onze kat vindt het fijn om op de kap te liggen, lekker warm 🙂

aT76c1KOzDCuXezEtrRdN614AzVrUpFS.jpeg

Ziet er leuk uit. Poes ligt hier nu ook weer geregeld op het aquarium. 🙂 Drijfplantjes kun je ook via het forum vragen in de "gevraagd" sectie. [size](Mits je de tien berichten hebt)[/size]

Aangezien ik nog niet genoeg berichtjes heb, zal ik eens op aquaplantsonline kijken. Bedankt!

Nog 1 berichtje en je bent er, kun je beide doen. 🙂

Tijdje niet gereageerd, inmiddels wel een schooltje visjes in het aquarium. 15x microrasbora kubotai.
Erg leuke visjes, het zijn net kleine piranha's tijdens het voeren. Ook erg lastig om foto's van te maken aangezien ze erg snel zijn.

EEDENQWpFSDFxY4BJbVcazaWR9z9FO4x.jpeg

Op deze foto's zijn de kleuren wat realistischer:
EEDENQWpFSDFxY4BJbVcazaWR9z9FO4x.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan