Wat is er nieuw

80cm gezelschap van Peter74

Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Afgelopen weekend hadden de honinggoeramis ineens een verrassing voor ons. Daarom maar eens een fotoalbumpje starten:

Een overzicht:
591487_0_82_crw_7570.jpg

De verrassing:
613398_0_82_crw_7528.jpg

Ik ontdekte dit terwijl ik de kap open deed. Terwijl ik ernaar stond te kijken kwam vervolgens het mannetje aanzwemmen en die nam in een aantal porties de eitjes in de bek om ze te verhuizen naar een veiliger plek.
598627_0_82_crw_7535.jpg

235985_0_82_crw_7537.jpg

Dit was achter in de bak waar ik alleen tussen planten door kon fotograferen, dus helaas zijn de foto's niet geweldig, maar het gaat om het witte klompje waar het mannetje op deze foto belletjes omheen aan het sproeien is:
588691_0_82_crw_7538.jpg

632644_0_82_crw_7539.jpg

Inmiddels kunnen we de eitjes niet meer terugvinden, maar was wel leuk te zien hoe het mannetje de broedzorg deed.

Leuk, een volgende keer beter peter. ik heb nog geen eitjes bij ze maar vandaag hebben ze wel een eerste schuimnest gemaakt.

leuk!
inmiddels weer een nestje?

Ik heb hier een poos niet gepost. Ik heb gemerkt dat ik dit type bak wel leuk vond om te starten, maar niet om mee verder te gaan. Sinds halverwege het voorjaar ontstonden er ook wat problemen (rotte plekken in de bodem, een laag algen op de onderste 4 cm boven de bodem verder penseel en kiezelalg door de bak die ik wijt aan de zwakke standaard pomp van de record800.

Vanavond zijn de laatste bewoners opgehaald en ik heb het idee dat ze een goed huisje gekregen hebben. Ik ga deze bak nu verder leeghalen, de interne pomp vervangen door een externe en daarna herstarten met alles wat ik van mijn west-afrika bakje heb weten te redden.

Ben benieuwd naar de doorstart Peter. Succes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan