Wat is er nieuw

80x40x40 van Jeffre yB

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeffre yB
  • Startdatum Startdatum
J

Jeffre yB

Guest
Na lange tijd toch maar weer is de aquarium aangepakt en nu weer van plan om een fotoalbum te starten!

Ik wil nu van deze aquarium een mooie plantenbak maken alleen zal in de toekomst nog vast nog wel hier en daar veranderen.

Dus hierbij een paar foto's

QugdNSg9nGghchB4azYzn2_b8bZ4mkpj.png

De spulletjes en plantjes

De achtergrond zit er mooi strak in!

En zo ziet het er nu dus uit! ( of de mosbollen blijven weet ik niet )

Wat een prachtige plant is het toch ook!

En de plant op de voorgrond moet de Pogostemon Helferi voorstellen. Waarschijnlijk in zijn emerged vorm, dus even afwachten hoe deze zich terug transformed.

Nou dat waren de foto's voor nu!

Nu nog even wat meer informatie over die inhoud:

Vissenbestand:
3 guppen en wat jonkies.
30+ vuurgarnaaltjes
5+ anatome helena's
6 kardinaal tetra's

Planten bestand:
Rotala Walichii
Hemianthus Callitrichoides
Rotala Rotundifolia
Ludwigia Perennis Red
Pogostemon Helferi
hygrophila angustifolia

En nu maar hopen dat alles goed gaat groeien, en de Hemianthus Callitrichoides een mooi gazonnetje word!

Tja, waar zijn de snelgroeiers?

Bedankt Seabait!

Ik heb hierbij een zeer groot deel van het oude aquarium water opgevangen in emmers, en deze er weer opnieuw ingedaan dus het is geen nieuwe opstart, dus dacht hierbij geen snelgroeiers nodig te zijn voor het nitraat enz.

Bedankt Ludger! Jaa ben ook zeer benieuwd vooral met het gazonnetje!

Maar is tijd voor een update dacht ik zo!
Helaas heb ik nu een beetje te maken met bruinalg etc en alg aan de ramen, maar het word gelukkig al wat minder.
Maar me hygrophila angustifolia word wel stevig aangepakt door deze alg, sommige bladeren zijn echt goed bedekt met wat ik denk penseel alg dus dat maar steeds een beetje verwijderen. en het belichtingstijd iets korter gezet wat duidelijk goed helpt!

En ben bang dat ik niet genoeg licht heb in me aquarium, want in de de hoeken van het aquarium groeien de planten toch echt stukken minder, en dat is ook wel te zien op de foto's hier beneden, achter het grote stuk kienhout groeit Rotala Walichii, en aan de linker kant heb ik ook een bosje wie dus nog gewoon groen is.

Genoeg gepraat denk ik, we willen foto's!

Gtie-Oma2L_ptmTTvzFVNQ83f8elg4fY.png

Hier zie je links achter de rotala walichii, en achter het stuk kienhout rechts van de foto het ander bosje wie waarschijnlijk toch echt meer licht krijgen.

Foto van iets dichterbij.

De emerged pogostemon helferi begint al zijn vorm terug te krijgen.

Rotala Rotundifolia rechts achter krijgt dus waarschijnlijk ook te weinig licht.

De Hemianthus Callitrichoides begint nou toch echt wel een beetje te spreiden gelukkig!

ziet er al heel mooi uit zal wel goed gaan komen denk ik
.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan