Wat is er nieuw

A. cacatuoides vrouw nooit geel, maar wel jongen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Ik vroeg me af hoe et komt dat mijn vrouwtje nooit geel is geworden, maar toch jongen heeft. Overal waar ik op internet lees zie ik een ontzettend fel geel vrouwtje, maar dit is de kleur die mijn vrouwtje heeft (en altijd heeft gehad):

ky9kn1O.jpg

En op de foto ziet ze zelfs geler door het gekleurde water.

Blijkbaar is het niet nodig,om te uiten. Heb het ook weleens meegemaakt.

Vrouwtjes kunnen binnen enkele seconden veranderen van kleur en weer terug, mogelijk gebeurd dit ook als je niet in je aquarium kijkt (bijv. Als je op je werk bent enz.) kan best dat het baltsgedrag heeft plaatsgevonden terwijl je niet keek.

Dit kan inderdaad het geval zijn, heb ook nooit de eitjes gezien. Plots waren daar de zwemmende jongen, ik weet dus ook niet hoe oud ze zijn.

De visjes op de foto,zijn krap aan een week oud naar mijn mening.

Vanaf welk moment reken je dan Alex? Afzetten? Hatchen en teren op dooierzak? Vrijzwemmen?
(ik heb we een idee, maar misschien even voor extra de duidelijkheid)

Jos op zich is het misschien zo gek niet dat je geen eitjes hebt gezien. Apistogramma's zijn ten slotte 'holenbroeders' (vind de Duitse term eigenlijk beter).

~ Ivo

Bij vrij zwemmen zijn ze ongeveer een week oud.

Welk idee heb jij dan Ivo? En wat is de Duitse term hiervoor? Ik heb ze gisteren voor het eerst zien zwemmen, maar misschien zwommen ze ervoor al, want ik had eerder gedacht dat andere vrouwtjes eerder zouden zijn.

Ik vermaal cichlidenkorrels tot poeder, meng het met wat water en zuig het op met een spuit met een darmpje aan en spuit het dan in de buurt van de jongen, en ik zie de jongen er toch naar toe gaan. Dus ik hoop dat het lukt.

JosVermeulen zei:
EEn wat is de Duitse term hiervoor?
Versteckbr�ter. Wat duidt op het verstoppen van de eitjes. Dat hoef niet per s� in een holletje te zijn namelijk. Onderkant van een blad wordt ook wel eens gebruikt.

En hoe oud denk jij dat mijn jongen zijn Ivo?

Jos,

Afhankelijk van de temperatuur:
- uitkomen eitjes 2 tot 3 dagen na afzetten
- vrijzwemmen 5 tot 7 dagen hierna
In totaal dus vrijzwemmen na 7 tot 10 dagen.
Ze zien er niet uit alsof ze al erg lang vrijzwemmen dus ergens daar zit je.

~ Ivo

Temperatuur is 25 graden. Misschien helpt dat?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan