Wat is er nieuw

ADA Cube Garden 60-H(45) van MelvinB

• Onderwerp starter Onderwerp starter MelvinB
  • Startdatum Startdatum
Dank je wel voor de complimenten. Ik doe mijn best. Ik moet vaak fotograferen voordat er wat goede foto's tussen zitten, maar dat komt voor velen bekend wel voor denk ik. Ik schiet ze met mijn Lumia 1520. Ik heb nog een Nikon D5200 liggen, maar ben wat lui denk ik. Het gaat sneller met mijn Lumia. 😛

Misschien maak ik er een inheems bakje van met wat tiendoornige stekelbaarsjes (daarvan vormt hopelijk een koppeltje), groot formaat vlokreeftjes, driehoeksmosseltjes en wellicht wat europese zoetwatergarnalen. Deze heb ik vroeger al eerder gehad en inheems blijft toch iets wat ik interessant blijf vinden.
Maar weet het nog niet zeker.

Inheems niet mijn ding als ik eerlijk mag zijn, maar met zo'n foto's zal het toch leuk zijn om naar te kijken. Aha ja hoor goede dingen over de Lumia 1520 als de mijne het begeeft is dat een goede optie

Nou, weer geen Simulans bij Pets Place binnen gekomen. Baal als een stekker, want ik wil de groep aanvullen.
Werd nu beloofd dat ze er volgende week echt zijn...

Ik heb daar wel een mooi, wit Lido 120-kastje meegenomen voor mijn 2e bakje, dus heeft mijn bezoekje toch nog iets opgeleverd.

Otocinclus5-800px_zpsgzbksilp.jpg

Vervelend dat is nadeel aan pets place soms, de slechte service..

Ik krijg 100 Simulans volgende week 🙂 wil het er niet in vrijfen hoor lol

Mooi foto weer Melvin.

Ja, het is ook niet mijn winkel eigenlijk.
Als ze er volgende week weer niet zijn, rij ik wel weer een keer naar Amersfoort.

100? Ben benieuwd naar de uitval haha. 😛

Haha ohh die kwam aan 😉 hopelijk niet veel gewoon de eerste dagen goed voeren en extra verversen dan komt vaak wel goed.

Gisteren weer een paar flinke catappa-bladeren in de bak gedaan. Het water kleurt nu weer mooi oranje.
Morgen eens even bellen of de Simulans dan eindelijk binnen gekomen zijn....

Otocinclus7-800px_zpsxpqcyfmo.jpg

Nou, eindelijk meer dan 1 Simulans op de foto kunnen krijgen, hetzij wazig. Ze schoten ook meteen weer naar achteren toen ik mijn Lumia erbij pakte...
Morgen voor laatste keer bellen of er nieuwe Simulans binnen gekomen zijn bij mijn lokale Pets Place, anders zoeken ze het maar uit en ga ik wel weer eens naar Utaka.

Paracheirodon%20simulans4-800px_zpsk6dnr44y.jpg

En een snel geschoten "topview" van 1 kant van de bak. Vind de foto zelf eigenlijk niet mooi, maar vooruit.
Bovenaan de foto zie je nog net wat Simulans zwemmen.
Van bovenaf fotograferen vind ik moeilijker dan gedacht. En ik wil met mijn telefoon eigenlijk niet boven de bak.... 😛

Topview1-800px_zps0q5hpsiv.jpg

Heb afgelopen zaterdag 10 P. Simulans bij Utaka opgehaald.
Ik dacht, ik haal er wat meer want vorige keer hebben 3 het niet overleefd: leven ze nu alle 10 nog steeds. Vorige keer druppelmethode toegepast qua overwennen omdat ik had gelezen dat de Simulans nogal gevoelig voor dit soort dingen zijn, maar afgelopen zaterdag de zak gewoon half uur laten drijven en toen visjes losgelaten. Ging prima.

Nu nog maar eens goed oefenen om ze als groep scherp op de foto te krijgen.... Ze erg beweeglijk, niet normaal.

Overview-800px_zpsge1sizxw.jpg

Prachtig hoor..

Hoeveel simulans heb je nu in totaal?
Ik denk dat ze mooier zullen scholen wanneer je er een iets groter soort bij doet, een Apistogramma ofzo.
Mijne schoolden ook niet altijd hoor, vaak tegen de schemering aan gingen ze scholen....

Je bak ziet er verder gewoon echt leuk uit, al vind ik de schimmel nog altijd niks. Dat mag van mij wel wegtrekken..

Nee, komt geen vis meer bij. Wordt te vol. 🙂
Voor de rest loopt dit bakje perfect. Geen uitval of technische problemen.
Water is dit keer niet zo rood als op de vorige foto's. Dat komt later wel weer.

Ik had gisteren bij Utaka Amersfoort toevallig een discussie over hout met schimmel/alg en ook zij vinden dat er schimmel/alg op moet zitten. Daardoor krijg je juist die natuurlijke look. Hun bakken zijn ook zo natuurgetrouw mogelijk ingericht en daar zie je ook schimmel op de takken.

Maar goed, deze stijl vindt niet iedereen mooi natuurlijk.

Om nog even op Utaka terug te komen:
Heb afgelopen zaterdag bij Utaka 5x de Peruaanse zebragarnaal (Euryrhynchus amazoniensis) aangeschaft. Deze zijn bijna nooit in de handel en zijn vrij gevoelig en meer in de nacht/schemer actief, dus ben benieuwd. Tot nu toe zie ik ze niet zoveel, maar heb er toch 1 kunnen fotograferen en filmen.
Dit exemplaar moet nog op kleur komen.

Euryrhynchus%20amazoniensis1-800px_zpskq2frfnq.jpg

[video]https://www.youtube.com/watch?v=jsx1QJe_Yeo[/video]

Wat een prachtige bak....
dit ziet er zo natuurlijk uit. echt geweldig gedaan :thumbs: :smitten:

de bak oogt een beetje mysterieus maar ziet er onwijs mooi uit!
de garnalen zien er ook top uit hopelijk blijven ze het goed doen!

Melvin, Ziet er nog steeds top uit en deel de mening van Utaka. Zeker in jou bak past de schimmel en alg wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan