Zoals enkele weten was dit eerst een bakje met van alles wat, Honinggourami, Garnalen, Corydora's Panda, daarna een Slakkenhuis (multi) bakje.
Nu een nieuwe start, ik ga hier ook iets van een Zuid-Amerika bakje van maken. En nu eens niet gewoon van: hup hout erin, planten erin, water en opstarten maar. Nee, de tijd nemen en wat moois van proberen te maken.
En dat houdt in dat ik er ook terrassen in wil maken.
Bij de DHZ een plexiglas plaat gehaald van 100x50cm, 2mm dik.
En ja, hoe zaag/snij, knip je dat? Eerst maar eens met een decoupeerzaag proberen met een fijn zaagje. Niet dus. splinters aan de zaagsnede en hakken eruit. Niet mooi dus.
Fiets gepakt en naar de plaatselijke kluswinkel gefietst.
Die man is een soort McGyver (tv serie Veronica uit vervlogen tijden). Hem gevraagd naar een oplossing.
Hij zei, je kunt het proberen met een ijzerzaagje in je decoupeerzaag. NEE, wacht ik heb het zelf ook gedaan voor een kap v.d. bbq. Gewoon met de haakse slijper met een doorslijpschijf dus.
Naar huis, afmeten hoe groot de strip moet worden.
Dunne lat op de plaat leggen, vastzetten met lijmtangen en slijpen maar.
Het resultaat is een mooie recht afgeslepen strip van 6cm dik.
Afbramen en klaar.
Het buigen heb ik gedaan met een verfstripper, goed warm laten worden en dan buigen. Heb nu een klein stukje van een mislukte strip ingesmeerd met PVC lijm en bestrooid met filterzand, kijken hoe dat hecht.
Genoeg getypt. De foto's als bewijs.

To be continued
Nu een nieuwe start, ik ga hier ook iets van een Zuid-Amerika bakje van maken. En nu eens niet gewoon van: hup hout erin, planten erin, water en opstarten maar. Nee, de tijd nemen en wat moois van proberen te maken.
En dat houdt in dat ik er ook terrassen in wil maken.
Bij de DHZ een plexiglas plaat gehaald van 100x50cm, 2mm dik.
En ja, hoe zaag/snij, knip je dat? Eerst maar eens met een decoupeerzaag proberen met een fijn zaagje. Niet dus. splinters aan de zaagsnede en hakken eruit. Niet mooi dus.
Fiets gepakt en naar de plaatselijke kluswinkel gefietst.
Die man is een soort McGyver (tv serie Veronica uit vervlogen tijden). Hem gevraagd naar een oplossing.
Hij zei, je kunt het proberen met een ijzerzaagje in je decoupeerzaag. NEE, wacht ik heb het zelf ook gedaan voor een kap v.d. bbq. Gewoon met de haakse slijper met een doorslijpschijf dus.
Naar huis, afmeten hoe groot de strip moet worden.
Dunne lat op de plaat leggen, vastzetten met lijmtangen en slijpen maar.
Het resultaat is een mooie recht afgeslepen strip van 6cm dik.
Afbramen en klaar.
Het buigen heb ik gedaan met een verfstripper, goed warm laten worden en dan buigen. Heb nu een klein stukje van een mislukte strip ingesmeerd met PVC lijm en bestrooid met filterzand, kijken hoe dat hecht.
Genoeg getypt. De foto's als bewijs.
To be continued