Wat is er nieuw

Algen opzeebodem

Fifn

Member
Lid geworden
20 november 2024
Leeftijd
40
Hallo

Wat soort alg zou dit zijn?

Nieuwe tank zit in zijn derde opstartweek…
Mss te vroeg de neon tetras erin gedaan?

Mvg

David

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 47
  • image.jpg
    image.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 46
  • image.jpg
    image.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 44
Wat bedoel je met zeebodem> Een bak moet 4 wk indraaien en zo te zien heb je wat bruinalg.

Dit lijkt me bruinalg idd. 3 weken is ook wat kort denk ik. heb je je water getest van te voren?

Ja alle waarden waren goed , opvallend was wel dat er praktisch 0 nitraten en nitrieten in het water aanwezig was.

Heb als media biobeads van superfish gebruikt in mijn filter die speciaal ontwikkelt zijn om o.a. nitriet te filteren uit het water.

Te weinig nitraat is dan ook niet goed denk ik? Mijn drijfplantjes verliezen hier en daar een lange wortel.

Wacht ik nog wat af en kijk of de tank van zelf stabiliseert? Aangezien het een nieuwe tank is

Heeft niemand jou verteld dat je (als beginner zijnde in ieder geval) een bak moet indraaien?

Visjes doen het goed en eten goed ook

Heb de tank 2 weken a drie weken laten indraaien vooraleer ik mijn eerste vis heb toegevoegd

Ja dat is erg kort en dan is nog niet alles op orde. Na toevoegen van de vissen heb je extra belasting en dat geeft dan bruinalg.

Ok danku voor de info, ik zal mss al eens een waterverversing doen en nog eens drie weken wachten en kijken wat er gebeurt

Als je geen nh3/4 of no2 meet even niks doen want dan haal je ook weer voeding weg voor de opbouw van je bacteriecultuur denk ik. Je kan wel wat verversen maar ik zou niet teveel verversen.

Ja is gewoon fijn zand 😁 volgende keer gebruik ik zandbodem

Dierenwinkel en is grondig gereinigd geweest, ik wacht wel af, visjes zitten er nog maar 2 dagen in. Eens zien binnen twee weken

Zou zuinig voeren en als de bacteriecultuur op orde is dan trekt het in de regel weer weg.

• Leuk
Waarderingen: Fifn
Ik zie niet veel planten, alleen dat Bonsai boompje? Vraag me af of de vissen die lichte bodem, icm schuilmogelijkheden wel waarderen.

Ik zie niet veel planten, alleen dat Bonsai boompje? Vraag me af of de vissen die lichte bodem, icm schuilmogelijkheden wel waarderen.
Daar heb je een punt Albert. En ik wil het nog stelliger zeggen. De vissen zullen deze bodem, zonder schuinmogelijkheden en dit felle licht niet waarderen. Daarbij heeft veel beplanting (vergeet de drijfplanten niet) niet alleen een positieve invloed op het welbevinden van de bewoners, maar in mijn ogen kunnen veel planten bij de start ook een evenwicht helpen te bespoedigen.

Kijkend naar het andere aquarium van Ts denk ik dat hij/zij niet echt een plantpersoon is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan