Wat is er nieuw

Algeneter heeft een dikke buik

Taylor

Active member
Lid geworden
17 december 2023
Leeftijd
25
Hallo allemaal,

Mijn Algeneter, officieel bruine borstelneus heeft een dikke buik gekregen. Ik weet niet of dit gewoon simpel door te veel eten komt of door een ziekte.

Mijn water waardes zijn laatst gecheckt en waren allemaal in orde. Ook hebben andere vissen jonkies erbij gekregen, dus ik denk niet dat het iets is door slecht water.

Naast de dikke buik merk ik ook niks anders aan haar. Ze eet nog, zwemt normaal en aan haar uiterlijk ook niks anders te zien.

Weet iemand wat dit mogelijk is, en wat ik daar dan aan kan doen?

Alvast bedankt 🙂

Bijlagen

• IMG_7695.jpeg
    IMG_7695.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 37
Dit ziet er nogal uit als bloat, teveel dierlijke eiwitten. Is het mogelijk dat ze die ergens gevonden heeft?

Wat voer je d’r?
Ik voer haar 1x per week 1 dingetje van de foto. Verder eet ze denk ik het voer van de vissen op. En alg natuurlijk 😉

Bijlagen

• IMG_7696.jpeg
    IMG_7696.jpeg
    239.3 KB · Weergaven: 16
Dit ziet er nogal uit als bloat, teveel dierlijke eiwitten. Is het mogelijk dat ze die ergens gevonden heeft?
Dat is wel mogelijk denk ik. Kan het zijn dat ze baby black Molly’s eet?

Dat zou zo maar kunnen, en als er een visje overleden is, zonder dat je er erg in gehad hebt, kan dat ook de boosdoener zijn.
Probeer haar gekookte doperwten zonder schil te voeren, misschien krijg je daar die buik weer mee in orde.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan