Wat is er nieuw

Amazone 150cm van Smooty

• Onderwerp starter Onderwerp starter smooty
  • Startdatum Startdatum
S

smooty

Guest
Beste forumleden,
Na een hele lange tijd kan ik nu ook eens mijn aquarium showen. Heeft lang geduurd voordat mijn slagtanden hout aangekomen was. ook had ik altijd vissen gekocht en verkocht omdat ze mij uiteindelijk niet echt aanstonden qua gedrag.
Ook mijn planten zijn bijna allemaal kapot gegaan. ik had echinodorus radicans die kapot gingen en mijn braziliaanse klimop ging ook kapot. Alleen mijn vallisneria gigantea overleefde het. Ik heb mijn water laten testen en daaruit bleek dat ik niet genoeg voedingstoffen in mijn water had terwijl ik iedere week profito in mijn aquarium deed. Echinodirusen zijn toch planten die via de wortels het meeste voedingstoffen opneemt (ik had kleibolletjes en latrietbolletjes aan de wortels gelegt) dus snap niet dat deze kapot gegaan zijn.
Maar ja dus nu een nieuw begin met nieuwe planten en vissen.
Momenteel is er in de bak het volgende aanwezig:
planten:
Vallsneria gigantea
Echinororus behleri
dit komt er dan nog bij:
Braziliaanse klimop
Hydrocleys Nymphoides (prachtige plant)

Visbestand:
3x scalare's waaronder een koppel
1x pleco plecostomus (deze gaat weg)
1x pleco gibby
6x corydoras sterbai

Dit wordt uitgebreid naar het volgende:
12x corydoras sterbai
6x Cleithracara maronii
2x farlowella acus (koppel)
3x dicrossus filamentosus (harem)
20x roodkopzalm of de Nannostomus beckfordi ik zal zien de welke ik kan vinden
4x afrikaanse reuze waaierhanden (niet biotoop gericht maar vindt het zo prachtige dieren)
En misschien nog een koppel apistogramma's maar dit ben ik nog niet zeker omdat ik eerst wil kijken hoe mijn andere vissen het doen en of het nog niet te vol is.
En er komen ook wat l-nummers bij.

Morgen zet ik de eerste foto's en ik hoor graag jullie reacties want ik ben niet zo goed in het inrichten.

Bij deze de foto's (sorry voor de slechte kwaliteit)
totaaltje
foto0592.jpg

Rechts
foto0596.jpg

midden
foto0594.jpg

Links
foto0597.jpg

Foto's van de bewoners komen later want ik ga mij eerst een ander fototoestel aanschaffen 🙂

Zag net een ander topic van je en kwam zo bij deze terecht.
Ziet er mooi uit,heb je al andere foto's ondertussen? 😉

Erg mooi aquarium zeg 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan