Wat is er nieuw

Ancistrus red kweken

DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Leeftijd
33
Goedemorgen,

Ik heb sinds 2 maanden een koppeltje ancistrus red waar ik mee wil proberen te kweken. De vissen zijn +/- 1,5 jaar oud en in het begin zag ik heel mooi dat het mannetje voor de holletjes lag en het vrouwtje naar binnen ging en hij er dan voor ging zitten en soms al zelf het vrouwtje op sloot in het holletje.

Tot op heden heb ik nog geen eitjes gehad. Ik merk dat het mannetje een stuk territorialer is geworden naar het vrouwtje en haar iedere keer weg jaagt. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

Ze zitten met z’n 2e in een 90 liter bak met wat gele neocaradinia en posthoornslakken.

Ik ververs iedere week 30% met kraanwater en de temperatuur van de bak ligt rond de 24 graden.
Zoals op de foto's te zien zijn er genoeg holletjes en schuilmogelijkheden.

1 van de dingen wat misschien zou kunnen is dat ik te weinig voer? Ik heb in mijn longfin bak waar ik een aantal longfins aan het uitgroeien ben van een maand of 7 een probleem gehad met detrituswormen (type honderden zo niet duizende) waardoor ikwat voorzichtiger ben geworden met voeren.
Ik voer nu om de dag groente (Variërend: 1 spruitje of wat boontjes of een stuk komkommer of courgette)
Sochtends 1 tablet 100% plantaardig en 1 tablet met toegevoegd dierlijk proteine.
Savonds het zelfde (mits de tabletten op zijn)
Verder doe ik 1x in de 3 dagen een klein beetje bloedwormen voeren.

Tevens zitten er
ancistrus red 2 .jpg
ancistrus red 1.jpg

als ze een vast hol hebben gekozen ff checken op eitjes, mannetje blijft deze een soort van bewaken. Gebruik bij de l-nummers meestal een zaklampje ervoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan