Vulpes
Active member
- Lid geworden
- 11 februari 2021
- Leeftijd
- 29
Ik heb al langer dat ik bij mijn vuurgarnalen soms een apart pantser zie. Zie het alleen bij de vrouwtjes en dan bij de lijn die je op de rug vaak ziet. Bij het vrouwtje op de foto is het wel erger dan bij de anderen, ze is ook iets ouder dan de rest. Maar ik heb het ook bij mijn jonge vrouwtjes dus het is niet per se ouderdom denk ik.
Is dit normaal? Het lijkt soms weer minder te zijn dus misschien gelinkt aan waterwaarden? Ik zie ze geen moeite hebben met vervellen maar kom ook niet vaak oude pantsers in de bak tegen, die worden ook zo verorberd. Wel eens gelezen dat ph hier verband mee houdt, die is hier de laatste keer gemeten op boven de 7,5. Weet iemand hier meer over?
Is dit normaal? Het lijkt soms weer minder te zijn dus misschien gelinkt aan waterwaarden? Ik zie ze geen moeite hebben met vervellen maar kom ook niet vaak oude pantsers in de bak tegen, die worden ook zo verorberd. Wel eens gelezen dat ph hier verband mee houdt, die is hier de laatste keer gemeten op boven de 7,5. Weet iemand hier meer over?