Wat is er nieuw

Apistogramma Agassizii vangen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DorkV89
  • Startdatum Startdatum
D

DorkV89

Guest
Door een klein foutje, en het niet weten wat ik met de vis aan moest heb ik nu een Apistogramma Agassizii vrouwtje tussen mijn cacatuoides zwemmen. Ik wil deze graag bij het mannetje en een ander vrouwtje zetten en dan verkopen.

Hoe krijg ik de vis het makkelijkst gevangen? Natuurlijk zonder de hele bak om te gooien. Hebben jullie tips? Tricks?

Ik heb bij het uitvangen van mijn Cacatuoides vrouwtje eerst een schepnetje in het aquarium gehangen waar ze het meest het voer kwam "ophalen".. daarna een half uurtje gewacht en wat voer in de bak gegooid. ze zwom naar de plek wat ik verwacht had en hoefde alleen nog maar het netje omhoog te halen.. om daarna de hele bak leeg te halen en over de kop te gooien om de andere 2 te pakken te krijgen..

Deze manier heb ik mijn Caca's "aangeleerd". Ik hoef het net er maar in te hangen en ze zwemmen er zowat in.
De Agassizii vertrekt meteen naar de meest onmogelijke plekken. Ook als ik het netje er een uur en langer in laat hangen.
Een vissenval is ook geen optie, ik verwacht dat ik vanalles vang behalve die slimkees.

Ladies and Gentleman! I've got her!
Ze lag lekker te slapen in een garnalen flat en dat was mijn kans!

https://www.youtube.com/watch?v=sjkbPpwqZRQ

Met een fles. Of, als je een grote gat nodig hebt, met een bakje van de snoeptomaatjes. Die hebben ook een mooie ronde deksel met een gat die je zo omgekeerd in de beker kunt zetten. Even vast plakken met plakband, iets lekkers in de beker en even wachten.
Heb ik hier laatst geprobeerd met kreeftjes. De antennebaarsjes zaten er zo in. Zelfs de mega appelslak hier. Maar de kreeft wou niet. Toen heb ik de beker over de plant gezet waar ie op zat. Had ik 'm ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan