Wat is er nieuw

Aqua40 van roelien

• Onderwerp starter Onderwerp starter roelien
  • Startdatum Startdatum
R

roelien

Guest
vorige week heb ik een aqua40 tweedehands gekocht, hier ga ik een garnalen bakje van maken,

moet nog even wachten op een nieuwe lamp, verwarming en filter, maar dan kan ik los.

wil een aquascape maken , met veel spiderwood en mos.

IMG_20150219_103357_zpscstcqqnk.jpg

Zit nog een beetje te twijfelen wat voor garnaaltjes. Heb hele leuke knal gele gezien.

Gister is mijn lamp binnengekomen, en heb vandaag zand gehaald.

Nu nog wachten op mijn filter en verwarming en dan kan ik los 🙂

Je bedoeld denk ik de Citroengarnaal.
Dat is familie van de Vuurtjes en dan moet je wel goed selecteren hoor. Anders krijg je ook minder mooi gekleurde erbij namelijk.

Je 60cm bak ziet er leuk uit, mooi gedaan.
Ben benieuwd wat je van deze gaat maken 😉

Ben nog niet los helaas. Heb alles in huis ( behalve spiderwood en plantjes ) ben een kastje aan het opknappen waar hij op komt te staan . als hij klaar is kan ik eindelijk beginnen.

Hoe selecteer ik de garnalen dan ? En wat doe je met de mindere exemplaren ?

Selecteren is het apart zetten van minder mooi gekleurde garnalen.
Die kan je in een apart bakje zetten en sommige mensen geven ze als voer voor grotere vissen bv.

Aha oke. Denk niet dat nog een bakje een mogelijkheid is. Maar zou minder mooie ook in mijn 60 cm bak kunnen doen
Mijn betta lust ze mischien wel 🙂

en ik ben los, heb het zand uitgebreid gespoelt maar kennelijk nog niet genoeg dus het water is nog niet helemaal helder.

dus het is nog even wachten, en zodra ik wat kan zien zal ik beginnen met de inrichting.

IMG_20150316_185049_zpsbbl3daca.jpg

weer even een update, de plantjes die erin zitten zijn opstartplantjes. weet nog niet wat er uiteindelijk in gaat komen.

ben nog niet helemaal tevreden maar het is een leuk begin.
aquarium draait nu iets meer als een week

IMG_20150325_111214_zpswzgxe1di.jpg

inrichting weer een beetje veranderd, heb het stuk hout meer naar rechts achter verplaatst, als een soort boom.

links komt een groot bos met combinatie van 3 planten,

cobomba/Limnophila aquatica twijfel eigenlijk wat voor soort het is , mischien iemand een idee ??

lysimachia nummularia ( penningkruid ) en hygrophila diformis ( water wisteria )

voorin komen java mos op stenen gebonden, en een gras soort.

niet de mooiste fotos maar wel aardig te zien

overzicht
IMG_20150326_131709_zpsvr7jevud.jpg

cobomba soort ?
IMG_20150326_131658_zpsl2jcnvyz.jpg

die "cabomba-soort" is limophila sessiflora.
Lijkt veel op cabomba maar heeft wat minder licht nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan