Wat is er nieuw

Aquarium plantjes

bink79

New member
Lid geworden
17 maart 2026
Leeftijd
47
Goede middag luitjes

Ik heb me aquatlantis splendit 80 ultra besteld

Maar nou ben ik me aan het orienteren welke plantjes ik erin wil

Ik weet dat achter de hoge plantjes moeten en in het midden de middelmaat en voor de lage plantjes

Maar hebben jullie ideeen voor de inrichting en welke het beste zijn voor mijn aquarium en hoe ze heten kwa naam

Als decoratie wil ik links zo spiderwood en rechts zo boomstam en dan verder aankleden met plantjes

Alvast bedankt

Ik hou van Limnophila sessiliflora en Belgisch groen als stengelplant. Die groeien lekker snel voor de opstart. Op het hout kun je bijvoorbeeld Anubias, Bucephalandra en/of javavaren doen.
Mos kun je ook op hout of op een steentje binden of plakken. Deze planten zijn allemaal niet veeleisend.

1773919825987.png

:oopss:

Is er een SOA kenner aanwezig op dit forum?
:sorry:

Laatst bewerkt:
Ik hou van Limnophila sessiliflora en Belgisch groen als stengelplant. Die groeien lekker snel voor de opstart. Op het hout kun je bijvoorbeeld Anubias, Bucephalandra en/of javavaren doen.
Mos kun je ook op hout of op een steentje binden of plakken. Deze planten zijn allemaal niet veeleisend.
Oke bedankt ik heb deze kan nog veranderen zie foto

Bijlagen

• Spiderwood.webp
    Spiderwood.webp
    9.4 KB · Weergaven: 2
Vergeet niet dat spiderwood/hout doorgaans wil gaan drijven totdat het volledig doorweekt is - dat duurt meestal enkele weken. Het aan een steen binden/lijm of verzwaren met een zak zand oid is noodzakelijk in die periode.

Ik heb cryptocryne (helder groen en donker) stekken voor je, Pogostemon octopus, Nymohoides taiwan, bucephalandra groen, vlotvaren (salvinia natans) en amazone kikkerbeet (Limnobium laevigatum) en javavaren.
Allemaal planten die het met weinig licht goed doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan