Wat is er nieuw

Aquascape 2 meter door Gummiebeer

Gummiebeer

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2014
Zomaar even wat plaatjes. Niet mijn eigen bak maar een opdracht van een klant. Bak is 2.00x50x40 en de toekomstige bewoners zullen 40x galaxy's, een zooi CR's en CPO's worden.

De basis met de sterke punten op "De Gulden Snede"
i5dMxydQrJYRHpTn6ZQh_px3q7pmtySC.jpeg
20140225_121740 by Gummiebeer007, on Flickr

Een paar plantjes die werden geleverd...
20140225_155511 by Gummiebeer007, on Flickr

Overzicht
20140226_112555 by Gummiebeer007, on Flickr

Linkerhoek
20140226_112609 by Gummiebeer007, on Flickr

Linksmidden
20140226_112648 by Gummiebeer007, on Flickr

Rechtsmidden
20140226_112643 by Gummiebeer007, on Flickr

Rechterhoek
20140226_112634 by Gummiebeer007, on Flickr

Diegene die bekend is met aquascape weet hoeveel werk dit is. In totaal zit er 12 uur werk in wat grotendeels komt door het beplanten. Nu moet het zich nog gaan zetten en daarna kunnen we bijknippen.

Das een beste grasvlakte! 😀 :thumbs:

~ Ivo

Ziet er leuk uit.
Gaan jullie dit onderhouden of de klant?

Ben wel benieuwd waarom er is gekozen voor alleen de zijkanten met stenen.
En waarom het substraat zo hoog een de voorkant.
Ook al zijn het gedeeltes dit zal zeker geen irriteren.

Maar verder al leuk beplant. Ben benieuwd hoe het er over een maand uitziet.

Gr,

Bepaalde stukken zijn ook niet onze keuze geweest maar de keuze van de klant. En daar moeten wij ons aan houden en respecteren.
Er zit idd een onderhoudscontract aan verbonden dus de klant zal zich daar verder ook niet mee bemoeien. Het onderhoud en aanverwante zaken worden netjes vermeld in een aqua-log. De bak is ook afgesloten met een sleutel die alleen wij in bezit hebben en wij draaien een 24uurs servicedienst mocht er iets onverhoops mis gaan.
Over 2 weken gaan wij er weer heen om water te testen en om eventuele los gekomen planten opnieuw te zetten. Dan na weer 2 weken komen er 40x galaxy's in en een zooi CR's en 2 koppels CPO's.

@Ivo: Het is zeker een grote grasvlakte, er werdt al gesproken voor een grasmaaier 😛 Zonder gekheid, het was een hels karwei om dat allemaal te plaatsen.

aan hoeveel cristal's had je gedacht

zullen er een hoop moeten zijn eer je die ziet

Dat zullen er zo'n 50 gaan worden om te beginnen. Maar het kan ook zomaar zijn dat het toch nog vuurgarnalen worden, maar dat zien we dan wel weer.

is wel een heel verschil in prijs
50 cr of 50 vuurtjes

12 uur plantjes poten?? o.O Ik hoop dat die klant geld genoeg heeft, die bak kost al het dubbele aan manuren haha

Maar ziet er al netjes uit zeg!

De klant heeft een budget aangegeven dus de prijs is voor ons niet een issue, het is maar net wat de klant graag wil zien. Verder is dit ook een opdracht die ons meer bekendheid moet geven dus wij zijn er wel iets bij in geschoten.. Keerzijde is de mond op mond reclame en zodoende hebben wij alweer een nieuw mega project binnen gehaald.

En het is niet enkel plantjes poten Black_mollie. De basis aanleggen moet vrij secuur gebeuren en daarna nog een honderdtal plantjes poten en randapparatuur aanleggen. Er komt nogal wat bij kijken met aquascaping.
Een hele bekende in de aquascape wereld doet dat ook niet alleen. Daar staat een team achter de schermen van wel 15 man (!) die de plantjes selecteerd en al maanden vooraf alles zo regelt dat alles perfect staat. Daar kunnen wij natuurlijk niet aan tippen met z'n 2'en en vandaar dat je er best een lange tijd over doet. Daarbij komt ook de klant om de hoek kijken die vind dat het toch net iets anders moet. 😉

Gummiebeer zei:
Daarbij komt ook de klant om de hoek kijken die vind dat het toch net iets anders moet. 😉

Ik begrijp het!

Stiekem ben ik gewoon erg jaloers dat je dit als werk hebt en had ik graag 12 uur bezig geweest met zo'n mooie bak. :engel:

Black_mollie zei:
Gummiebeer zei:
Daarbij komt ook de klant om de hoek kijken die vind dat het toch net iets anders moet. 😉

Ik begrijp het!

Stiekem ben ik gewoon erg jaloers dat je dit als werk hebt en had ik graag 12 uur bezig geweest met zo'n mooie bak. :engel:

Dat is toch ideaal, van je hobby je beroep maken! :thumbs:
Het is wel een harde wereld waarbij niemand een ander iets gunt, dat wel helaas.

Thanks!
Over 2 weken zal ik nog een foto maken, dan moet het wel redelijk gezet zijn.
Het is dan wel een bak van een klant, maar stiekem toch ook een beetje de onze. 😉

Wauw!!

Ik wil dat ook in onze 210 x 40 x50

Kan je anders niet een topic aanmaken voor al je gemaakte bakken?
Of is dat de bedoeling van deze topic?
Fraaie bak trouwens

Visser1997 zei:
Fraaie bak trouwens

goed idee

meisie94 zei:
Wauw!!

Ik wil dat ook in onze 210 x 40 x50
Zo heel moeilijk is het niet. Er gaat enkel wat geld in zitten en veel geduld. In deze bak zit zo'n �600 aan planten alleen al, mocht je dit bij een lfs halen, laat staan de rest qua randapparatuur.

Visser1997 zei:
Fraaie bak trouwens

Dat is wel een idee. Dit is meer een opzetje maar ik kan in dit topic wel meerdere projecten laten zien met de tijd. :thumbs:

Is er ook een site van je werk waarop we wat meer kunnen zien/te weten kunnen komen over je werk?

Ziet er netjes uit. Altijd mooi als je na het beplanten klaar bent en je jan dan zien wat jij toch weer heb neergezet.

Maar even wat anders zitten er nu zo veel krassen op het glas way op de foto is te zien

Inderdaad, dat is indirect gelijk ook een soort van goede reclame voor je bedrijfje haha

Wat die krassen betreft, dit is idd heel erg storend en dan valt het nog mee op de foto.. Betreffende bak staat in een school en dan gebeurd het wel eens dat er krassen op komen helaas.

2 weken zijn voorbij.. tijd voor een update? 😀

Slim hoor! Van je hobby je werk maken! Dat wil ik ook wel 😀
Ziet er goed uit! Ben ook wel benieuwd naar een update indien mogelijk 🙂

Nou...
Ik had dus een update beloofd na 2 weken. Tussentijds werden we nog gebeld want de verlichting zou het niet doen, het was 8 uur 's ochtends en de lampen sprongen niet aan. Bij aankomst brandde de verlichting wel dus de tijdklok maar aangepast, liep 10 minuten achter..

Maar goed, gisteren weer die kant op voor de reguliere onderhoud. Er zou wat alg zijn was de melding..komen wij daar en kijken tegen een groene bak aan..waterbloei, groene slijmalg en verslijmde planten. Over de lucht die het af gaf maar te zwijgen..net of er dode vissen in zaten zo ranzig.

Zucht...waarom werdt er niet eerder aan de bel getrokken??!! Die stank was niet te harden!
Later bleek het filter verstopt te zijn en een knik in de toevoer dus vrijwel geen filtering of water verplaatsing. De verwarming was ook op hol geslagen zodat het water een ongezonde 30 graden aantikte..

De pest is dat wij er dus niet dagelijks naar kunnen kijken en afhankelijk zijn van de observering van de klant. En dit ging de eerste dagen goed maar daarna verslapte het van die kant uit met dit als resultaat :stom:

Als gevolg hiervan hebben wij de bak voor 70% ververst, filter aan de praat gekregen en de verwarming gefixt. Nieuwe planten in bestelling en kunnen wij volgende week weer helemaal opnieuw beginnen met de inrichting.

Vrij dure les voor ons en voor de klant. Opgelost door de schade 50/50 te delen maar leuk is anders. De klant nogmaals op het hart gedrukt om meteen te bellen als er iets is en hopen dat dit goed gaat komen.

Voor foto's dus nog iets langer wachten want dit was niet om aan te zien.
De bak op de bovenverdieping liep wel goed met de gebruikelijke opstartalg uiteraard.

Dat soort foto's zijn ook welkom hoor 😉 Daar kan iedereen van leren!
Wel enorm balen dat het zo gelopen is. Dan vraag je je echt af waarom die mensen in de eerste plaats een aquarium willen hebben >.<

Nu maar hopen dat het goed gaat komen! Succes ermee in ieder geval!

Black_mollie zei:
Dat soort foto's zijn ook welkom hoor 😉 Daar kan iedereen van leren!
Wel enorm balen dat het zo gelopen is. Dan vraag je je echt af waarom die mensen in de eerste plaats een aquarium willen hebben >.<

Nu maar hopen dat het goed gaat komen! Succes ermee in ieder geval!

Beeld maar een aquarium vol met erwtensoep voor, dan krijg je het plaatje. 😉

Het komt ook wel weer goed. Het is alleen balen voor zowel de klant als ons. Zoveel werk aan gehad en eigenlijk voor niks geweest, nouja, hopen dat de klant nu eerder aan de bel trekt!

Balen... Maar een dure les is de beste les!

Aangezien het hele zooitje was ingestort de afgelopen keer zijn wij weer opnieuw bezig geweest. Deze keer niet alles vol geplant maar bewust wat open plekken gemaakt voor de dieptewerking. Staat een stuk beter dan 1 grote grasmat.

6LZJ75xJ8g8lF_sefPW-8pn0H-s7fQlI.jpeg

Morgen komen de eerste bewoners erin en zal ik nog wat foto's maken.

Geweldig om te doen lijkt me maar zal niet gaan meevallen om er geld aan te verdienen vrees ik.
Staat de bak in een klas of hal? lijkt me heel veel daglicht te krijgen en zou vd zomer ook voor een hoop problemen kunnen zorgen.

Seabait zei:
Geweldig om te doen lijkt me maar zal niet gaan meevallen om er geld aan te verdienen vrees ik.
Staat de bak in een klas of hal? lijkt me heel veel daglicht te krijgen en zou vd zomer ook voor een hoop problemen kunnen zorgen.

Staat in een hal. En idd, er komt veel daglicht binnen dus dat zal voor problemen zorgen. Geld verdienen wij er niet meer aan door de problemen, het is nu een principekwestie geworden om die bak goed te krijgen en te houden helaas. Laatste keer is er voor �600 aan planten alleen al zo weg gegooid..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan