A
Aramis
Guest
Hoi AF,
Al een poosje dwaal ik hier rond. M'n oorspronkelijke idee�n heb ik hier voorgelegd en na adviezen aangepast. Mijn project is uiteraard nog niet klaar en wat mij betreft is dat het nooit. De bakmaat is wat afwijkend, maar was een compromis. Woon hier niet alleen 😉
Filter: jbl cristalprofi e1501 greenline
Licht: 4x juwel nature 28w t5
Temp: 24
Ph: 7,8
Gh: 7
Kh: 7
No3: 10
Po4: 0,1
Fe: 0,2
De bak draait nu vijf weken. Opgestart met de bosgrondmethode. Met regelmatige metingen en een vuurgarnaal als marker geen nitrietpiek waargenomen. Wel standaard schimmel op het spiderwood en bruinalg. Beide bijna verdwenen.
Licht is nog ff aankijken. Ben me al aan het ori�nteren op led voor het geval dat dit niet goed werkt.
Toevoeging: Carbo elixier van Dennerle en Profito.
CO2 installatie nog in onderzoek.
Huidig visbestand:
2 x Pangio oblonga
15 x vuurgarnaal (met dank aan seabait)
9 x vuurzalm (Hyphessobrycon amandae)
6 x Pseudomugil furcatus 4m en 2v
6 x Dermogenys pusillus (halfsnavelbek, ik ben nog niet uit de geslachten, maar voorlopig hou ik het op 4v en 2m)
Morgen hoop ik een koppel Laetacara curviceps toe te voegen.
Was overigens van plan de achterwand zwart te maken, maar aangezien het aquarium in een kast is ingebouwd en ik daar veel verblijf en dus ook graag van die kant in de bak kijk heb ik voor nu gekozen om dus niet te gaan verven.
In de kast staan nog twee kleine kweekbakjes met vier jonge halfsnavelbekjes en vijf jonge Pseudomogil furcatus.
eerste foto na start
Vier weken later na toevoegen HN van John ('s ochtends)
's avonds
Trio
Nu
Foto's met de iPad maken valt nog niet mee
;(
Positief kritische opmerkingen en reacties zijn van harte welkom 🙂
Al een poosje dwaal ik hier rond. M'n oorspronkelijke idee�n heb ik hier voorgelegd en na adviezen aangepast. Mijn project is uiteraard nog niet klaar en wat mij betreft is dat het nooit. De bakmaat is wat afwijkend, maar was een compromis. Woon hier niet alleen 😉
Filter: jbl cristalprofi e1501 greenline
Licht: 4x juwel nature 28w t5
Temp: 24
Ph: 7,8
Gh: 7
Kh: 7
No3: 10
Po4: 0,1
Fe: 0,2
De bak draait nu vijf weken. Opgestart met de bosgrondmethode. Met regelmatige metingen en een vuurgarnaal als marker geen nitrietpiek waargenomen. Wel standaard schimmel op het spiderwood en bruinalg. Beide bijna verdwenen.
Licht is nog ff aankijken. Ben me al aan het ori�nteren op led voor het geval dat dit niet goed werkt.
Toevoeging: Carbo elixier van Dennerle en Profito.
CO2 installatie nog in onderzoek.
Huidig visbestand:
2 x Pangio oblonga
15 x vuurgarnaal (met dank aan seabait)
9 x vuurzalm (Hyphessobrycon amandae)
6 x Pseudomugil furcatus 4m en 2v
6 x Dermogenys pusillus (halfsnavelbek, ik ben nog niet uit de geslachten, maar voorlopig hou ik het op 4v en 2m)
Morgen hoop ik een koppel Laetacara curviceps toe te voegen.
Was overigens van plan de achterwand zwart te maken, maar aangezien het aquarium in een kast is ingebouwd en ik daar veel verblijf en dus ook graag van die kant in de bak kijk heb ik voor nu gekozen om dus niet te gaan verven.
In de kast staan nog twee kleine kweekbakjes met vier jonge halfsnavelbekjes en vijf jonge Pseudomogil furcatus.
eerste foto na start
Vier weken later na toevoegen HN van John ('s ochtends)
's avonds
Trio
Nu
Foto's met de iPad maken valt nog niet mee
;(
Positief kritische opmerkingen en reacties zijn van harte welkom 🙂