Wat is er nieuw

Aquatlantis splendid 100 van michael

Wekelijks onderhoud weer gedaan. Deze x weinig werk aan gehad. Ff ramen schoonmaken en water verversen.
Alle planten doen het enorm goed en al het alg is zo goed als verdwenen.
Ik heb de kempvis weer uit het aquarium gehaald omdat deze toch vervelend was naar de vuurgarnalen. Ook de 6 zwaarddragers heb ik eruit gehaald was toch niet helemaal mijn ding.
De vissen heb ik naar de lfs kunnen brengen daar heb ik weer wat anders uitgezocht.
5 glasmeervallen en 3 waaierhandgarnalen.
De glasmeervallen heb ik altijd al heel apart gevonden dus ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Voor nu heb ik de nieuwe bewoners nog niet heel goed op de foto kunnen krijgen maar ik heb toch 2 plaatjes.
20260328_125714.jpg
20260328_124052.jpg
20260328_122341.jpg

Laatst bewerkt:
Bijzondere visje idd die glasmeerval. Mooie plaatjes!

Hoe werkt dat met die vissen naar de lfs brengen? Breng je ze dan terug waar je ze hebt gekocht, zijn ze daar makkelijk in?

Glasmeervallen zijn echt leuke vissen. Ik vind ze in een grotere groep wel leuker.

Bijzondere visje idd die glasmeerval. Mooie plaatjes!

Hoe werkt dat met die vissen naar de lfs brengen? Breng je ze dan terug waar je ze hebt gekocht, zijn ze daar makkelijk in?
Bij de lfs waar ik kom was het geen probleem maar ik kom daar dan ook al zo'n 15 jaar

Ben nu bij een tuincentrum waar ze enorm mooie en grote zwaardplanten hebben voor in het aquarium voor €14,95
Nu zit ik alleen te twijfelen of het mooi zou zijn in het aquarium. Ik zou dan de Ludwigia Palustris super red links achterin eruit halen en dan de zwaardplant op die plek. En zou deze plant goed gaan met de ancistrussen?
20260328_103941.jpg
20260329_164732.jpg

En gekocht?

Ik vind die super red echt fantastisch, zou je niet het achterste gedeelte daarvan kunnen vervangen met de zwaardplant? Met nog wel wat van de super red er voor zeg maar?

Het is wel een heel anders soort/blad vorm dan de rest van de planten.

Geen idee van de ancistrussen.

Leuk 👏🏻 ben benieuwd!

Ben nu bij een tuincentrum waar ze enorm mooie en grote zwaardplanten hebben voor in het aquarium voor €14,95
Ik verwacht dat met jouw lichtsterkte en bemesting de vorm van de bladeren zich hierop zullen aanpassen en erg groot kan worden.

Ben nieuwsgierig wat het resultaat over een aantal weken is

Ik hou hier wel van, de 2 x Bleheri’s en 2 x Martii’s in mijn bak hebben zich ook aangepast waardoor ik wekelijks bladeren moet verwijderen

Ik verwacht dat met jouw lichtsterkte en bemesting de vorm van de bladeren zich hierop zullen aanpassen en erg groot kan worden.

Ben nieuwsgierig wat het resultaat over een aantal weken is

Ik hou hier wel van, de 2 x Bleheri’s en 2 x Martii’s in mijn bak hebben zich ook aangepast waardoor ik wekelijks bladeren moet verwijderen
Ik ben ook benieuwd ik vind jouw bak ook heel mooi met die frisse kleuren. Ik dacht wellicht is deze plant de blikvanger waar ik naar opzoek ben maar de tijd zal het leren.
Ik heb ook nog even kleibollen besteld om bij de plant te drukken.

De klus is geklaard.
De Ludwigia Palustris super red mag eventueel gratis afgehaald worden door een forumlid als iemand interesse heeft.
Nu hopen dat de ancistrussen de plant met rust zullen laten en dat het een mooie plant gaat worden.
Nog even een foto voor en na.
20260328_103839.jpg
20260329_195442.jpg
20260329_195451.jpg

Mooi zeg, prachtige plant! Flinkerd idd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan