De planten beginnen nu wel extreem hard te groeien het is nu echt elke week flink snoeien waardoor het niet meer te doen is met een vlugge waterwissel. Eigenlijk groeien de planten nu te hard naar mijn zin maar dat is klagen met gezonde benen😅
Het draait nu te goed om dingen te gaan veranderen. Anders krijg ik dalijk weer gedoe met algen etc.Vleugje minderen qua meststoffen een idee?
We zijn het weer eens, zeker?Dan eerder het licht minder lang laten branden (dus minder lang groei).
Je quote jezelf maar ja als je mij bedoeld wel want minder lang of minder intensiteit remt de motor links of rechtsom.We zijn het weer eens, zeker?
Dat is geen vast gegeven want de groeisnelheid word niet primair bepaald door de lichtintensiteit.Je kan voeding toedienen wat je wil maar licht is eigenlijk de motor dus als je minder groei wil kun je beter het licht wat verminderen denk ik.
Stel je hebt een bak met maar 15 lumen per liter en veel voeding. Door dan wat voeding minder te geven, zodat er nog wel voldoende is, gaan ze toch niet minder snel groeien?Dat is geen vast gegeven want de groeisnelheid word niet primair bepaald door de lichtintensiteit.
Als jij minder voedingstoffen toevoegt aan je bak gaan de planten daarmee ook langzamer groeien.
Je moet alleen zorgen dat de plant geen tekorten gaat oplopen.
Ik heb er nog even over nagedacht en als planten te snel groeien dan zal het inderdaad werken om wat voeding te minderen waardoor ze niet te snel maar bv normale groei vertonen.Even omdenken.
Ik heb een bak waar ik momenteel 80 lumen op geef en ik gebruik daar Lean-dose. Ik geef NPK per week: 0.5/1,75/30
Snoeien doe ik om de 3 a 4 weken anders word het te groot
In dat zelfde bakje heb ik ook 80 lumen gehad en gebruikte daarbij een Rich-dose. Ik gaf NPK per week 20/2/30
Snoeien deed ik daar elke week verplicht omdat het te groot werd.
Beide bakken hadden dezelfde technische configuratie, dezelfde bodemopbouw, dezelfde pH en de dezelfde hoeveelheid CO2
Daarmee kan je conclusie trekken dat het aanwezige aanbod van bemesting verantwoordelijk is voor de groeisnelheid.
Hetzelfde verhaal gaat in mindere mate op bij een lowlight omdat daar het licht de beperkte factor is en je daarom alleen langzaam groeiende planten in gebruikt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.