Wat is er nieuw

Artemia kweken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
Met deze set zul je ook nog gebruik moeten maken van een glazen of plastic fles. De werking kan je in het volgende filmpje goed zien:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZFkgau-Z_og[/video]

De set kan je weer opnieuw gebruiken wanneer de eieren zijn uitgekomen en je de artemia gevoerd hebt.

Als het goed begrijp moet het water ook tussen de 26 en 28 graden zijn?
Daarnaast zag ik bij een ander filmpje dat ze de fles op de kop hingen?
Is het ook mogelijk om watervlooien te kweken voor jonge maanvissen?

Etienne98 zei:
Als het goed begrijp moet het water ook tussen de 26 en 28 graden zijn?
Daarnaast zag ik bij een ander filmpje dat ze de fles op de kop hingen?

Het water kan inderdaad beter wat warm zijn, ze komen dan ook sneller uit. In dat ander filmpje zullen ze dan gebruik maken van een andere set, ofwel zelfmaak of bijvoorbeeld de JBL artemia kweekset. Ze hebben dan onder een kraantje zodat je de gekweekt artemia kan aftappen. De schilfers drijven namelijk en de beestjes bevinden zich onder.

Zelfbouw:
med.jpg

JBL Artemio set:

4d13243a20057.jpg

Heb gisteren de kweekschaal neer gezet, in de vensterbank.

Zout water erin ,en eitjes.
had van morgen al artimea,larven. van jouw eitjes.
Wel lucht slangetje ingestoken. voor circulatie.

Bertus zei:
Heb gisteren de kweekschaal neer gezet, in de vensterbank.

Zout water erin ,en eitjes.
had van morgen al artimea,larven. van jouw eitjes.
Wel lucht slangetje ingestoken. voor circulatie.

Leuk om te horen! Maak je gebruik van een kweekschaal van het merk Hobby?

Ja, Simpel ding, wat prima werkt.
858552_0_82_veldhuis__wesdijk.jpg

Met luchtslangetje i gestoken ,gaat toch sneller.

Hoi Etienne,

Deze set is niet compleet. Ik had de fout zelf gemaakt, setje gekocht (bij de Hornbach ^^) maar geen pompje & verwarmingselement. Je hebt dus in ieder geval een pompje nodig, waarschijnlijk ook een verwarmingselement (26 - 28 graden). Misschien heb je die ergens liggen, anders zal je die erbij moeten kopen.

Toevallig heb ik nog een foto op mijn telefoon staan van de achterkant van het setje:

78PB1eDRZOsvNgnPwPHOSLa2MDOVOYVg.jpeg
(open foto in nieuw tabblad)

Met vriendelijke groet,
Leandro

Die zou ik niet kopen.
Een schaal is 10 x makkelijker.
383525_0_82_dsc_0001.jpg

Het is 26 graden op de kamer. dus geen verwarming.
pompje had ik nog liggen.

Artimea zwemt naar het midden, daar staat een zeefje in, ze zwemmen in het zeefje, die je er zo uit tilt.

Dit is mijn zelfbouwprojectje...

477182sanneke80_0_85_allerle.jpg

943193sanneke80_0_85_allerle.jpg

Sorry voor de zeer slechte kwaliteit van de foto's, maar heb even niet anders. Hier op de onderste foto zie je dat ik een T-splitsing heb, waarbij ��n is voor het slangetje naar de luchtpomp de tweede naar de fles gaat en de derde daar tap ik de verse artemia mee af om te kunnen voeren.

Eigenlijk koop je dus alleen voor de luchtpomp, slangetjes en kraantjes

Ziet er goed uit zo. Heb je dan geen schilletjes of eitjes bij wat je aftapt?
Ik had een vergelijkbare opzet maar was niet helemaal tevreden en aangezien ik kleintjes ging voren moest het wel goed schoon zijn.

Soms zitten er een paar eitjes bij, maar als je met het zeefje een beetje ronddraait, dan blijven deze hangen. De schilletjes blijven aan de fles hangen zeg maar. Weet niet hoe dat uit moet leggen 😉
Ik zet het pompje altijd stil en dan een lampje op de onderkant en dan wacht ik een tijdje voor ik ze af tap.

Ok, ik moest destijds voer hebben voor de jonge Betta s en er was me verteld dat ze konden stikken in een eitje dus vandaar dat ik toen toch voor vloeibaar voer heb gekozen. De andere vissen hebben het zich goed laten smaken hoor.

Oef, dat wist ik niet, de cory's deden (momenteel even geen baby's) het er hier super op.
Wat ik wel merkte is verschil in kwaliteit van eitjes.

Ik vind de kweekschaal ook het eenvoudigste.... poepsimpel!

Sanneke80 zei:
Oef, dat wist ik niet, de cory's deden (momenteel even geen baby's) het er hier super op.
Wat ik wel merkte is verschil in kwaliteit van eitjes.

Bewaar je ze wel in de koelkast?

Bertus zei:
Die zou ik niet kopen.
Een schaal is 10 x makkelijker.
Het is 26 graden op de kamer. dus geen verwarming.
pompje had ik nog liggen.

Ik heb deze schaal ook en bevalt me ook erg goed. Maar hoe heb je het pompje erin zitten? Op 1 punt in de buitenste ring? Ik heb daar al mee zitten puzzelen, maar kon geen aansluitmanier bedenken waarbij de hele schaal baad zou hebben bij het pompje.

Ja hoor Bertus, dat heb ik hier geleerd om de eitjes in de koelkast te bewaren. 😀

Goed zo, Sanneke.

Blijven ze langer goed.
Heb ook een bakje met zout water, waar ik het restje artimea in doet, kunnen ze door groeien op phytoplankton.als voeding.

Voervoorvis.nl: Goed en goedkoop visvoer!

Ja, dan krijg je wat stroming.

717272_0_82_dsc_0001.jpg

Mannetjes en vrouwtjes. maken nieuwe jongen. eh eitjes in broedbuidel.

Dit was, een jaar terug.
Ja, ging vanzelf.
Alleen, zijn het kannibalen, eten hun eigen larven op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan