Wat is er nieuw

automatisch toedienen vloeistof (profito)

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjors86
  • Startdatum Startdatum
S

sjors86

Guest
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om dagelijks een kleine hoeveelheid profito tie te voegen aan het aquarium. Nu doe ik dit nog dagelijks handmatig, maar ik zoek een manier om deze 7ml dagelijks automatisch toe te voegen. Ik heb gekeken of ik hiervoor iets kon vinden binnen aquarium artikelen, maar had hier helaas geen succes mee. Maar misschien kunnen we samen iets bedenken, wat je geurtje hiervoor kan (mis)bruiken.

Je hebt wel van die pompsystemen die dat mogelijk maken, alleen zoals ik begrijp kan dat met Profito niet omdat je dat voor toediening moet schudden, omdat er anders bepaalde stoffen (whatever that may be) onderin blijven liggen.

Profito voeg je volgens de gebruiksaanwijzing 1* per week toe?
Ik zou niet weten of hier iets van op de markt te koop is.

Bij 1x per week vind ik dat er plots heel veel voedingsstoffen in het water zitten, ik heb de dosering van een week verdeeld over de week.

Een voedings computer kopen.
Deze gebruiken ze ook in de kassen etc.
Maar wordt wel een dure grap +- 3000�

Gozer zei:
Denk aan: Doseerpomp (link)
En dan op een tijdklok....

Technische specificaties SP 3000:
Capaciteit: (vast ingesteld) 3 l/uur
Motor: Synchroon 20 rpm.
Opgenomen vermogen: 4.5 Watt
Luchtslang: Santopreen voor een lange levensduur

of die die paar ml kan weet ik niet
denk dat je dan wel eerst de voeding moet oplossen in grotere hoeveelheid (dan nog 3 liter per uur)

sjors86 zei:
Bij 1x per week vind ik dat er plots heel veel voedingsstoffen in het water zitten, ik heb de dosering van een week verdeeld over de week.

wat de planten niet opnemen aan voedingstoffen verdwijnt echt niet hoor

ikzelf heb wel eens drie maanden lang de voeding per dag gedaan
echter daarmee gestopt omdat het te bewerkelijk was weer teruggegaan naar een keer per week

na de zaterdagwissel

dat de planten het daarna slechter hebben gedaan is iet wat ik niet heb geconstanteert

Je zult idd moeten kijken naar de hoeveelheid dat deze pomp zal toevoegen, vandaar een tijdklok 😉
Je moet wel e.e.a. gaan verdunnen van 3000 ml per uur is 50 ml per minuut.... dus je moet experimenteren.

Aan de andere kant, welke dag even een paar ml uit een flesje halen en in het water brengen is niet zo lastig toch? Vissen moeten ook eten, kan je gelijk dan doen toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan