J
jeffab1991
Guest
Beste mededenkers,
zal mij eerst is even voorstellen:
Ik ben Jeffrey en heb een Juwel trigon 190.
deze bak draait nu al een jaar, in het begin weinig problemen gehad en zo ook een leuke vispopulatie op kunnen bouwen.
Nu het volgende:
Een week geleden zag ik dat 1 van mij apistogramma een gat in ze kop kreeg wat duidelijk te zien was door witte aandoening, gelijk naar mij visleverancier gebeld die mij het advies gaf Esha 2000 in mijn bak te doen. Apistogramma is al aan zijn genezingsprocces begonnen en ziet er weer mooi uit. 4 dagen later zit ik weer heerlijk naar mij bak te staren en zie ik mijn prachtige betta crowntail zwart voorbijkomen met een groot wit vlak in zijn staart. inmiddels is een groot gedeelte van zijn staart al voledig afgevallen door de rot.
Nu mijn vraag:
Heb deze vis inmiddels in een 20 liter quarantaine bak gezet en 50% verswater in dit bakje gedaan.
nog een kuur Esha2000 starten of afwachten wat het nu doet?
Hoop snel op goed advies!
P.S. waterwaardes allemaal dik op orde.
Maand geleden zeker nog 50% water vervest.
2 weken geleden bodem schoongezogen.
temp bak tussen de 26-28 graden
12 uur verlichting
zal mij eerst is even voorstellen:
Ik ben Jeffrey en heb een Juwel trigon 190.
deze bak draait nu al een jaar, in het begin weinig problemen gehad en zo ook een leuke vispopulatie op kunnen bouwen.
Nu het volgende:
Een week geleden zag ik dat 1 van mij apistogramma een gat in ze kop kreeg wat duidelijk te zien was door witte aandoening, gelijk naar mij visleverancier gebeld die mij het advies gaf Esha 2000 in mijn bak te doen. Apistogramma is al aan zijn genezingsprocces begonnen en ziet er weer mooi uit. 4 dagen later zit ik weer heerlijk naar mij bak te staren en zie ik mijn prachtige betta crowntail zwart voorbijkomen met een groot wit vlak in zijn staart. inmiddels is een groot gedeelte van zijn staart al voledig afgevallen door de rot.
Nu mijn vraag:
Heb deze vis inmiddels in een 20 liter quarantaine bak gezet en 50% verswater in dit bakje gedaan.
nog een kuur Esha2000 starten of afwachten wat het nu doet?
Hoop snel op goed advies!
P.S. waterwaardes allemaal dik op orde.
Maand geleden zeker nog 50% water vervest.
2 weken geleden bodem schoongezogen.
temp bak tussen de 26-28 graden
12 uur verlichting