Wat is er nieuw

Biomaster 250 thermo of 350 thermo?

MadhouseNL

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2022
Leeftijd
36
Beste ,

Op dit moment draai ik een Fluval 107 op een 60 liter bak (veel beplanting en een leuk visbestand ) . Nu zit ik al weken met het idee in m’n hoofd om over te stappen op een Biomaster , het idee van een ingebouwde verwarming + dat ik met een hand omdraai wekelijks bij de water wissel de prefilter eruit schuif lijken mij erg fijne en handige opties . Echter zit ik te twijfelen tussen de 250 of de 350 . Wat zouden jullie doen in deze ? ( de prijs scheelt op dit moment 15 euro en de stroming kan ik regelen met de outflow)

Nou de 250 heeft een cap van 900 liter lees ik dus dat is dik 15x je inhoudt terwijl je aan 3x netto de inhoudt meer dan genoeg hebt. Bij dit soort bakjes van 60 liter heb je vaak aan 90 liter netto voldoende.

Ligt een beetje aan de opstelling. Bij een high energy bak is zou ik kiezen voor de 350.

Zou mezelf afvragen of je in de toekomst een groter aquarium wilt of niet.
De flow een beetje afknijpen is altijd een mogelijkheid.

Heb de 350 op een rio 125, prefilter blijf ik zo veel mogelijk af want de clips zijn nogal een gepriegel soms.
Ook is het makkelijker om hem te primen als je het pre filter gewoon vol water laat.
Gebruik in het bovenste bakje een laag filterwatten onder schuim om zweefvuil op te vangen.

Een bak met een boel licht en dus veel vraag naar voeding.
Duidelijk ! Dan nog een vraag, ik lees online dat sommige mensen de 150 w verwarming die erbij word geleverd vervangen naar de 200w . Terwijl dit volgens oase niet zo gaan , hebben jullie ervaring hiermee?

Mijn bak is open en met 100watt kreeg ik de bak soms niet constant op temperatuur heb nu een 200 wat en dat gaat prima vandaar dus de vraag.

Ik heb geen ervaring met dat type filter. Vaak adviseert men minimaal 1W per liter water.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan