Wat is er nieuw

Christo nano aquascape Dennerle Cube 30

• Onderwerp starter Onderwerp starter Christo
  • Startdatum Startdatum
C

Christo

Guest
Hierbij mijn tweede aquascape, een andere stijl dan mijn 15l bak, benieuwd naar de reacties

Licht is momenteel nog niet goed, het is een ex Dennerle Marinus en dien de lamp nog te vervangen voor een zoetwater exemplaar.
Er zitten nu +- 18 Rasbora Galaxy's in.

48ZFbJAupQFi6kd8k-jIdeONeDnFTWwg.jpeg

Seabait zei:
Om eerlijk te zijn vind ik er weinig aan en zonde voor de visjes.

Nou deze opmerking hoor je niet snel, maar ook ik vind het niet je van het.
Komt qua inrichting erg koud en kaal over 🙁. Maar goed, smaken verschillen en je moet het zo inrichten dat je het zelf mooi vindt 😉.

Btw, als de buitenste steen valt dan gaat de rest als dominostenen mee ben ik bang.

Ik vind het knap! Iedereen zijn smaak! Buiten dat er weinig (of geen) verstoplaatsen zijn zullen visjes zich over het algemeen niet veel aantrekken van je inrichting! 😉 (oeps? hebben we niet ooit geleerd om het zicht naar het glas te breken ?) Doet mij een beetje denken aan Stonehenge! 😀 wel vind ik dat er nogal wat veel visjes in zitten... ik ging deze in mijn 50 liter ook loslaten maar dan max 10!! Tot ik er veel over gelezen had en zag dat deze visjes zich pas echt zichtbaar prettig voelen in een 60cm bak! (En nog prettiger vanaf 100liter!) Nu zullen ze vooral laag bij de grond zich wegstoppen van alles! Garnaaltjes zullen zich in dit aquarium met het mos wel heel prettig voelen! En zullen zeer leuk ogen op de rotsen!

jessicapilon zei:
Seabait zei:
Om eerlijk te zijn vind ik er weinig aan en zonde voor de visjes.

Nou deze opmerking hoor je niet snel, maar ook ik vind het niet je van het.
Komt qua inrichting erg koud en kaal over 🙁. Maar goed, smaken verschillen en je moet het zo inrichten dat je het zelf mooi vindt 😉.

Btw, als de buitenste steen valt dan gaat de rest als dominostenen mee ben ik bang.

Het is een try out, ben bezig met aquascape en dit noemen ze hardscape... ieder zijn ding maar ben er nu ook niet echt super fan van ik vind het wel leuk en laat het voorloppig zo om te kunnen experimenteren.
Op foto komt het ook niet echt tot zijn recht, in het echt komt het anders over...
wees gerust stenen staan 15cm diep in het zand omvallen is dan ook onmogelijk.

yov zei:
Ik vind het knap! Iedereen zijn smaak! Buiten dat er weinig (of geen) verstoplaatsen zijn zullen visjes zich over het algemeen niet veel aantrekken van je inrichting! 😉 (oeps? hebben we niet ooit geleerd om het zicht naar het glas te breken ?) Doet mij een beetje denken aan Stonehenge! 😀 wel vind ik dat er nogal wat veel visjes in zitten... ik ging deze in mijn 50 liter ook loslaten maar dan max 10!! Tot ik er veel over gelezen had en zag dat deze visjes zich pas echt zichtbaar prettig voelen in een 60cm bak! (En nog prettiger vanaf 100liter!) Nu zullen ze vooral laag bij de grond zich wegstoppen van alles! Garnaaltjes zullen zich in dit aquarium met het mos wel heel prettig voelen! En zullen zeer leuk ogen op de rotsen!

Wat bedoel je met het zicht naar het glas te breken? ik ben even niet mee...
Ik heb de rasbora al per 6 zitten in een 18l bakje, zijn absoluut niet gestresseerd of bang integendeel zwemmen vrolijk rond laag en hoog.
Over het aantal valt wel wat te zeggen, ik had er 10 gevraagd verkoper neem een grote schep "voila dat zullen er wel tien zijn en mss zelfs een paar meer" 🙂 het waren er dus 23 in totaal en ik heb maar voor 10 betaald.... het zijn er dan ook minstens 10 te veel maar heb al een volgende nano 30L besteld en daar gaan ze in.
ik ben ook op andere fora actief ivm aquascaping, rasbora galaxy hoeft absoluut niet in een bak van min 60l gehouden te worden. Het zijn de nano visjes bij uitstek laat dat je niet tegenhouden bij mij en andere doen ze het goed zelfs op kweek gebied doen ze het prima.

Christo zei:
ik ben ook op andere fora actief ivm aquascaping, rasbora galaxy hoeft absoluut niet in een bak van min 60l gehouden te worden. Het zijn de nano visjes bij uitstek laat dat je niet tegenhouden bij mij en andere doen ze het goed zelfs op kweek gebied doen ze het prima.
Graag zien we een close up foto'tje van de galaxies waar ze vol op kleur zijn om ons de mond te snoeren.
Tot die tijd hebben de leden die dit bakje absoluut niets vinden voor de schuwe galaxy het voordeel van de twijfel.
(en dan gaat het niet per se om het formaat, maar om de zeer minimalistische inrichting zonder enige plek van schaduw / bedekking)

verbaas ons, Christo! 😉

Mascha&Ivo zei:
Christo zei:
Graag zien we een close up foto'tje van de galaxies waar ze vol op kleur zijn om ons de mond te snoeren.
Tot die tijd hebben de leden die dit bakje absoluut niets vinden voor de schuwe galaxy het voordeel van de twijfel.
(en dan gaat het niet per se om het formaat, maar om de zeer minimalistische inrichting zonder enige plek van schaduw / bedekking)

verbaas ons, Christo! 😉

Zo iets? 😉 wel geen goede camera in huis (Iphone 6..)

qXi0UA-EqYCx6kdkTr93o1BZlGmfE4Tg.jpeg

qXi0UA-EqYCx6kdkTr93o1BZlGmfE4Tg.jpeg

Ik ben van mening dat de galaxy's in een bak van minimaal 60 cm, maar liever groter gehouden moeten worden.
Ik had er 8 in een bak van 60 cm, samen met wat boraras brigittae.
De bak zat bomvol planten en het licht was wat gedempt.
Ze werden hierin zelfs een beetje brutaal 😉

Dus als je de mogelijkheid hebt geef ze een grotere bak, dan zullen ze veel mooier gedrag gaan vertonen en flinke sprintjes trekken.

Ik wil niet moeilijk doen maar dat doen ze nu ook... gedrag is van deze ook aan het veranderen deze zijn nog niet zo heel lang in het aquarium bekend en tot een jaar max 2 geleden waren het wildvang dat kan je niet vergelijken met de huidige die al een aantal generaties in een aquarium zitten. Denken jullie nu echt dat kwekers ze per tien houden in een aqua 60?

ze zitten er nog maar van gisteren in, dus als ze slecht op kleur zijn zal het niet aan de aqua liggen... en volgens mij zwaar overkweekt...
Mijn lading vuurgarnalen ook spierwit als ik ze toekreeg en nu vuurrood.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan