Wat is er nieuw

Ciano Emotions 120 van hakkiee

• Onderwerp starter Onderwerp starter hakkiee
  • Startdatum Startdatum
H

hakkiee

Guest
Hoi Allemaal,

ik heb vorige week eindelijk een groter aquarium gekocht en wil graag de foto�s met jullie delen. Deze foto�s zijn gemaakt met de smartphone dus niet van hoge kwaliteit..

Afmetingen van de bak (l*b*h) zijn 119*37*61, netto inhoud is circa 211 liter. Filter is een externe: Eheim Professionel 3 350. Techniek zit allemaal achter de wand verstopt.

De kale bak:

187979hakkiee_0_82_hakkiee1.jpg

Na het plaatsen van de achterwand:
161454hakkiee_0_82_hakkiee2.jpg

Na het spoelen, vullen en planten. Het grote stuk hout hangt klem om het te laten zinken:
538923hakkiee_0_82_hakkiee3.jpg

326196hakkiee_0_82_hakkiee4.jpg

372161hakkiee_0_82_hakkiee5.jpg

775861hakkiee_0_82_hakkiee6.jpg

Tips en kritiek zijn altijd welkom, de zuignapjes gaan er vanzelfsprekend nog uit.

Groeten,
Tim

Gefeliciteerd mooie bak. Beetje kaal nog 😉 .
Word alleen maar mooier als de planten groeien.

Weet je al wat voor visbestand erin komt.

jacqueline zei:
Gefeliciteerd mooie bak. Beetje kaal nog 😉 .
Word alleen maar mooier als de planten groeien.

Weet je al wat voor visbestand erin komt.

Inderdaad nog kaal, hopen dat de planten snel gaan groeien.
Visbestand ben ik nog niet helemaal uit, suggesties zijn altijd welkom🙂

Wordt vast mooi! De vallisneria lijken meerdere plantjes bij elkaar geplant? Als je die allemaal met kleine stukjes uit elkaar zet dan lijkt het al voller en ze vormen later ook weer nieuwe plantjes.

Bedankt voor de complimenten!

Siemie zei:
Wordt vast mooi! De vallisneria lijken meerdere plantjes bij elkaar geplant? Als je die allemaal met kleine stukjes uit elkaar zet dan lijkt het al voller en ze vormen later ook weer nieuwe plantjes.

Dat is waarschijnlijk gezichtsbedrog, ze staan zeker 3,5 cm uit elkaar. 😉
Deze komen uit m�n huidige 60 cm bakje waar ze inderdaad als "nieuw gevormde" plantjes zijn gegroeid. Er staan er nog een paar in m�n kleine bak, die na het overzetten van alle vissen (in stappen) verhuizen naar de grote bak.

Mooi nieuw begin en wat een prachtige achterwand! 😉

nick_vis zei:
Mooi nieuw begin en wat een prachtige achterwand! 😉

Dankjewel! Dit heeft ook de nodige tijd gekost om die erin te krijgen zeg, wat een karwei!

Het werd wel eens tijd voor een update 😛

plantjes groeien goed, sommigen zelfs wel erg goed🙂

Totaal:
695691hakkiee_0_82_hakkieetotaal_januari14.jpg

School kardinaal tetra�s
266794hakkiee_0_82_hakkieekardinaaltjes.jpg

Koppeltje apistogramma viejita:
229475hakkiee_0_82_hakkiee_koppel_apistogramma_viejita.jpg

Apistogramma Viejita Man:
882381hakkiee_0_82_hakkieeapistogramma_viejita_man.jpg

Ancistrus Man:
988385hakkiee_0_82_hakkieeancistrus.jpg

Niet per s� aquarium, maar wil jullie de foto van het vaste publiek niet onthouden. Let niet op onze was:
986195hakkiee_0_82_hakkieetoeschouwers.jpg

Foto�s zijn genomen met de telefoon en wellicht niet super. Ga binnenkort eens met de fotocamera aan de slag.

Tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom!

Groeten,
Tim

haha geweldig die katten. Bij mij thuis idem zelfs de pup die we nu hebben vindt het aqua leuk om te bekijken vanaf zijn kussen.
mooie bak!

mooie bak!
hahaha die katten... geweldig

zeker mooi gegroeid de laatste tijd!
wat een verschil met het begin, erg mooi!
het enige wat ik niet mooi vind aan je bak is dat je het zaagvlak van het hout kan zien.. misschien is het weg te werken met een voorgrondplantje of een steen oid?

verder alleen maar complimenten!

Leuk bakje :thumbs:

Even een kleine correctie: wat verkocht wordt als Apistogramma viejita is dat vrijwel nooit, maar wel de Apistogramma macmasteri 'rotrucken'

~ Ivo

mooi aquarium hoor, alleen had ik persoonlijk niet zo een achterwand in deze smalle bak gedaan. Lijkt zo alsof hij best veel ruimte wegneemt.

Dat was ook mijn idee...hij is vrij smal...en dan nog een achterwand er in van zo'n 3 cm dik..maar goed...prima visbestand voor deze bak.
Ik heb ook voor een Ciano gekeken..dezelfde...vind eindelijk een onderkast mooi 😀

succes ermee 😉

Bedankt allemaal voor de positieve reacties!

Mascha&Ivo zei:
Leuk bakje :thumbs:

Even een kleine correctie: wat verkocht wordt als Apistogramma viejita is dat vrijwel nooit, maar wel de Apistogramma macmasteri 'rotrucken'

~ Ivo

Ik had dit inderdaad al gelezen maar kan nergens vinden hoe het verschil te bepalen is. Daarom ga ik maar van de Viejita uit, omdat ik ze zo gekocht heb 😛

Groeten,

Tim

Wauw, de update was verrassend....
Wat een onwijs gave bak. Ik vind de achterwand juist helemaal geweldig!
Erg mooi...

Schitterende apistogramma ook, ze kijken alleen altijd zo vals hihi...
Komt er nog meer in de bak?

MsFelix zei:
Wauw, de update was verrassend....
Wat een onwijs gave bak. Ik vind de achterwand juist helemaal geweldig!
Erg mooi...

Schitterende apistogramma ook, ze kijken alleen altijd zo vals hihi...
Komt er nog meer in de bak?

Bedankt voor je reactie!

De achterwand neemt inderdaad wel veel ruimte in, maar kon het niet laten omdat ik hem zo mooi vind. Verder erg handig om de techniek weg te werken. Het enige wat vervelend is, is dat er wel eens een vis overheen springt, die zijn dan bijna niet te vangen. Als er babyvisjes zijn, gaan ze door het rooster achter de wand, daar worden ze niet opgegeten.
Er zitten nu 8 corydoras panda bij, die ik waarschijnlijk nog uit ga breiden. Daarnaast zitten er ook 2 goudgouramis in, die zich goed verscholen hebben op de foto�s. Verder nog een verscholen black molly en een witte balloon molly, uit mijn oude (foute) visbestand.

Verder wil ik voor aan het oppervlak nog een schooltje bijlzalmpjes en wellicht nog een mooi L-nummer.

Groetjes,

Tim

hakkiee zei:
Daarom ga ik maar van de Viejita uit, omdat ik ze zo gekocht heb 😛
Dat is niet de juiste gedachtengang. Winkels labelen een soort eigenlijk bijna altijd zoals deze door de groothandel wordt gelabeld. Daarom kom je ook nog Apistogramma ramirezi en Papiliochromis ramirezi tegen en beide namen zijn niet meer geldig.

I would say that most apisto keepers are in error. Most apisto keepers worldwide have never seen the true A. viejita alive. In the 35 years of keeping dwarfs, I've seen live specimens of A. viejita only once. Once you see it, it is obvious that it is different from A. macmasteri. I suggest that people interested in understanding the difference between the two species should read Koslowski (2002) or my description at the Cichlid Room Companion web site. The following is a Q&D (quick and dirty) aid:

If it doesn't have a bright red edge on the dorsal fin - it isn't A. viejita.
If it has caudal fin extensions - it isn't A. viejita.
If it is deep bodied (high backed) - it isn't A. viejita.

Personally, I think that A. macmasteri is a prettier fish than A. viejita. Both species are found within 50 Km of each other in the wild. The reason we get wild macs is because they are found on the outskirts of Villavicencio, Colombia. The city is protected by government police, so collectors are relatively safe. Go 50 Km outside of Villavicencio and you are in FARC & cocaine country. The FARC rebels are on the wain, but not necessarily the cocaine producers. You could fly into Villavicencio and drive to the type locality with ease. Nine times out of ten you would have no real problems. It's the tenth time that I'd worry about. When everything stabilizes in the area, we should be able to get A. viejita if we want it. Personally, I would prefer going just a little farther and collecting A. sp. Rotflecken/Red-flecked/"A. viejita" Colorform II!
Ga er dus maar vanuit dat het macmasteri is 😉

http://apisto.sites.no/fish.aspx?fishIn ... gruppeID=1

Mascha&Ivo zei:
Ga er dus maar vanuit dat het macmasteri is 😉

dankjewel voor de info! Het zal dan inderdaad geen viejita zijn.

Haha geweldig die katten voor de bak! Planten zijn echt goed gegroeid, mooi!

Gisteren nieuwe vissen gehaald 😀

Het is een L200 en een schooltje bijlzalmpjes (9) geworden.

L200 in de zak nog:
889234hakkiee_0_82_hakkiee_l200.jpg

L200 onder een van de planten:
257368hakkiee_0_82_hakkieel200_onder_plant.jpg

Bijlzampjes met nieuwe drijfplantjes:

468423hakkiee_0_82_hakkieebijlzalmpjesdrijfplantjes.jpg

Totaal:
997426hakkiee_0_82_hakkieetotaal13feb2.jpg

Nogmaals:
157351hakkiee_0_82_hakkiee_totaal_13feb.jpg

Nieuwe visjes zijn altijd leuk!
699421hakkiee_0_82_hakkiee_ushi.jpg

Reacties zijn altijd leuk!

Vanavond ook nog een L333 ophalen van ca. 14 centimeter 😀

Dat ziet er allemaal keurig uit, en wat een mooie katten!
Schattig die foto's waar ze zo aandachtig zitten te kijken 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan