Wat is er nieuw

CO2 fles van ene op andere moment leeg

Kon het co2 lek niet vinden maar
Een hele handige test om uit te voeren.

Sluit alles aan. Stel de druk goed in. Sluit het magneetventiel. Stekker eruit.
Draai nu de hoofdkraan op de fles dicht.

De 50 bar moet echt 24 uur op 50 blijven staan. Als deze minder wordt, zit er een lekkage in een onderdeel tussen fles en magneetventiel.
Kan ook de aansluiting drukzijde magneet zijn.

Heb je het magneet ventiel ook in de correcte richting aangesloten? Staat een pijl op.

Je hebt op de foto een lage druk terugslagventiel. De rest is hoge druk. Tenminste als ik het goed zie.

Alle onderdelen welke niet onder spanning staat, kun je het beste onderdompelen in een bak water.
Dan zie je bellen komen als het lekt.

Zo heb ik ooit een lekke bellenteller gehad. Met zeepsop zag ik niks.
In de bak water zag ik net zoveel bellen uit de teller komen als erin.
Dus dubbel verbruik.

Bedankt voor de tip ,na lang zoeken en vele snel
leeg lopende flessen 2 liter CO2 .het lek zat inderdaad op de aansluiting slang bellenteller.ik had ten einde raad zelfs het dennerlee armatuur (10jaar gebruikt)vervangen door dupla armatuur.

Frustratie eindelijk weg .

Nogmaals heel veel dank.

Ja hier ben ik ook wel van geschrokken, er zat niets tegen de schakelklok aan wat het smelten van buitenaf heeft kunnen veroorzaken. Het is een goedkoop dingetje van de Gamma geweest (en ook al wat jaartjes oud), hier ga ik dus iets beters voor halen.
Ik zat hier het topic vluchtig op door te scrollen. Toevallig van het merk OK?
Mijn ervaring is dat die niet zo OK zijn. Ze waren snel stuk en ik heb er een gehad die oplichtte doordat hij kortsluiting maakte. Zag het gelukkig. Ik heb er ooit 1 open gemaakt, ik heb helaas daar geen foto's meer van, maar het zag er alles behalve solide uit.
Wilde dit toch even kwijt.

Edit: Oei, ik reageer op een heel oud bericht...

Frustratie eindelijk weg .
👍

Ik gebruik altijd de harde zwarte JBL CO2-slang.

Bij mijn onderhoud van CO2-reactor (schoonmaken) moet de CO2 slang worden losgekoppeld van de JBL CO2-terugslagklep/ventiel, mijn ervaring is dat bij opnieuw aankoppelen juist op deze plek regelmatig een lekkage optreed, ik controleer dit altijd met een beetje zeepwater.

Ter preventie snij ik tegenwoordig 1 cm van de slang af zodat er telkens weer op een “nieuw” stukje slang wordt gekoppeld.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan