Wat is er nieuw

CO2 tijdens vakantie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 22453
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 22453

Guest
Ik ga binnenkort 10 dagen met vakantie.
Vorig jaar heb ik tijdens vakantie met succes de verlichtingsduur teruggezet naar 6 uur per dag. Dit jaar wil ik nog een stapje verder gaan door het ook te dimmen, zodat de plantengroei nog verder stagneert.
Ik twijfel of ik de CO2 ook uit zal zetten. Of kan ik deze op hetzelfde niveau handhaven, ondanks minder licht en plantenvoeding? CO2 draait op een PH controller overigens. Het liefst zou ik het aanlaten, maar weet niet of de planten dan ook meer andere voeding gaan vragen ondanks het mindere licht.

@triple Kun jij je visie delen?

Waarom niet gewoon alles laten doordraaien zoals altijd? Ik verander zelf het liefst helemaal niets voor mijn vakantie.

Ik laat ook alles gewoon doordraaien. Je kan je plantenvoeding zonder problemen 10 dagen vooruit geven.

Waarom niet gewoon alles laten doordraaien zoals altijd? Ik verander zelf het liefst helemaal niets voor mijn vakantie.
Ik vind het prettig om geen verwilderde bak aan te treffen bij thuiskomst. En wil de vraag naar voeding beperken.

Tja ik zou ook niks veranderen maar licht is de motor dus als je dat mindert dan zal er minder groei zijn.

Ik zou de (snelgroeiende)planten iets korter snoeien voor je vertrekt.
De normale dosis planten voor een week geven.
Uurtje licht en co2 wat terug brengen tot 5 a 6 uren .
CO2 draait op PH controller dus kan ik alleen minder door de de PH hoger in te stellen. Kan ik em dan niet beter helemaal uitzetten?

Idd je co2 laten meelopen met je verlichtingsuren(co2 uurtje eerder dan je verlichting laten starten)

Ik zou de (snelgroeiende)planten iets korter snoeien voor je vertrekt.
De normale dosis planten voor een week geven.
Uurtje licht en co2 wat terug brengen tot 5 a 6 uren .
Uurtje licht? Per dag? Of bedoel je iets anders?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan