Wat is er nieuw

Colombo Aquaboline

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
60
Ik heb een Betta die schuurde met het lichaam langs de planten en had samengeknepen vinnen en erg lusteloos.
Via Google kwam ik uit op parasieten en heb bovengenoemd middel gister tegen de avond gegeven.
Nu zwemt de Betta voor het eerst in dagen weer en ze eet ook weer.
De vinnen zijn haast niet meer samengeknepen zag ik, dus het lijkt een stuk beter geworden.

Nu heb ik 6 ml gedoseerd op 30 liter en nu vraag ik me af hoelang ik dit in het water moet laten aangezien de vis opknapt.
Ik kan dat niet echt in de bijsluiter vinden.
Weet iemand dat misschien ook??

Colombo vismedicijnen - Cichlidenkwekers

14 dec 2006 ... Colombo: Aquaboline. Aquaboline is een totale therapie tegen witte stip,
peperstip, grauwehuidtroebeling en schimmel bij zoetwatervissen.
www.cichlidenkwekers.nl/colombo-vismedicijnen/ -

Kijk in de PDF.

Bertus, Die had ik al gelezen. Er staat alleen na 3 dagen de watten uitspoelen en eventueel kool erin.
Dan neem ik maar aan dat dit dus 3 dagen is voordat je het moet verwijderen.
Erg duidelijk vind ik het niet hoor die bijsluiter.Of ik lees eroverheen 😉

Ja, Na drie dagen watten uitspoelen en kool vervangen.
Zo zal dat zijn.

Ik denk het dan ook ja. Ze mogen die bijsluiters wel iets duidelijker maken.
Ik ben blond he 😉

Ja? Waar? 😉

Weet je zeker dat ze witte stip,
peperstip, grauwehuidtroebeling of schimmel had? Het zou ook om andere parasieten kunnen gaan waartegen dit medicijn niet werkt.

Ik zou altijd eerst een afstrijkje maken zodat je zeker weet waartegen je moet behandelen 😉

En waar haal je die afstrijkjesspullen? En dan nog 😉 Want heel leuk bij koi's en goudvissen maar dat gaat hem niet worden bij m'n herichtyssen 😉
Alleen al de stress gaat zorgen voor de finishing touch 😉

Kim,
Op de verpakking staat voor onzichtbare parasieten en wat daar ondervalt weet ik niet precies 🙁 .
ik kon in ieder geval niks bij de vis waarnemen. Maar zoals ik al vertelde slaat het snel aan want de vis lijkt weer als herboren en eet weer goed en zwemt weer terwijl ze dagen lusteloos aan het oppervlak hing. Ook de vinnen knijpt ze niet meer echt :thumbs: .
Wel toevallig zou het zijn dat enkele uren na de medicatie het gedrag zo is veranderd. Ook schuurt ze niet meer.

Ik heb ook niks om een afstrijkje te maken en zou niet weten wie dit kan doen. De lfs waar ik kom doet zoiets niet dus dan houdt het voor mij snel op. En de stress zal dan ook wel nog hoger gaan oplopen bij dat visje en of dat goed is weet ik zo niet.

Maar ik zag verder niks aan de vis dus. Maar de symptomen waren lusteloos, niet eten en vinknijpen en dat paste bij een parasiet las ik en daarom heb ik dit middel toegeapst.
Je moet iets als je niet precies weet wat het is he. Ik had haar al afgeschreven gister toen ze zo half dood op de bodem lag en steeds schuurde lang alles en nog wat.

Maar ja op dit moment is ze als herboren en of dat nu aan de medicatie ligt kan me dan ook niet zoveel schelen maar het moet haast wel he 😉

Even een update van de Betta. mevrouw ziet er nog steeds als herboren uit en eet als een slootgraver. Ik kan niet anders dan denken dat de medicatie toch wel zn werk heeft gedaan. Ze is dagen ziek geweest en lijkt weer kiplekker.
Morgen eind van de middag waterwissel doen dus. Bedankt voor de reacties.

Nou ik denk dat het dan gaat over parasieten die je met het blote oog niet kunt zien.
Maar het lijkt me sterk dat het werkt tegen alle onzichtbare parasieten, want niet alle parasieten gaan
van dezelfde 'stof' dood. Bertus had ook al gevonden dat Aquaboline dus zou moeten werken tegen witte stip, peperstip, grauwehuidtroebeling en schimmel, maar dan heb je nog niet alle onzichtbare parasieten gehad.

Maar goed het gaat nu weer beter met madam, en daar gaat het om. Ik denk dat je toevallig het goede medicijn hebt gebruikt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan