Wat is er nieuw

de aulonocara peacock

• Onderwerp starter Onderwerp starter Firedragon
  • Startdatum Startdatum
F

Firedragon

Guest
Iemand ervaringen met deze vis,

Zou deze graag in mijn malawi bak willen hebben,
Ze bestellen is geen probleem,en er zijn veel kleur varianten.

Malawi Aulonocara peacock

De naam peacock is alleen een engelse term voor Peacock cichlid...daarmee duiden ze de hele groep Aulonocara's aan. Er zijn verschillende soorten Aulonocara met ieder hun eigen grootte en kleur.

Hoe groot is het aquarium en welke vissen heb je er nog meer in zwemmen?

Voor het mixen van mbuna's en utaka vind ik je bak te klein. Ga je problemen mee krijgen, met agressie... ook het voeren wordt lastiger: hoe zorg je ervoor dat de mbuna vrijwel 100% plantaardig voer binnenkrijgen, als je ook vleeseters in de bak hebt? De vleeseters gaan niet dood van een beetje groenvoer, maar andersom kan wel (malawi bloat).

Utaka's ?er komen geen utaka's in mijn bak(voor zover ik weet?)

In mijn bak komen mbuna's ,maar gok dat de peacock dus een utaka is.

En de vis waarover jij het denk ik hebt saskia is al n hybride die ik kan overkopen,wil zelf niet gaan kruisen,en wat kweken betreft ook niet....
Al zal dat wel gaan gebeuren,wat miss ook wel leuk is.
Kan ze geen kuishuids gordel omdoen ... Hihi

Maar die hybride valt dus af? Want dat is dus een kruising tussen een mbuna en een utaka.....?

vraag me af waarom ze dat in godsnaam dan hebben gedaan? En waarom mensen dan deze vissen samenzetten...

Maar kan er dus wel garnalen in zetten als ze alleen plantaardig eten????

Ze HOREN plantaardig te eten, met wat hardschalige kreeftachtigen erbij. Het probleem is dat ze met alle plezier gewoon visvoer eten, en ook vlees en rode mug enzo, wat slecht voor ze is. Garnalen zijn niet slecht voor ze, en zullen ze zeker opeten ja.

Utaka is de gebruikelijke naam (niet helemaal de correct maar goed) voor de niet-rotsbewonende Malawi cichliden, grofweg gezegd, de vlees/viseters. Mbuna's zijn de Malawi rotsbewonende cichliden, grofweg gezegd de herbivoren.

Aulonocara's zijn inderdaad geen mbuna's.

Aha.... Ook weer volledig duidelijk 🙂

Ik heb vandaag een koppeltje Aulonocara fire fish gekocht.
Mijn aquarium is net een week draaiende.
Heb kraanwater, water uit een volwassen bak en tetra aqua safe gebruikt bij het vullen.
Het aquarium is goed op temperatuur alleen mijn visjes lijken niet zo actief.
Is er nog iets waar ik aan had moeten denken?
( Heb gelezen dat ph waarde ok is als ik vers kraanwater heb gebruikt omdat dat 7 is en cichliden 8 nodig hebben (?) ).

Pieter.

1 week indraaien en al vissen erin?
je moet eraan denken dat indraaien 4-5 weken kan duren voordat je vissen erin doet..

Had het al ergens gelezen. Ze zwemmen nu in een andere bak die al veel langer draait en dat lijkt al een stuk beter te gaan. Andere vraag. Hoe lang kan het duren voor ze meer kleur gaan laten zien? Visjes zijn 4cm en hebben beiden al beginnende stukjes rood op de rugvin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan