Wat is er nieuw

Dennerle Nanocube 30 liter van Segamon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Segamon
  • Startdatum Startdatum
S

Segamon

Guest
Het is eindelijk zover, gisteren is mijn Dennerle nanocube gearriveerd. 😀

sam_05371.jpg

(ik mag er dus niet mee gooien)

sam_05382.jpg

Ik ben inmiddels gretig begonnen met uitpakken maar dat valt nog niet mee ze hebben hem wel goed ingepakt zeg. Meters plakband haalde ik ervan af.

sam_0541.jpg

sam_0542.jpg

Hier is hij dan, je kan veel zeggen van Veldhuis maar niet dat ze niet kunnen inpakken. 😛

Ziet er in ieder geval goed verzorgd uit.

Tot nu toe niets te klagen over Veldhuis, alles ziet er netjes uit. :thumbs:

sam_05443.jpg

sam_0547.jpg

sam_05464.jpg

sam_0545.jpg

Handig planten schema.

De inhoud van Dennerle nano cube 30 liter complete+ is:

* 2x Dennerle garnalen kwartsgrind
* 2x Dennerle DeponitMix (voedingsbodem)
* 2x Dennerle CrustaGran (garnalenvoer)
* 1x Dennerle nano powerLED 5.0
* 1x Dennerle Nano Hoekfilter
* 1x Dennerle Nano thermometer
* 1x glazen afdekruit
* 1x zwarte achterwand folie
* 1x warmte isolerende onderlegger
* 6x afdekhoekjes voor aquarium
* 1x plantenschema

GEEN verwarming, dat vind ik dan wel weer jammer maar daar wist ik van.

Mogelijk heb je er geen verwarming in nodig daar het bakje naar ik denk in de huiskamer staat waar het doorgaans al warm genoeg is.

Maar als ik er een Betta in wil houden dan heb ik wel een verwarming nodig denk ik.

Fantastisch mooie bakken h�! Ik heb er zelf ook eentje staan (met PL) en vind ze prachtig! Ik moet me inhouden om er niet nog eentje op te halen 😉

Mooie bak hoor!

Ik vraag me alleen af wat de aquarium afdekhoesjes zijn.
Nog nooit van gehoord namelijk.

Sanneke80 zei:
Mooie bak hoor!

Ik vraag me alleen af wat de aquarium afdekhoesjes zijn.
Nog nooit van gehoord namelijk.

AfdekhoeKjes (ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen) zet je op de randen en hoeken van het aquarium ter bescherming, versteviging en stootgevaar.

Ja die hoekjes dragen dus de afdekplaat van de bak. Die heb ik hier ook bij de cubes zitten.
Sanneke schreef hoesjes maar bedoeld denk ik hoekjes 😀.

Mooi spul,veel plezier ermee. 🙂

groet koos..

Niwla zei:
Fantastisch mooie bakken h�! Ik heb er zelf ook eentje staan (met PL) en vind ze prachtig! Ik moet me inhouden om er niet nog eentje op te halen 😉

Shit........ :engel:

Op de doos staat hoe je moet inrichten.
Handig.

sam_0551.jpg

De naakte cube!
Mijn hond ziet het allemaal met lede ogen aan.

sam_0552.jpg

Nog maar weinig tijd gehad om in te richten ivm met werk, 🙄 in het weekend ga ik aan de bak.
Volgende week komen de plantjes (besteld bij Aquaplantsonline)
en 5 kg Dragonstone besteld bij Azaqua.

En dan kunnen we eindelijk vooruit.

De 5 kg Drakensteen is gisteren aangekomen.

sam_0558.jpg

Bijzonder mooie stukken, vooral de 2 bijna volledig rode stukken en de op 1 na grootste steen.
Nu de plantjes nog.

Vandaag ben ik eindelijk eens begonnen met inrichten, het werd zo langzamerhand wel eens tijd. 🙄
Het bakje staat al op z'n vaste plaats, en aangezien de drakenstenen er al zijn dacht ik 'ach, laat ik er maar al aan beginnen'.

De planten worden vandaag opgestuurd dus ik zal ze wel morgen of woensdag krijgen. (nog even geduld)

sam_0581.jpg

Voedingsbodem geplaatst.

sam_0583.jpg

sam_0584.jpg

Garnalengrind geplaatst.

sam_0587.jpg

Drakenstenen geplaatst.

sam_0589.jpg

sam_0590.jpg

Totaalplaatje tot nu toe met zwarte achterwand.

Beetje mosterd na de maaltijd maar het was misschien mooier geweest de voedingsbodem ca. 1 cm uit de voor- en zijwanden te houden zodat je die niet ziet. Misschien voor een volgende keer? 😉

Drakensteen goed laten weken en alle openingen regelmatig nagelopen met een sat�prikker ?

Mooi groot stuk steen trouwens! Het begin is er!

Bedankt voor de tip Niwla, er zit nog geen water in dus er kan nog wat aan gedaan worden. :thumbs:

Het drakensteen heb ik goed afgespoten en laten weken, er kwam me toch een rooie zooi vanaf, ik moet er niet aan denken dat dat in mijn bakje terecht komt. :O

Morgen kan ik hopelijk verder met de plantjes.

Het is geen excuus maar ik heb het loeidruk gehad de afgelopen weken (tig verjaardagen en Communies)De vla komt me zowat de oren uit.
Het heeft even geduurd maar dan is er nu dan toch de volgende update.

Plantjes gekocht bij Aquaplantsonline, deze site kan ik aan iedereen aanbevelen. Goede kwaliteit en snelle service. :thumbs:

sam_0591.jpg

Even acclimatiseren

sam_0594.jpg

Alles geplant en nu maar laten groeien.

sam_0596.jpg

2 weken later.

sam_0610.jpg

Ik zit nog een beetje te twijfelen aan wat er nu in moet komen, waarschijnlijk een schooltje Boraras Briggitae, en pas weken later een 15 tal CR Garnalen.
Maar daar ben ik nog niet over uit.

Ziet er toppie uit!!!

Ik heb laatst mijn muskiet rasbora's uit mijn CR/CB bak gehaald en bij de vuurtjes geplaatst omdat ik bij de CR/CB zwangeren had. Het is een combi die prima zou moeten kunnen maar wilde alle risico's uitsluiten.

De combi slakken/garnalen bevalt mijn prima 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan