D
DennisvM
Guest
Na 1,5 jaar een gezelschapsbak te hebben gehad in de rio 240 ben ik hem nu aan het omvormen naar een Zuid Amerika bak. Eerst moest ik er niks van hebben omdat er over turf gefilterd moet worden en het water een kleurtje krijgt, maar inmiddels vind ik dat eigenlijk toch wel mooi.
Vorige week zijn dan ook het kienhout en de nieuwe planten binnengekomen.
Visbestand:
Het visbestand wordt hervormd en ziet er nu als volgt uit:
6x Paracheirodon innesi (neon tetra)
1x Hyphessobrycon amandae (vuur tetra)
9x Hemigrammus bleheri (roodneuszalm)
1x L333
5x Microgeophagus Altispinosa
2x Otocinclus vittatus
Wat ik hier nog aan wil toevoegen zijn wat bijlzalmpjes, apistogramma/filamentosus en misschien corydoras. De neon en vuur tetra's gaan er mogelijk nog uit, maar dit zijn wel de enige visjes die kleuren toevoegen helaas. Wellicht dat een schooltje kardinaaltjes wel wat is.
De waterwaarden:
PH 7 (Kraan 8-8,5)
KH 7 (Kraan 10)
GH 6? (onduidelijke meting)
Fe 0,15
No2 0
No3 0
PO4 10+
Zoals te zien zijn de waterwaarden nog niet super. Vooral de PO4 valt mij op. Zelfs bij verdunde metingen blijft deze donkerblauw wat dus uitkomt op 10+. Uiteraard was ik nieuwsgierig naar het kraanwater en deze test ik ook op 4+ (verder ben ik niet gegaan). Is dit normaal? Misschien dat ik hierover beter een nieuw topic kan starten. Daarnaast vraag ik me af of bio co2 voor mij een aanrader is. Het systeem heb ik toch al staan.
Inrichting:
De inrichting moet nog wat voller komen vind ik. Zo wil ik ook graag wat kienhout ophangen om de bovenruimte te vullen. De drijfplanten groeien vanzelf wel dichter net als de andere planten.
Foto's
Hier even wat foto's hoe het er nu bij staat. Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 600D, 18-55mm lens. Ik kan er alleen nog niet mee omgaan
.
Totaaltje:
Altispinosa:
Altispinosa vrouwtje gok ik:
Verstopte otocinclus:
Vorige week zijn dan ook het kienhout en de nieuwe planten binnengekomen.
Visbestand:
Het visbestand wordt hervormd en ziet er nu als volgt uit:
6x Paracheirodon innesi (neon tetra)
1x Hyphessobrycon amandae (vuur tetra)
9x Hemigrammus bleheri (roodneuszalm)
1x L333
5x Microgeophagus Altispinosa
2x Otocinclus vittatus
Wat ik hier nog aan wil toevoegen zijn wat bijlzalmpjes, apistogramma/filamentosus en misschien corydoras. De neon en vuur tetra's gaan er mogelijk nog uit, maar dit zijn wel de enige visjes die kleuren toevoegen helaas. Wellicht dat een schooltje kardinaaltjes wel wat is.
De waterwaarden:
PH 7 (Kraan 8-8,5)
KH 7 (Kraan 10)
GH 6? (onduidelijke meting)
Fe 0,15
No2 0
No3 0
PO4 10+
Zoals te zien zijn de waterwaarden nog niet super. Vooral de PO4 valt mij op. Zelfs bij verdunde metingen blijft deze donkerblauw wat dus uitkomt op 10+. Uiteraard was ik nieuwsgierig naar het kraanwater en deze test ik ook op 4+ (verder ben ik niet gegaan). Is dit normaal? Misschien dat ik hierover beter een nieuw topic kan starten. Daarnaast vraag ik me af of bio co2 voor mij een aanrader is. Het systeem heb ik toch al staan.
Inrichting:
De inrichting moet nog wat voller komen vind ik. Zo wil ik ook graag wat kienhout ophangen om de bovenruimte te vullen. De drijfplanten groeien vanzelf wel dichter net als de andere planten.
Foto's
Hier even wat foto's hoe het er nu bij staat. Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 600D, 18-55mm lens. Ik kan er alleen nog niet mee omgaan

Totaaltje:
Altispinosa:
Altispinosa vrouwtje gok ik:
Verstopte otocinclus: