Wat is er nieuw

Dicrossus filamentosus mist staart: is dat erg?

Jacobus

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2013
Ik heb een trio (2x vrouw, 1 x man) Dicrossus filamentosus in mijn bak. Nooit problemen mee gehad, maar zie nu dat een van de dames haar staart mist.

Ze schijnt er weinig last van te hebben, zwemt nog vrolijk rond en eet. Moet ik me zorgen maken en groeit dat staartje nog aan?

Volgens mij groeien de achterkanten van staarten weer aan, in het algemeen. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, je hebt namelijk een aangroei punt, das meestal het achterste gedeelte van het vleselijke lichaam (met gebrek aan een beter woord) waaraan de staartvin groeit.

Ik kan het een beetje vergelijken met een nagel, de nagel groeit aan de nagelrand, een sierstaart/staart, groeit dan aan de rand van het lichaam.

En ik heb videos gezien waarin eigenaren van vissen, verschillende soorten, de vinnen terug trimmen in zijn geheel, waarna een staart geheel weer terug groeit, maar erg langzaam.

Het is alleen het doorzichtige gedeelte. De punt lijkt nog intact. Ze zwemt ook nog goed.

Weet niet hoe het voor deze vis specifiek is, maar ik heb al vaak een vis met een missend stuk staart goed zien herstellen. het kan wel een behoorlijke tijd duren.

Ze zwemt nog steeds vrolijk rond, eet ook goed en wordt ook niet gepest. Maak me dus niet zoveel zorgen

Uit eigen ervaring, zolang er geen/niet teveel leven weg is groeit alles 100% weer aan

Had een zieke vis die moest eruit van de rest dus zijn staart was tot net in het leven weg gehapt. na genezing helemaal weer aangegroeid!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan