Wat is er nieuw

Dikke ogen dan dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter Immievis
  • Startdatum Startdatum
I

Immievis

Guest
Mijn vissen hebben heel vaak dikke ogen ze worden steeds zwakker en gaan dood
We hebben nu wel medicijnen voor buikwaterzucht maar het helpt niet weten jullie hoe het komt en wat ik nu moet doen?

Welke vissoort heeft er last van? En heb je misschien een foto?

Hoeveel procent water ververs je wekelijks?
Wat is de bak inhoud?
Welke vissen,en de aantallen?

Dat verteld hij niet.
Water verversen? wat is dat?

1-3 deel ververs ik en ik ben geen hij ik ben een zei
Mijn appistogramma cacatouides had er last van zebra danio kardinaal tetra betta maar die zit meestal in een andere bak en nog wat andere
42fa3e39295aa0ee72e458ac0944ae77_zpsf89df5c1.jpg

Van de 3 vragen die Mondeo stelt geef je maar op 1 antwoord en ook nog niet compleet... 😉
Is een stuk handiger als je zo precies mogelijk info geeft natuurlijk,die 1-3 van het verversen is dat per dag per week of per maand bv?
Die dikke ogen zal wel iets van pop-eye zijn,als je dat googled kom je een hoop info tegen wat betreft de mogelijke oorzaak en hoe te behandelen.

Seabait zei:
Van de 3 vragen die Mondeo stelt geef je maar op 1 antwoord en ook nog niet compleet... 😉
Plus, dat wat er aan info wordt gegeven (tweede zin) eigenlijk onduidelijk is:
Mijn appistogramma cacatouides had er last van zebra danio kardinaal tetra betta maar die zit meestal in een andere bak en nog wat andere
De cacatuoides heeft dikke ogen dat is duidelijk.
Maar de zebradanio, kardinaal en betta ook?
Of wordt bedoeld dat die ook in deze bak zitten en er juist geen last van hebben?
En wat moeten we verstana onder "wat andere"?

Seabait zei:
Die dikke ogen zal wel iets van pop-eye zijn,als je dat googled kom je een hoop info tegen wat betreft de mogelijke oorzaak en hoe te behandelen.
Pop-eye is inderdaad iets dat Apistogramma's geregeld treft (al dan niet als voorloper van buikwaterzucht, want dat kan zo zijn heb ik begrepen).

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan