Wat is er nieuw

Dubai 100 van Remco (Jubkee)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jubkee
  • Startdatum Startdatum
J

Jubkee

Guest
Hallo allemaal,,

Ik ben Remco en ben 20 jaar. Ik ben 4 maanden geleden gestart met een 60 cm bak, iedereen zal het wel kennen gewoon een leuk aquarium voor mee te starten, maar na dat je alles hebt ingericht en alles goed gaat ga je meer lezen op het forum en begint het te kriebelen om een "grotere" bak aan te schaffen.

Nou zo is het hier dus gegaan.
Ik heb nu een Ferplast Dubai 100 met onderkast aangeschaft, met een buitenfilter van JBL ( crystal profi ). Ook zat er een nieuwe lamp bij voor de planten en een voedingsbodem.

Maargoed toen ik deze opgehaald had meteen thuis op de goede plek gezet en schoongemaakt. Ook de Filter eens grondig doorlopen (meden omdat ik geen ervaring met buitenfilters heb). Toen 2 dagen later de inrichting bedacht, en tot de conclusie gekomen dat ik er toch lavastenen in wou hebben. Dus gelijk de dag erna lavastenen gehaald en de planten besteld.

Maar nu dan eventjes wat foto's
De 60cm bak:
621137jubkee_0_82_img20140918wa0007.jpg

Het bestand hiervan is:

3 Diamant goerami's
10 Kardinaal tetra's
en 25 Crystal Red garnalen.

Nu de foto's van mijn Dubai 100.
486998jubkee_0_82_img20140926wa0022.jpg

De pomp:
972869jubkee_0_82_img20140926wa0021.jpg

Achterwand:
473719_0_82_img20140926wa0017.jpg

Grind op de voedingsbodem gelegd(in de gaten komen stenen).
262544_0_82_img20140929wa0004.jpg

Toen direct de bak gevuld🙂.
647164_0_82_img20141001wa0007.jpg

Eindelijk helemaal vol!
314581_0_82_img20141001wa0012.jpg

Volgende post komen mijn planten erbij!

Hallo allemaal,

Zoals gezegd volgende update!
Afgelopen week aquarium planten binnen gekregen en doorgewerkt tot half 12 in de avond voor ze te plaatsen met als volgend resultaat. Ik ben er op zich wel tevreden mee!🙂

Na 1 week wachten het leuke pakketje!
112541_0_82_img20141009wa0003.jpg

Met als inhoud:
553445_0_82_img20141009wa0005.jpg

2x Vallisneria Asiatica
2x Pogostemon erectus
2x Bacopa crenata
2x Hemiathus Callitrichoides
2x Staurogyne porto velho
1x Eleocharis mat

Gaan ook een x aantal planten over van oude bak, maar dat komt wel als de Dubai 100 is ingedraaid en de vissen overgeplaatst kunnen worden!

Stenen zijn geplaatst nu de planten maar eens!

249965_0_82_img20141009wa0009.jpg

869927_0_82_img20141009wa0018.jpg

879722_0_82_img20141009wa0020.jpg

Het totaal plaatje:
168497_0_82_img20141009wa0023.jpg

Ik ben nu een halve week verder.
De Vallisneria aan de linker kant was in het begin al zwakker en is nu bijna helemaal klein geworden. ik hoop dat deze er nog bovenop komt.
Ook heb ik de voorgrond een beetje aangepast door de Eleocharis meer bij elkaar te zetten en een open ruimte te cre�ren, ik vind het nu een beetje rustiger in mijn bak.

Foto:
567554_0_82_20141015_174729.jpg

346269_0_82_20141015_174738.jpg

Reacties zijn zeer zeker welkom! idee�n natuurlijk ook!

Ziet er leuk uit hoor. De vallisneria krijgt vaker een terugslag maar dat trekt in de regel wel bij hoor.

Mocht je ooit je buizen willen vervangen dan moet je eens denken aan de gewone goedkope Philips buizen in de kleuren 827 ,830, 840 en 865.
Die zijn prima en stukken goedkoper dan de merkbuizen.

Dankjewel

De buizen had de vorige eigenaar net 1,5 maand geleden vervangen, ze moesten het aquarium wegdoen ivm verhuizing. En ze hadden deze er nog bij gekocht voor als er een uit zou vallen. Komt mij dus goed uit!🙂

Leuke bak hoor! Pas maar op met steeds groter gaan 😉 Zo ging het bij ons ook, van 80cm naar 150cm en nu al 2 meter haha 😀

Dankjewel SaschaR, Ja ik was toch van plan om deze even te houden!

Als dat toch allemaal eens in volle bloei staat!
Goede zet om die Eleocharis bij elkaar te zetten. Ziet er veel minder chaotisch uit 🙂
was je er nog van plan hout in te doen?

Jaa zal wel goed kunnen uitdunnen na een tijdje.

Er komt nog een stukje hout in mijn bak, niet te groot lekker bescheiden dus.

Ziet er nice uit gaat goed komen :thumbs: .

Beloofd een mooi bakje te worden. Het gevoel ken ik. Ben in no-time van 30 naar 240 naar 630 liter gegaan. Nu is het toch echt wel groot genoeg (volgens de vrouw des huizes ;)) Wat ga je met het visbestand doen?

Dankjewel!

qua vis bestand ga ik voornamelijk overpakken van mijn 60cm bak.

dus:

3x Diamant goerami's
10x Kardinaaltera's
25x Crystal red garnalen

zowizo 2 L nummers, ben aant twijfelen over de L201 en de L129.
verder moet ik nog even kijken. denk dat ik het bestand zo houd dan.

We zullen zien, ik zal zosnel mogelijk een update doen als ik de vissen ga plaatsen.

dan wachten we op de vissen 🙂

Even een vraagje over je eleocharis. Het bij elkaar zetten is een goeie zet geweest, maar heb je het afgeknipt voor je het plantte? Het bevordert de groei als je het afknipt tot een centimeter of twee boven de wortels. Doordat je het afknipt wordt de plant gestimuleerd nieuwe "bladeren" aan te maken.

Voor de rest; mooie bak! Gaat helemaal goed komen.

Ja indd even wachten totdat ik de vissen kan overplaatsen

Joshua1302
Ik heb de wortels indd afgeknipt, ik was me ervan bewust dat dit de plant stimuleerd tot de verdere groei.

Toch bedankt voor het advies🙂!
Dankjewel voor het commentaar!

Morgen nog een aantal drijf plantjes bij halen

Hallo allemaal,

Even een kleine update:

Deze update is helaas iets minder. De plant die er als beste bij stond namelijk de Staurogyne porto velho is zijn bladeren gaan verliezen. Dit had ik maandag avond opgemerkt (20/10/2014).

Omdat ik al gewoon vloeibare planten voeding geef en het daar niet aan kan liggen ben ik toch op het internet gaan zoeken. Het kan zijn dat hij zijn onderwatervorm nog aanmoet nemen. Deze plant word meestal in emmers gekweekt (hopelijk doet hij het ook). Ik ben voor de zekerheid maar naar de winkel geweest en Easy-life Root sticks gaan halen. Deze heb ik vandaag geplaatst.

Ook heb ik even een Sera aqua- test box gehaald (voorheen deed ik dit met test strips).

Alle waardes vandaag opgemeten, en zie niet echt iets afwijken. De CO� kan ik helaas niet meten hiervoor heb ik niets in huis.

Foto van Staurogyne porto velho hoe hij er nu bijstaat.

953168_0_82_20141022_143401.jpg

Tevens heb ik wel wat goed nieuws. Ik was vandaag me cr-garnalen aan het opserveren in mijn 60 cm bak, en zag dat er 3 cr-granalen zwangerwaren🙂! Deze zaten toevallig op het hout. normaal gesproken zie je ze amper. Toch eentje op de foto kunnen zetten.

434333_0_82_20141022_143123.jpg

Mijn exusus voor de kwaliteit van de foto's zijn allemaal gemaakt met telefoon( volgende keer zal ik met spiegelreflex doen).

Weer een kleine update,

Vorige week al mijn Kardinaal tetra's overgezet. Afgelopen dinsdag (1 week later) mijn diamant goerami's overgezet, Wat een prachtig beeld is het toch, veel beter licht en de kleuren komen nog beter tot hun recht.

Ook was ik niet bepaald tevreden over de inrichting. Toch maar wat hout aangeschaft. En deze ook erin gedaan.

Ik ga vandaag mijn crystal red garnalen overzetten. hopelijk krijg ik alles gevangen, maar dat zal wel in orde komen.
Zal ook maar gelijk even tellen hoeveel ik er heb, aangezien ik al een hoop jongen heb gezien🙂

Foto's zal ik vanavond even uploaden als alles in mijn bak zit!

Ziet er allemaal wel fris uit op de foto s hoor.
Ben benieuwd naar de foto s.

Zoals beloofd de foto's

De totaal foto:
139323_0_82_20141030_164205.jpg

Linkerdeel wil ik ook een andere plant.
Ook groeien de planten nog niet heel erg hard, misschien toch even naar de winkel gaan en easy carbo halen, ik voeg al wekelijks Profito toe.

De diamant goerami's vinden de nieuwe bak wel leuk!

Tevens ga ik volgende week nog wat vissen halen waaronder:
1x diamant goerami (Vrouwelijk)
5/10x Kardinaal tetra's.

De CR's heb ik toch nog niet overgeplaatst, toen ik er een met het schepnetje uit gehaald had kreeg ik wat meer meegeleverd.
922143_0_82_20141030_144154.jpg

ik telde er even snel 25 ( dat was een maal scheppen ) dus wie weet hoeveel er in mijn 60cm bak zitten, even afwachten tot het gaat groeien en dat ik het kan overzetten zodanig dat het niet opgegeten wordt!

Wat zoude jullie aanraden toch ook easy carbo bij te voegen? heb ook gedacht aan een co2 systeem maar is me wat te prijzig nu.

Leuk met dat hout hoor.
Zal een Goerami wel samengaan met garnalen???
Ik weet het niet, maar vraag het me wel af.

Google eens op bio co2 of kijk in onze sectie techniek dacht ik.
Daar vind je ook info over bio co2. Makkelijk en goedkoop.

http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/Bio_CO2.pdf (ik heb de link al opgezocht voor je).

Dankjewel, en ook voor de link🙂,

Jaa de Goerami's gaan heel goed samen met cr garnalen, heb ze in me 60cm bak ook bij elkaar gehad en geen problemen mee gehad.

Ik heb al geprobeerd bio co2 in mijn bak temaken ( ook gehad) maar er stond op de een of andere manier niet genoeg druk op want er kwam niks uit na 3 dagen. Ik weet ook niet hoelang het duurt voordat het proces echt gaat werken?

Bio-Co� werkt bij mij altijd vrij snel.
Ik meng het in een andere fles, met gewoon heet water.
De fles zet ik met open dop neer, omdat er anders veel te veel druk op komt.

De flessen van het systeem zelf, heb ik de gaten in de dop een mm kleiner gemaakt dan de luchtslang.
De slang schuin afgeknipt, om de punt erdoor heen te krijgen en dan met een tang verder getrokken.
Als laatste een heel dun laagje kit, om het extra af te dichten.

Hier draait het echt perfect.

Ik heb toch weer een kleine tegenslag gehad zaterdag, twee kardinaaltetra's gestorven, naar mijn weten was er niks geks aan tezien, meteen mijn waterwaardes opgemeten en zag dat de ph aan de hoge kant was namelijk 8. Gelijk naar de winkel gegaan voor ph minus te kopen. Deze ben ik nu drie dagen aan het gebruiken en me ph zit nu op 7, hier ben ik wel tevreden over. Als me waardes nu in orde blijven ga ik toch nieuwe kardinaal tetras bijkopen.

Ook heb ik easy carbo gekocht. Bio co2 heb ik niet zo goede ervaring mee en ga het hier eerst mee proberen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Leuk hoor, zelfde verhaal als hier. Klein beginnen en vrij snel groot gaan. Ziet er goed uit!

Hee allemaal,

Vanavond komt er weer een update...

Er is veel gebeurd de laatste tijd en geen tijd voor een update gehad, oververhuizen.. nieuwe inwoners in het het aqua etc,
Verder is alles goed gegaan, het verhuizen heeft alleen de vallisneria de kop gekost. Deze heeft het niet gered, uiteraard weer vervangen en hij begint al uitschieters te krijgen🙂..

Ook een L201 aangeschaft, wat een pracht beestje..

Maar ben nog niet tevreden met de indeling, ik denk dat ik voor een co2 installatie ga kijken en dat ik dan een planten bak ervan maak. Dat vind ik zeer mooi namelijk.

Dus vanavond komen er weer een aantal foto's!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan