Wat is er nieuw

Dwergkogelvisjes van Rozan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rozan
  • Startdatum Startdatum
R

Rozan

Guest
Ik ga hier mijn dwergkogelvissen album van maken 🙂

vandaag draait het filter voor het eerst. ondergrond en 2 stenen liggen er al in. ik ga nu rustig is kijken welke planten ik er in wil gaan houden.
ideeen zijn welkom!

de verwarming en pomp ga ik zo goed als mogelijk is uit het zicht wegwerken door planten.

er komen 2 kogeltjes in, voor de rest geen andere vissen.
bak maat 60x30x30.

je ziet op de foto een klein stukje van de bank, hij staat voor het glas in lood raam wat bij onze bank staat en daar past het aquarium precies tussen alleen komt de bank net 1 cm boven het aquarium uit daarom zie je een klein randje van de bank 😉

RDVPUEK0kivO1PiltqTWyfA4eSJtad-i.jpeg

zo vandaag 4 plantjes gehaald om mee te beginnen.
2x anubias zit op het hout.
1x rode tijgerlotus
1x Lilaeopsis novaezelandiae

ik zit te denken wat voor achterwandje/plaat/poster ik wil hebben voor tegen aan te kijken. ik twijfel nog wat het wordt.

het filter wat er in hangt draait eigenlijk al 4 weken, had deze pomp in een andere bak waar geen vissen in zaten alleen planten die ik opkweekte voor mijn paludariums, dat was ik vergeten te vertellen.

jT6Zwm-GRScS8IlV_dK2dfqOUwA8koxR.jpeg

bedankt!
deze foto's zijn dus van de planten die er in horen te staan maar nu even tijdelijk in de emmer zitten, vrijdag gaan ze er weer in 🙂

overzicht.
kC1CnxJuYYz902dDFiPSniXdC_95kH66.jpeg

linkerkant.

rechterkant.

Leuke locatie voor een aquarium en een goed begin met de inrichting!
Zou een donkere achterwand pakken, hierdoor komen je planten en vissen beter uit.

Succes, welke vissen wil je gaan kopen? Alleen maar dwergkogeltjes? 🙂

Top!
Misschien wat meer hoge planten, heel de bak door 😉
Hoe meer oerwoud hoe beter voor de kogels
Ook kun je met elzenproppen het water wat donkerder maken...
Hoe is het met de garnalen?? 😛

bedankt 😀

ja ik wil in ieder geval kogeltjes erin doen, maar ik twijfel over andere vissen. ik denk wel aan algenertje maar twijfel ook weer welke, en welke kunnen in een 60 cm bak.
er komt nog in het zandpad een zelfgemaakte soort van bonsai boompje, maar het mos zit in de bestelling en het stuk hout is zich aan het volzuigen met water dus daar ben ik nog mee bezig.

ik ga is inderdaad kijken voor een achtergrond, zit erg te twijfelen of inderdaad een donkere of juist een lichte wat ik wel leuker vind kijken, en aangezien kogeltjes niet de fleste kleuren hebben weet ik niet of ze een beetje wegvallen met een donkere achtergrond.

de garnalen is iets mis mee gegaan zie dit topic (sorry daarvoor was niet mijn bedoeling, helaas maak ik ook fouten) http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1456466

Ooh jammer zeg! Had ik nog helemaal niet gezien! 🙁
Wat je al zei, dat gebeurt je nooit meer 😛

heeft iemand een idee voor een algeneter soort bij dwergkogeltjes?
ik zit zelf te denken aan of 2 a 3 otocinclus of 1 wat grote algeneter maar ik weet niet of er grote zijn die ook in een 60 cm bak kunnen.
of loop ik met een grote algenter het gevaar dat ze aan de vinnen beginnen, want dat wil ik natuurlijk niet.

na aanleiding van dit verhaal over mijn dode garnalen toch nog iets positiefs!: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1456466
het is een wonder maar na al dit gebeuren toch nog 1 levende garnaal gevonden, en het is nog een jong dier ook.
vrijdag ochtend had ik de planten er weer in gedaan en hij leeft nu nog steeds dus ik denk dat het gif weg is, ben toch wel een beetje blij om de garnaal zo te zien maar vind het wel zielig dat hij alleen zit, maar ben ook weer bang om nieuwe aan te schaffen maar ik denk dat dat wel al kan, ik kijk het deze week nog even aan.

kleine update. boompje staat erin, alleen moet het mos nog flink gaan groeien 🙂
ZAgRCXKMJVuATa_zBJXwlzmTKHymziQv.jpeg

vandaag 10 nieuwe vuurgarnalen erbij gehaald. pff vond het wel eng om ze er in te doen maar tot nu toe gaat alles goed. ook mijn nieuwe planten stekjes heb ik er vandaag ingezet.
ik ga het weekend kijken naar een achtergrond, ik heb al een idee en ga dat zelf maken.

UWtAaO88KCEzcGlUahVnizlkPsInY53s.jpeg

Ziet er mooi uit Rozan, hoop dat het snel vol gaat groeien, is al hele mooie bak.

Zou dat stuk hout alleen iets uit het midden halen, het deelt je bak nu echt in 2en. Heb je wel eens gelezen over de gulden snede? Zou het hout iets meer naar rechts zetten!

Hoe lang draait de bak al? Binnekort tijd voor kogeltjes? 😀

Succes 🙂

thanks!
bak draait nu 2 weken en het filter 6 weken.
ik ga 15 maart de kogeltjes halen want mijn vriend is dan jarig en hij krijgt ze 😉
ik ga denk ik wel nog eerder otocinclus halen.
ik zal is kijken ik snap wat je bedoeld met 2 delen maar zelf vind ik het niet heel erg storend maar zal even kijken hoe ik het vind als het wat naar rechts staat.

Ik vind het er goed uitzien, en zo te zien hebben de garnaaltjes het goed naar hun zin.

Lekker aan het scharrelen hahah!
is in ieder geval al een goed teken 😀
Ik ga het in de gaten houden ben wel benieuwd met kogeltjes, vind ze geweldig, maarja al te volle bakken( combi gaat niet)

Dus maar genieten van een ander dr kogels hahah!

hahaha je hebt de vuurtjes niet geteld -gna- ( waren er 13 of 14)
heb beetje mix gemaakt ervan en moest er nog 1 hebben, probeer er maar precies uit te vangen dat wil niet LOL

Bedankt!
Ik heb ook erg veel zin in de kogeltjes 😀
Ik heb ze geprobeerd te tellen maar ze gingen vrij snel allemaal tegelijk uit het zakje dus het was moeilijk 😛

Ziet er leuk uit!
Ben zelf in het bezit van wat grote kogelvissen.
Maar dit lijkt me wel een leuk bakje voor dwergjes.

Veel succes!

bedankt!

de kogeltjes zijn toch wat eerder gekomen dan 15 maart we konden niet meer wachten 😀

ik heb ze zelf uitgezocht en heb als het goed is 1 man en 1 vrouw.
ze zwemmen af en toe apart meer heel veel bij elkaar maar doen nooit vervelend naar elkaar ze zwemmen heel leuk samen :smitten:

hier wat foto's.

SPqdtJ8JsFfCh8P5iR698mnt4E2qmQqc.jpeg

wauw bak ziet er goed uit en wat zijn ze lief samen!

na een tijd toch maar even een update 🙂
het gaat erg goed in de bak. garnalen kweken goed en het koppeltje dwergkogeltjes doen het ook prima. ze zijn erg leuk samen 😀
mijn 'boompje' is ook flink gegroeid af en toe knip ik wat stukjes mos eraf en dat gebruik ik dan weer voor mijn kikkervisjes 🙂
ben er toch wel trots op hihi!

overzicht:
G2K0AYheqc-nLKMiBVg63XN2Zj1ez9if.jpeg

boompje:

het vrouwtje:

vrouwtje:

Vrouwtje, mannetje en garnaal 😛:

Prachtig bakje, leuk die dwergkogels. Ik kan je wel aan slakken helpen, heb hier heel veel torenslakken, maar je woont een beetje ver.

bedankt! je dat is lastig helaas, zullen vast nog wel andere mensen zijn die dichterbij wonen 😉 toch bedankt 🙂

Ik had helena's teveel, heb er online gezet, iets teveel verkocht en zit nu terug met torenslakkenplaag. Zal nog wel even duren voor de helen's terug bijgekweekt zijn om de strijd aan te kunnen. Of ik kan ook een kogelbakje inrichten, mooie visjes toch die dwergjes. Heb jij er garnaaltjes bijzitten ook ?

otocinclussen zijn geweldige vissen!!!
heb ze nu een tijdje bij mijn garnalen
prachtig, vreedzaam, eten geen garnalen maar veel algen

visjes
zijn erg klein maar leuk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan