Wat is er nieuw

Emmer maanvissen

Freakert

Well-known member
Lid geworden
7 december 2022
Leeftijd
39
Hallo,

Ik heb zojuist een emmertje met 3 maanvissen meegekregen.
Heb zelf eigenlijk nog nooit gekeken naar wat de ideale habitat voor die beesten is, dus zal nu met spoed moeten.
Maar voor de volledigheid hoor ik ook graag van jullie tips hoe ik deze beesten nu zo snel mogelijk in de juiste bak terecht krijg want vind het emmertje maar klein.

Want hoe zijn ze bijvoorbeeld met planten en andere vissen?
Dingen die ze zeker wel in hun omgeving willen en dingen die ze zeker niet willen?

Alvast bedankt!

20250209_155302.jpg

Bij deze topic titel moest ik ff 2x lezen :DD maar alles is nu beter dan het emmertje.....zelfs een klein bakje.
Of je ze echt wil houden is aan jou, je kan ze ook hier op t forum aanbieden voor een liefhebber die al een juiste bak heeft.

Ze zijn nu aan het acclimatiseren in een Vision180.
Daar zit nog geen andere vis in, alleen wat planten.

Ik wou eerst kijken hoe de vis zich gedraagt en of het uberhoubt haalbaar is ze hier te houden.
Zoniet dan mogen ze naar iemand die ze wel een echt goed huis kan bieden.

Moeilijk zijn ze niet echt maar het beste is een bak van min 120cm en 60 hoog. Ook is een grotere groep mooier.
Het kunnen flinke jongens worden.

Echt klein zijn ze al niet meer en denk dat ze vrij snel een grotere bak nodig gaan hebben.
Ik kijk het deze week ff aan en ga dan wat besluiten denk ik.

20250209_163712.jpg

Nog niet.
Deze bak was eigenlijk voor plantenkweek bedoeld en dan is ie niet echt nodig.
Zou het echt nodig zijn?

Met 3 maanvissen gaat er eentje mogelijk het loodje leggen door pesterijen van de anderen, hoewel soms goed gaat. Maanvissen worden beter in een grotere groep gehouden, zodat ze de agressie kunnen verdelen.
Verder worden het grote vissen en ben ik het met @jessicapilon eens dat er een waterhoogte van minimaal 60 cm nodig is.
Ik vrees dus dat de beslissing gaat zijn om een (flink) grotere bak aan te schaffen, óf een ander thuis voor ze te vinden.

Ik heb de bak waar ze in gezeten hebben er bij gekregen gelukkig.
Dat is een rio240.
Maar als ik die ga opbouwen ben ik al snel een week verder.

Kans is groot dat ze toch ergens anders heen gaan dus.
Mocht iemand dit lezen en ze een mooi thuis kan bieden laat vooral horen!

Zet ze bij aangeboden, dan is er grotere kans dat er iemand reageert.

Edit: John was net een beetje sneller....

Toen ik de titel las, dacht ik dat het over Maanvissen zou gaan van de Maanviskweker Jos Hut uit Emmen. 😉

Toen ik de titel las, dacht ik dat het over Maanvissen zou gaan van de Maanviskweker Jos Hut uit Emmen. 😉
Ik dacht precies hetzelfde. Komt vast omdat er hier 12 Emmer maanvissen rondzwemmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan