Wat is er nieuw

Erika's garnalenbakje (KennesE)

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Om te beginnen.

60l bak met ge�ntegreerde led dag en nacht verlichting van SF
Thechniek: interne filter SF aqua flow 200
CO2 : basic set Colombo

Hardscape: spiderwood en grijze scapersrock van SF

Flora:
hydrocotyle leucocephala
Limbobium laevigatum
Helanthium tenellum
Enchinodorus bleheri
Javavaren

Capata en black cones

V-k19vveZvA7bd1RE0sF9ZGJXwf0HIMU.jpeg
water donkerder door toevoeging capita extract en black cones

Ik denk dat die filter best veel stroming zal geven. Ik heb in de 60cm bakjes overal de Aquaflow 100.

jessicapilon zei:
Ik denk dat die filter best veel stroming zal geven. Ik heb in de 60cm bakjes overal de Aquaflow 100.

Deze zat erbij en als de filter wat is ingewerkt zal de stroming wel verminderen, heb desnoods nog een andere liggen met minder L/ u

kellemes zei:
Leuk..
Welke garnalen wil je gaan houden?

Vuurtjes of citroentjes, ben er nog niet uit welke, voor de cardinia zijn de kraanwater waarden niet goed en wil niet met osmose beginnen

Heb De vuurtjes besteld, 20 stuk en 5 stuk red sakura om het rood rood te houden, brengen

Heb ze online besteld want in de lfs betaal je ect veel voor de vuurtjes ondanks deze niet mooi gekleurd zijn en samen zitten met ander gekleurde neocaridina

Heb ondertussen en sponsfilter hangen dan moet ik er niet nog apart met zuurstof gaan werken.

Gebruikt er iemand van jullie vloeibare plantenvoeding? En CO2 zij deze schadelijk of mits minimum aantal toevoegingen niet schadelijk

Ik heb cr tb garnalen en gebruik het niet puur omdat ze gevoeliger zijn voor die stoffen. Ik heb makkelijke planten en slaan goed aan zonder voeding of co2. Nu weet ik dat vuurtjes sterker zijn maar ik zou het als het niet nodig is niet doen. Maar ik weet dus niet of andere het wel doen en er positieve ervaingen mee hebben.

Waar heb je ze besteld? Ben je je bak ingedraaid met behulp van een bestaande bak?

Mooi aquarium zo!

Je, stukje van ingedraaide filter ect,50%water uit andere bak, draait nu 5 weken en wat baby gupjes erin gezet om het filter verder in te laten draaien, zijn nog zeer klein dus kunnen wat groeien voor ze bij de grote terug mogen( er zitten drie speciale in, mixen van oranje zwart(blauw))

Besteld Via een Belgische website nl schrimpkings , zeer goede prijzen en omdat ik van Belgi� ben minder verzendkosten dan via buitenlandse site, ik verwacht ze morgen ten vroegste en dinsdag ten laatste, zal morgen wel een mail krijgen.

Ze zijn aangekomen.

25 red sakura ipv vuurtjes( hadden ze niet op voorraad)
Helaas waren er al 4 dood bij aankomst en de 5 de is kort nadien overleden

Heb er nu nog een 20 tal, er zaten ook drie baby'tjes in

UZTqAkiIUacWNaNRKspOXRCW-IlhD61B.jpeg

Zat er wel een koelpack in bij de garnalen?

Hoop dat ze de nacht goed zijn doorgekomen. Dat is altijd even spannend in het begin. Ben benieuwd naar foto's van ze in je bakkie 😉

Ik denk dat het eigenlijk ook te warm is om nu te versturen. Ook in de auto s zal het vrij warm zijn. Of ze een koelpack hebben gebruikt is dan ook nog de vraag.
Ze zien er goed uit maar ik zou wel kenbaar maken dat er 4 dood waren bij aankomst en als dat nog kan er een foto van maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan