Wat is er nieuw

Eten vuurgarnalen

F.

Well-known member
Lid geworden
11 november 2022
Leeftijd
33
Hallo allemaal,

sinds 2-3 weekjes heb ik vuurgarnaaltjes in mijn bak. Super leuke beestjes. Ik heb vanalles qua eten voor ze gekocht, speciaal voor garnalen, maar daar komen ze niet op af. Ik zie ze wel de hele tijd van dingen in mijn bak eten. Krijgen ze zo wel alles binnen wat ze nodig hebben?

groetjes

Ja, als ze niet op het voer afkomen dat jij geeft, is er voor hen nog voldoende biofilm aanwezig om te eten, dit is hun hoofdvoeding. Haal wel het voedsel er binnen 2 a 3 uur uit wat je erin gedaan hebt als ze het niet opeten. Probeer het over een aantal dagen nogeens met een klein stukje.

In de garnalenbakjes die hier staan krijgen ze om de2a3 dagen eten de rest zoeken zelf op, een goede graadmeter is zeker of ze op t voer af komen.
In de gezelschapsbak eten ze gewoon met de pot mee en alles wat in de bak bevindt voor ze geen speciaal voer in iedere geval.

Ze eten hier ook met de pot mee, niks speciaals verder.

Heb in het verleden ook allerlei garnalenvoer gekocht voor mijn Japonica's, maar zonde van het geld.
Of de vissen eten het al op voordat het de bodem bereikt of ze komen er niet op af. Ze eten nu bij mij ook met de pot mee. Ideaal als stofzuiger die garnalen.

oke dankjewel voor de reacties! ik heb ook mineraalblokjes voor ze gekocht, in de winkel is me verteld dat dat belangrijk is voor hun huid/vervelling. Is het niet erg als ze daar niet op afkomen?

Laat je niet van alles ‘aansmeren’ in een LFS hoor, zolang er voldoende voedsel voor ze te vinden is in je bak en de waterwaarden voor deze soort garnaal zijn goed, hebben ze niets extra’s nodig.

• Leuk
Waarderingen: F.
oke super!! ik ben blij dat ze genoeg hebben aan wat mijn bak te bieden heeft. Ik zie ze de hele tijd met hun pootjes bezig en van plantje naar plantje gaan, ziet er echt leuk uit😀

• Leuk
Waarderingen: Ro
Ik heb er meestal een blad in zoals Moerbei en daar zitten ze de hele dag bij te snoepen.

ik heb er gedroogde brandnetel bladeren in, maar daar komen ze ook niet op af, mijn honinggoerami's eten er wel van haha

Ik geef ze soms komkommer (schil er wel af), paprika en vandaag een blaadje spinazie. En verder heb ik Shrimp King Complete

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Met komkommer wel opletten dat je het niet te lang laat liggen want anders heb je snel bacteriebloei en in komkommer zit amper voeding maar meer water.

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan