Wat is er nieuw

Extreme biotope (Lurensz66)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lurensz66
  • Startdatum Startdatum
Hierbij weer een filmpje hoe de bak er nu bijstaat.
Het bakje ontwikkelt zich eigenlijk niet zo extreem als ik had verwacht, dit bedoel ik in positieve zin.
Mijn waterwaarden op dit moment:

NO3 : 0
NO2 : 0
GH : 8
KH : 3
PH : 7

Ik ga binnenkort even een fosfaat en zuurstof test kopen, deze waarden lijken mij nu het relevants.

De bladerlaag slinkt nu aardig en begint af te breken.
De bedoeling is nu wel om de bladerlaag iets lager te houden zodat er ook wat meer zwemruimte ontstaat voor wellicht toekomstige visjes.

Zal volgende keer ook wat foto's plaatsen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qAdraGVxxpQ&feature=youtu.be[/video]

Ziet er heel cool uit! Mooi die drijfplantjes!

Thx!Weet iemand waar je goedkope fosfaat en zuurstof tests kan bestellen? Ik heb gekeken maar vind ze vrij prijzig. Als het niet anders is koop ik ze wel duurder.

Vandaag de po4 test gedaan , deze kwam uit op 0,4. Niet slecht dus, vandaag nog wel een waterverversing gedaan.
Ik heb het nu een tijdje aan gezien en de waterwaarden blijven stabiel en durf het eigenlijk wel aan om visjes aan te schaffen. Ook omdat nu een groot deel van de bladeren is verteerd en dit niet leid tot grote problemen in de water waarden.
Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een Aphyosemion striatum of de Nothobranchius rachovii .Hopelijk kan ik ze volgende week al bestellen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=HAoJynow_AI&feature=youtu.be[/video]

Vanavond stond ik echt versteld. Ik keek in mijn aquarium en zag minuscuul kleine visjes zwemmen. Ik heb geen idee van welke vis ze zijn.
Het enige wat ik kan bedenken zijn kleine pauwooggrondels die ervoor ingezeten hebben.het zouden dan eitjes geweest moeten zijn aangezien ik de hele bak had leeggehaald. Het bizarre is dat ze dan wekenlang zonder licht en verwarming en een bak vol bladeren en een nitriet piek hebben overleeft.
Ik ben wel heel benieuwd of het daadwerkelijk pauwooggrondels zijn.
De killi's komen er dus voorlopig nog niet in. Zal proberen morgen een filmpje te maken van de kleintjes.

zeker dat het visjes zijn?

Ja 100%

Hahaha, de natuurwetten herdefinieerd... pas op dat je jiet voot schepper gaat spelen hoor, God straft meteen 😉

Doet me denken aan biologieles. Vroeger legden ze een stapel vieze kleren neer en na 2 weken ontstonden er dan 'spontaan' muizen uit levenloze stof 😉

Ja echt bizar! Dacht nog dat het misschien inheemse witvisjes zijn waarvan de eitjes via bladeren in het aquarium zijn terecht gekomen maar volgens mij kan dat niet. Heb de bladeren wel langs een sloot verzameld.

Filmpje!!! Ik vind dit echt super man, lekker het extreme opzoeken. En ben benieuwd naar de visjes

Gefeliciteerd met de jonge visjes! Het is wel echt een erg mooie bak zo. Ziet er echt natuurlijk uit.

Had wel een vraagje. Hoe doe je dit met filteren? Ik kan me voorstellen dat er met die bladeren behoorlijk wat troep in de filter beland. Dan slibt die constant dicht en moet je hem echt vaak schoonmaken. Of valt dit schoonmaken mee?

@ Bubbelzz: Ik heb een filtertje in de bak zonder filterwatten. Dus de bak wordt eigenlijk niet gefilterd, gebruik hem puur voor de stroming/zuurstof in de bak.

Hierbij nog het beloofde filmpje van de kleine visjes hopelijk is het een beetje goed te zien want ik kon ze amper scherp filmen. Later in het filmpje nog een overzichtje van het bakje.
Ik tel ongeveer 11 kleine visjes maar het zijn er vast meer.
Het zijn vast kleine pauwooggrondels , een wonder hoe zij het overleeft hebben.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4P2S6j4cAYA&feature=youtu.be[/video]

Mysterieus sfeertje in je bak hoor, met al die donkere hoeken. Wel leuk dat je jonge visjes erin hebt! Zouden die niet met de Braziliaanse klimop of je drijfplantjes meegekomen kunnen zijn?

De plantjes komen uit mijn rio 180 en het enige dat dan zou kunnen dat er eitjes mee zijn gekomen van de dwergbijlzalmpjes maar dan zou je verwachten dat de visjes onder het wateroppervlak zwemmen. Maar ff afwachten totdat ze wat groter zijn dan.

Leuk die visjes. Wat voer je ze? En stinkt de bak ook?

Hierbij weer een update. Vandaag even een aquarium winkel binnen gelopen niet met het idee om een vis te kopen.
Ik zag een prachtig koppeltje rachovi's (killi). Aangezien ik deze al wilde bestellen heb ik ze gelijk meegenomen.
Het mannetje zwom in de dierenwinkel veel aan het oppervlak maar zag er wel goed uit dus niet gelijk wat achter gezocht. Nu hij in het nieuwe bakje zit lijkt hij wel moeilijk naar beneden te zwemmen. Het is niet heel opvallend maar ik hoop dat dit goed komt en bijtrekt de komende dagen.

Hierbij nog een filmpje

[video]https://www.youtube.com/watch?v=gnFwZ4c5H4Q&feature=youtu.be[/video]

Is echt mooi geworden! Ik hou ook echt van je dikke bladerlaag.

Hoe gaat het momenteel met Nothobranchius?

Ziet er echt heel gaaf uit zeg!

Thx allemaal. Helaas is het mannetje dood gegaan van de nothobranchius . Zoals eerder beschreven had hij bij aanschaf al last van zwemblaas problemen en dit is alleen maar erger geworden. Uiteindelijk heb ik hem zelf maar dood gemaakt.
Ik ga dus weer op zoek naar een mannetje. Het vrouwtje maakt het goed.

Jammer van het verlies.....hoever staat het nu?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan