Mr Dour
Member
- Lid geworden
- 22 september 2025
- Leeftijd
- 52
Beste vrienden,
Onlangs ben ik gestart met een nanotank 28l.
Na vallen en opstaan ben ik zover dat ik de bak min of meer onder controle heb.
Nu komt het:
Ik ben begonnen met het bijsnoeien van Javamos en andere planten. Laat het ons gouden op modeleren. Waardoor er nogal wat afval rondzwerft/ligt. Te groot voor de filter uiteraard.
Je zou denken, geen probleem, we zuigen dit even op.
Dus:
1ste aankoop: Sera gravel nano zuiger.
Wat een merde. Door het pompen de hele ondergrond weggeblazen, lekte langs alle kanten, veel te plomp voor een nanobak.
2de aankoop: Superfish aqua vac voor nanobak.
Goede zuiger, maar moet diep in de bak gestoken worden, waardoor het alleen mogelijk is om de zuigmond met filter, zonder de buis te gebruiken. Na veel zwaaien zuigt hij wel, maar het filtertje houdt alles tegen.
Dus mijn vraag:
Wat is een goede, handige, gemakkelijk te gebruiken stofzuiger om snoeisel op te zuigen in een nano bak.
Dank bij voorbaat.
Onlangs ben ik gestart met een nanotank 28l.
Na vallen en opstaan ben ik zover dat ik de bak min of meer onder controle heb.
Nu komt het:
Ik ben begonnen met het bijsnoeien van Javamos en andere planten. Laat het ons gouden op modeleren. Waardoor er nogal wat afval rondzwerft/ligt. Te groot voor de filter uiteraard.
Je zou denken, geen probleem, we zuigen dit even op.
Dus:
1ste aankoop: Sera gravel nano zuiger.
Wat een merde. Door het pompen de hele ondergrond weggeblazen, lekte langs alle kanten, veel te plomp voor een nanobak.
2de aankoop: Superfish aqua vac voor nanobak.
Goede zuiger, maar moet diep in de bak gestoken worden, waardoor het alleen mogelijk is om de zuigmond met filter, zonder de buis te gebruiken. Na veel zwaaien zuigt hij wel, maar het filtertje houdt alles tegen.
Dus mijn vraag:
Wat is een goede, handige, gemakkelijk te gebruiken stofzuiger om snoeisel op te zuigen in een nano bak.
Dank bij voorbaat.