Wat is er nieuw

Flora base pro of grind

R

RRJ

Guest
Hoi,

Ik zou graag willen vragen wat de beste bodem is voor mijn aziatisch geinspireerd aqaurium. Ik twijfel tussen flora base pro of kiezel.

Groeten Richard,

wat voor bakje gaat het worden en wat komt erin dus??
Leuk dat je ook uit Grunn komt 😉

Het wordt een azie bak met voornamelijk vissen uit thailand.

Bovenin harem betta's denk aan 1 man 2-3 vrouw.
Midden scgool rasbora espei denk aan 30-35
Onderin labeo bicolor 1 en stuk of tien khulli.
Verder nog oo zoek naar wat garnalen uit de regio en slakken.

Bakhe us een juwel rii 240,

Ben eeb uitheemse brabander hehehe woon nu zo'n 10jaar in mien sradje

Volgens mij kan de Labeo best een felle vis zijn maar daar kan een ander misschien iets over zeggen.
Je bak is denk ik 1.20.
Het is bij betta s met garnalen altijd afwachten of ze de garnalen met rust laten hoor.
Ik gebruik zelf, evenals een aantal andere leden de colorsandbodem van de Hornbach en die bevalt erg goed.

Ok zou ik bij mijn planten nog wat extra toe moeten voegen straks of is gewoon in zand ook een goede optie. Over labeo heb ik al advies gehad eerder in mijn plan stadium heb verbomen dat hwt goed zou kunnen moet wel zorgen voor voldoende schuilplaatsen en labeo frenantus is ook genoemd zou wellicht iets rustiger zijn. Bij garnalen dacht ik aan grotere soort liefst ieta wat in thailand voorkomt, aan het zoeken nog dus. 1,20m is bak

Als de bak beplant is moet je natuurlijk zorgen voor voldoende voeding en bij de moerasplanten kun je een kleibol bij de wortels steken.

Bedankt voor de info. Geen voedingsbodems of iets dergelijks dus.

Groeten richard

Nee hoor dat is niet nodig en geeft achteraf vaak veel werk en troep. Een paar kleibolletjes in de bodem werkt net zo goed.Planten nemen met zowel blad als wortel voeding op namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan