Wat is er nieuw

Fluval Edge van Spierbundel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spierbundel
  • Startdatum Startdatum
S

Spierbundel

Guest
Ik kijk al eventjes mee op het forum, maar heb mijzelf nu toch maar geregistreerd. De bak draait al een kleine twee jaar, dus hierbij de foto's.

Wat zit erin, garnalen en veel sulawesi slakken die ik regelmatig verkoop als ze weer met 'teveel' zijn.

C0OpT7oNeLSlGGPrOi5Q_0BAG1ERJ69_.jpeg

2je94e0.jpg

1zpjtdv.jpg

Zeer mooie aquascape hoor, dat zal ook in het daglicht mooi staan in combinatie met het bijzondere design van de Edge.

Het is misschien een fotografische truuk, maar zijn de foto's representatief voor de lichtopbrengst van de standaard verlichting bij de Edge I, en heb je de nieuwere versie met de LED verlichting of die met de twee halogeenspots?

Ik heb de halogeenspots... foto is geen truk, maar als het donker is, ziet de bak er zo uit. Overdags oogt het licht erg zwak en planten willen niet echt groeien... heb vooral goede ervaring met cryptos, java en annubias... ook vind ik het plateau links er leuk, helaas is,dit een pain in the ass om dit zo te houden. Toch blijft dit een van de mooiere aqua die verkrijgbaar zijn. Mogelijk haal ik ooit een donorbak als deze verlichtinf of pomp de geest geeft met led... tot die tijd is dit prima.

Het is jammer dat Hagen de Fluval aquariumproducten in Nederland niet formeel op de markt brengt. Voor zover ik op de site van Hagen (het moederbedrijf) kan zien verkopen ze formeel alleen in de VS, Canada, GB, Frankrijk en Duitsland.

Je kan deze aquaria hier en daar wel online krijgen (ik vond 'm bij toeval bij de van oorsprong Duitse webshop Zooplus), maar in bijvoorbeeld de LFS kijken ze je glazig aan als je het over een Fluval Edge hebt, laat staan dat je er vervangende onderdelen kan krijgen.

Ook NL webshops hebben doorgaans niets van Fluval dus, wat je zou kunnen proberen is om in Duitsland te bestellen, de LED armaturen waarmee je je halogeenspots zou kunnen vervangen zijn namelijk wel gewoon 'replacement parts' die los te verkrijgen zijn. Goedkoop lijken ze echter niet.

Alternatief zijn er ook doe het zelf oplossingen waarbij je zelf LEDs monteert, op YouTube zag ik al verschillende guides voor het aanbrengen van ledverlichting in specifiek Fluvals aquaria.

Klopt, tip voor de fluval edge bezitters, petsplace verkoopt alle edge spullen relatief goedkoop.

Van lfs heb ik ook ooit al eens gehoort dat het bedrijf failliet zou zijn... daar klopt volgens mij ook niets van.

Voor nu geldt, ik vervang pas iets als het kapot is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan