Wat is er nieuw

formaat eitjes

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
52
Ik zit te wachten tot mijn melanotaenia praecoxen en mijn Aplocheilus lineatus eitjes gaan leggen. Kan iemand me vertellen of de eitjes van deze twee soorten kleiner, gelijk of groter zijn dan eitjes van corydoras?
Ik ben bang dat ik er straal overheen kijk en dat ze veel kleiner zijn dan ik denk (hoop/verwacht).

Ok, die eitjes van de melanotaenia zijn dus minstens de helft kleiner dan cory-eitjes. Dat wordt dus leesbrilwerk om die te vinden.
Bij de aplo is het me nog niet echt duidelijk waar ik naar kijk/ wat de verhoudingen zijn. Begrijp ik goed uit de foto dat die eitjes donker gekleurd zijn?
Misschien kan @John. me hier antwoord op geven?

ik heb best wat met regenbogen gekweekt (boesemani en trifasciata) en heb volgens mij nooit eitjes gezien , ik zag ze wel paaien , maar de eitjes , tja ze waren er en dat was het dan . Dus ja , ze zijn klein .
Echt naar gezocht heb ik niet echt gedaan .
Het enige wat ik deed was de larfjes uit het intern bioloog scheppen als het de moeite was , daar zwommen ze altijd mooi in .
Als je met een potfilter werkt zal het nog een uitdaging worden , ouders eten volgens mij de larfjes mee op .

mm...ik heb een intern filter en een potfilter. Dat wordt dan inderdaad lastig om eieren te oogsten. Enige wat ik kan hopen is dat er wat overleven, maar dat zou weleens moeizaam kunnen worden. Misschien de ouders & de aplocheilusssen eruit vangen, maar dan nog.

Ik zit te wachten tot mijn melanotaenia praecoxen en mijn Aplocheilus lineatus eitjes gaan leggen. Kan iemand me vertellen of de eitjes van deze twee soorten kleiner, gelijk of groter zijn dan eitjes van corydoras?
Ik ben bang dat ik er straal overheen kijk en dat ze veel kleiner zijn dan ik denk (hoop/verwacht).
De eitjes van aplocheilus zij de helft van Corydoras eitjes.

Groetjes John.

De eitjes van aplocheilus zij de helft van Corydoras eitjes.

Groetjes John.
En zijn ze wittig of donker?
Transparant e n als ze wat ouder zijn een donker larve en 2 oogjes erin.

Groetjes John.

Transparant...dat wordt fijn zoeken. Ik denk dat ik maar een microscoop aan de ruit monteer..
Oh nee, dat bekijk ik verkeerd: er zijn geen moeilijkheden, alleen uitdagingen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan