Wat is er nieuw

Fotoalbum van NiekB

N

NiekB

Guest
Ik had al 2 albums lopen maar aangezien er de afgelopen maand toch veel veranderd is, toch maar een nieuw vers album.
Afgelopen 3 jaar veel geleerd hier op het forum en ben nu gekozen om me volledig te richten op de Corydoras Black Venezuela. De Rio125 is vandaag volledig opnieuw ingericht en nu erg naar mijn smaak. Plan is om hier 10-15 Black's in te houden en er mee te gaan kweken en er een leuk scholenvisje bij te plaatsen.

Tevens heb ik van mijn schoonouders een Juwel 60cm gekregen, hiervoor een stelling gekocht waar deze bak samen met de Aqua40 staat die als kweek-/opgroeibakken gebruikt gaan worden.

Momenteel staat de Rio nog in te draaien en zoek ik nog wat extra planten die hier mooi bij passen om met name wat meer opvulling in de hoogte te krijgen.

Alle tips zijn welkom!

Rio125
- Filterzand 0,4-0,8mm
- Vallisneria Natans
- Echinodorus Tellenus
- Spiderwood

Juwel 60
- Filterzand 0,4-0,8mm
- Vallisneria Natans
- Echinodorus Tellenus

Foto's

jEteBQIUK2C8RxsTcZXGSkHnSDmpmHMD.jpeg

jEteBQIUK2C8RxsTcZXGSkHnSDmpmHMD.jpeg

33c2p1h.jpg

15cn0w0.jpg

Kweekstelling

2jdm6gx.jpg

Maar weer eens een update. Mijn extern filter lekte, dit is hopelijk vandaag netjes opgelost dus die staat weer te draaien. Indraaien van de bak gaat dus helaas langer duren dan gedacht :6

Volgende week nog wat extra planten bestellen, precies in het midden komt een Rode Lotus te staan en links zal de Hydrocotyle Leucocephala komen. Tevens nog op zoek naar een laag blijvend plantje om her en der op de hellingen wat te planten.
Drijfplantjes hebben het beetje moeilijk, hoop dat die nog aanslaan anders komen die er ook nieuwe bij.

8yZx_ndRpHbhuNTn6xBOcO5680kx_wcY.jpeg

2wfmqsj.jpg

Ziet er goed uit Niek!
Heb je al Corydoras gereserveerd of ben je nog zoekende? anders weet ik nog wel een mooi groepje voor je! 😉

Dank je John!

Ik weet een adresje hier in Eindhoven die ze voor een schappelijke prijs heeft maar een extra keuze kan nooit kwaad natuurlijk 😉 Hoewel ik wel kieskeurig ben en het liefst niet al te jong grut wil aangezien ik een kweekpoging wil doen en met jong grut weer een jaar moet wachten 😛

Ik ben er nog niet helemaal uit maar wil misschien wel mijn groep weg doen,zijn allemaal volwassen exemplaren die ook nakweek hebben gehad.
Lukt me van de in totaal ruim duizend eitjes om er 11 groot te krijgen maar is een ander verhaal 😉

Ja ik heb je topic paar keer gelezen, makkelijke kweek is anders! Maargoed, nooit geschoten + altijd mis...

Komt goed uit dat ik binnenkort voor me werk wel weer in de buurt van Middelburg zit 😉 Mocht je een beslissing hebben gemaakt... let me know 😉

Ik zou nog wat hogere of grotere takken/stronken plaatsen om het visueel wat aantrekkelijker te maken.

De start ziet er goed uit, nu wachten tot het een beetje natuurlijk groot wordt... 🙂

@ Melvin, heb ik wel naar zitten kijken alleen het nadeel is dat de bak niet heel diep is. Meeste mooie grotere stronken passen in de hoogte prima alleen weer niet in de diepte.

@Saskia, tnx en inderdaad wachten. Vallisneria heeft een slechte 2 weken gehad maar begint nu steeds meer aan te slaan. Tevens heeft de bak nog wat kale plekken...

Heb je al planten besteld? Ik heb een hydrocotyle leucocephala die enorm wordt, ik kan je zo wat opsturen?

Nee heb nog niks besteld, net vakantie gehad dus ben genoodzaakt nog even te wachten 😳
Maar stuur anders even een pm, komen we er vast wel uit!

Zo, ondertussen is de hydrocotyle leucocephala binnen gekomen van Saskia (tnx!), deze staat er nu 3 dagen in en moet nog even aan slaan en zijn weg omhoog vinden. De Tenellus begint al wat uitlopers te krijgen dus het gaat de goede kant op...

mY6pnz2lmWijOOwNFUeJhKlKjdMJQKaT.jpeg

Hij staat er mooi bij de bak! En onze hydrocotyle groeit ook niet strak omhoog, het is nu eenmaal een eigenwijs plantje 🙂

Desnoods zal een lange sateprikker wel helpen als het moet 😛

Leuke bak hoor, is niet alleen jou smaak maar ook mijn smaak. In de toekomst ga ik je denk is eens na proberen te doen!

Dank je! Misschien wil ik nog wat grotere losse stukken hout aan de linkerkant plaatsen om de achterwand wat verbergen, ligt eraan hoe de planten groeien.

ziet er goed uit. ik vind de bodem echt mooi met die hellingen. de vallisneria is een groepsplant en zal nog mooier uitkomen als je er nog wat stekjes tussen plant. dan wordt het een soort bos en groeit die meestal heel goed. ik snoeide bij mijn vorige bak er bladeren uit die makkelijk +50 cm waren. leuke plant om te houden!
groetjes

Vandaag als verjaardagskado een Tijgerlotus en Staurogyne porto velho besteld, zal dinsdag binnen komen dus wordt het bakje nog verder aangekleed.

Mooie bak en van harte gefeliciteerd! 😉

oh ja prachtige bos vallisneria, moet even op gang komen he haha.
gefeliciteerd met je verjaardag! ben benieuwd naar de tijger lotus

Vandaag zijn de nieuwe planten binnen gekomen! Aan de rechterzijde wat lopen rommelen met het hout en de Vallisneria maar ben tevreden met het resultaat! Plantjes waren redelijk volgroeid in het plastic potje waar ze in zaten dus ze moeten nog even goed aan slaan. De lotus een mooi plekje in het midden gegeven.

Resultaat (beetje magere kwaliteit):

cRXBaJ4YDTHv7t0VCe7xa5HGWIvREsza.jpeg

cRXBaJ4YDTHv7t0VCe7xa5HGWIvREsza.jpeg

2ai3ms9.jpg

Mooi hoor,misschien een idee om zo'n stuk hout ergens aan de achterwand vast te maken bv.

Heb ik aan zitten denken alleen om hoger hout te vinden wat ook in de diepte past en toch een spiderwood-look heeft is best lastig...

Tijd voor een korte foto-update. Alles slaat lekker aan, de lotus is al vooruit gegaan van 2 naar 6 bladeren in een week tijd. Komend weekend naar de Vivarium om te kijken of er wat leuks te vinden is....

12 oktober
pWt1goTRuqJDdt0vkJhbHTueHmoY3cOV.jpeg

21 oktober

Na een middagje beurs-hoppen thuis gekomen met een 14-tal Kardinaaltjes en een 12-tal Pseudomugil Furcatus!
Furcatus zijn echt schitterende vissen, diverse formaten verdeeld in 2 zakken maar mooi geel van kleur.

Bewoners zitten allemaal mooi op kleur ondertussen ipv de bleke snoetjes zoals ze in de zak zaten.

A0-JtieUJwdc6dBE-YmF4tK61queEyCK.jpeg

Vandaag weer wezen winkelen. Na de goede ervaring met de vissen van AquaBeek, hier maar eens langs gereden...

Na ruim 45 minuten te hebben gelopen tussen alle bakken (en nog niet alles gezien, wat een aanbod...) zijn we weer weg gegaan met 5x Pseudomugil Furcatus vrouw en 10x Cory Panda.

Huidig bestand:
17x Pseudomugil Furcatus
14x Kardinaal Tetra
10x Corydoras Panda

Momenteel vind ik een hoop bladeren van de Staurogyne in me bak, lijkt erop dat die toch niet helemaal lekker aan slaat.
Nog even afwachten anders kan daar weer iets moois voor in de plaats komen. Vallisneria slaat ook nog niet aan zoals ik het graag zou zien....

6QfC3Cy0RjmEoIipVfHehN-u15BL44Ul.jpeg

6QfC3Cy0RjmEoIipVfHehN-u15BL44Ul.jpeg

24q2syg.jpg

Weer een weekje verder!

Vandaag wat onderhoud gepleegd aan de planten en bodem, vandaar dat de foto's wat troebel zijn.
De Lotus gaat ongelooflijk goed en is in een week tijd super gegroeid.

Ben zeer tevreden over de kwaliteit van de vissen (Aquabeek), beter dan de vorige LFS'en waar ik vissen heb gekocht voor de vorige bakken. De regenboogjes doen het prima en de mannetjes hebben al schitterende schijngevechten gehouden.

ciIt-sxkh8flywrttyvESHGJzcInSxzY.jpeg

Dank je John. Heb eindelijk een bak waar ik voor (bijna) 100% tevreden over ben.

Al dagen hebben de mannetjes schitterende schijn-gevechten, vandaag eindelijk de tijd/kans gehad deze op te nemen...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Y-wthou52JA[/video]

Foto update... Bakje is na vandaag weer mooi schoon en helder! Planten groeien echt geweldig, komt steeds meer contrast is door de schaduwen waardoor (met name) de Tetra's ontzettend mooi naar voren komen.

iGNUQ8OMLVLF2IZKIxhkJ_6QcSj8tRVc.jpeg

2lcwio0.jpg

Updat'tje mag wel weer eens denk ik 🙄

Bakje draait redelijk stabiel nu, heb wat problemen gehad met (water)kwaliteit waar enkele Tetra's en 1 Panda het slachtoffer van zijn geworden.
Momenteel moet ik nog wat nieuwe planten gaan bestellen voor de rechterkant, dit is aardig dood aan het gaan. Ondertussen heeft de Lotus wel een stek gekregen!

*telefoonkwaliteit foto's*

mYtjcy1fjVKXrv9CzJcl90cvKcD774NI.jpeg

mYtjcy1fjVKXrv9CzJcl90cvKcD774NI.jpeg

34ooens.jpg

2uy20ip.jpg

azdr95.jpg

169qpdx.jpg

Dat was al ff geleden Niek! 😉
Staat er mooi en lekker helder bij.

En het is weer ff geleden 😉

Aangezien ik het behoorlijk druk heb, schiet het onderhoud er regelmatig bij in helaas. De planning is om begin volgend jaar te gaan verhuizen naar een huis dus voor die tijd zal deze bak er niet meer zijn...
Heb nog een paar uitvallers gehad onder de Regenboogjes maar nu blijft alles prima leven. 2 Weken geleden een nieuwe Juwel Color TL moeten kopen aangezien die nagenoeg overleden was, echter heb ik toen veel last gekregen van alg. Momenteel weer Profito aan het toevoegen en het gaat de goede kant weer op, de lotus heeft ondertussen een stuk of 3 uitlopers.

Verder houd ik de bak zoals die nu is, bestand wordt niet meer aangevuld want ik merk ook dat het niet meer aandacht trekt die een bak hoort te hebben. Straks in mijn nieuwe huis zal er ook geen nieuwe bak komen zoals de planning nu is, misschien in de toekomst een klein dressoir bakje (max. 40L).

Voor:

6K7EzmXvzBAVHIiSgNGQS_IhDwklsjnG.jpeg

Na:

6K7EzmXvzBAVHIiSgNGQS_IhDwklsjnG.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan