Wat is er nieuw

Funkycorsa's kleurplaatje.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Funkycorsa
  • Startdatum Startdatum
F

Funkycorsa

Guest
Hallo iedereen,

Zoals hier op het forum al te vinden is heb ik mijn bak van 200x60x60 weggedaan en heb ik een 60x30x30 bakje.
wel even wennen weer maar ook hier ga ik een hoop lol aan beleven!

het idee is om er een garnalen bak van te maken en als enige vissoort er 15x Micro Rasbora Kubotai in te stoppen.

de garnalen worden:
10x cardina babaulti
10x regenboog garnaal (weet niet welke van de 2 soorten :S)

de bak is er iig bijna klaar voor (als ik er iig vanaf kan blijven) 🙂
nu nog een leuk drijfplantje zoeken

wKMYwMb--d7DS4YFSfRdcYreldF5_6gC.jpeg

babulties zijn regenbogengarnalen, ze verkopen de wildvorm van vuurtjes ook als regenboog garnaal.

Een tip: koop ze bij een hobbykweker of echte garnalenshop, dan ben je zeker dat je de juiste hebt, ook zijn ze veel te duur in de gewone LFS.

Ikzelf heb 20aqua's met allemaal verschillende soorten, ik vind nog steeds de cristal reds en de blauwe tijgers de leukste, maar wel moeilijker te houden.

Wil je makkelijker soorten, dan zou ik voor vuurtjes,citroentjes, organge sakura's of red rilli's gaan.

Ook zijn de whitepearls (witte eitjes) en blue fairy(gele eitjes) ook enorm mooie en makkelijke dieren.

De neocardina soorten zijn goed doenbaar om te beginnen.

De caradina soorten verlangen lagere ph waarden en om goed te zijn een lage geleidbaarheid om het de jongen makkelijk te maken om op te groeien.

Vergeet niet dat caradina onderling kruisen, net zoals de Neo soorten, neo's die kruisen worden grijzig en kleurloos(wat de handelaars regenbooggarnalen noemen).

Wil je 1 soort die niet kruist en toch verschillende kleuren heeft, dan moet je voor de caridina babaulti gaan. deze zijn rood/groen/paars/bruin/geel, alles door elkaar.

Thanx voor de tip, helaas lees ik het net te laat, er zitten inmiddels 12 "regenboog" garnalen in.
volgend jaar 😛 een groep caridina babaulti en schooltje Micro Rasbora Kubotai halen bij Garnalenwinkel.

txRMYZttLeL0Kr__abXOfxuHNRCHkSoV.jpeg

leuk bakje, maar wat is die bodem dik! 😉

klopt, maar anders bleven de plantjes zo slecht staan :S
is ook verder naar achter hoger, soort berg idee

*pffffff, stof eraf*

zo, inmiddels zitten er 12 regenboog garnalen, 5 CR's en 5 helena slakken in.

nu even wachten tot het goed vol gegroeid is dan kunnen we mooie foto's maken!

nu ik de bak al een tijdje heb staan, is alles lekker gegroeid en vind ik het wel weer eens tijd worden om te gaan snoeien en aanpassen 🙂

Dat vraagt om plaatjes

zoals misschien opvalt ben ik een tijdje afwezig geweest op dit forum.

de bak is er nogsteeds maar de garnalen hebben het helaas niet overleefd.

ik heb erg veel last van bruine alg, een beetje snot achtig.
ik begreep dat je dat van te weinig co2 krijgt dus ik heb een bio co2 setje van denelle gehaald en aangesloten. ik ben benieuwd of dit verschil maakt want ik geloof er niet zo in 🙂

verder zitten er 2 prachtige l nummers in maar niemand weet welke, ze zijn afhankelijk van de water tempratuur of geel/zwart gestreept of nu bij 25 graden wit/zwart gestreept.

ook een mooie betta man en nog 1 🙁 kubotai. en 2 garnalen, geloof dat ze glas garnalen zijn.

niet echt een heel succes verhaal dus, maar ik ben er weer druk mee bezig!

Keep you up2date!

zo dan maar eens even de vooruitgang van de bak met foto's uploaden. kijken of ik aan de hand van een foto de vooruitgang kan bijhouden.

Dag 1:

MSvDl0Q78waVTXSwd9dF6MfRDEq_Nw8b.jpeg

Ik ben benieuwd naar de vorderingen 🙂

IMG_20150417_195926_zpshgbrnbzc.jpg

Dag 3,
Met nieuwe stekjes!

Nou. Jeroen.
Sorry,hoor.maar echt mooi??? is hij niet te noemen.
Die bodem ,slaat nergens op.
Is die ph verlagend? Ligt er een kalksteen in het midden ,is het weer anders.

Waarom niet gewoon bij grint gebleven.???

Staat links een Bleheri, die daar nooit zal groeien, en planten doen het slecht.
Sorry dat ik het zeg.

Op het oog komt er best veel licht in de bak.. planten zien er niet zo fris uit 😉
In plaats van co2 toevoegen zou ik eerder denken aan het licht enigszins dempen, middels drijfgroen..
Vond 'm in 2013 mooier 😉

De bodem is daar niet geschikt voor, vuil zakt er ook in weg.

Hallo Bertus en mark,
Nooit overna gedacht...
De bodem was speciaal voor garnalen maar die zitten er niet meer in.
Heb zelf inderdaad het idee dat ze met zand beter groeide vroeger...

Ik denk dat ik mijn bak opnieuw ga inrichten maar moet eerst even me salaris binnen zijn.

Dus jullie tips zijn meer dan welkom!

Dus: bodem veranderen naar zand,
Steen uit?
Meet drijfplanten?

Zo pffff was een hele klus maar de oude bodem, en de stenen zijn eruit en er ligt nu filterzand van de wildkamp in. Wel een enorme zak dus heb veul over. Zodra ik op de laptop kan ( vriendin je kent het wel) zou ik de gemaakte foto's even uploaden ! Ziet er echt een heel stuk beter uit!

Dat filterzand is fijn spul inderdaad. Had het ook in mijn vorige aquarium en van alle bodembedekking die ik heb gehad beviel die het best.

Ben benieuwd naar de foto's!

Germaine, ik heb nog een 3 kwart zak over dus als je interesse hebt 😉 foto's komen er zo aan 😉

zn39yHh-B06iPB12HWYLFkAAOdvc7RfD.jpeg
zn39yHh-B06iPB12HWYLFkAAOdvc7RfD.jpegzn39yHh-B06iPB12HWYLFkAAOdvc7RfD.jpegzn39yHh-B06iPB12HWYLFkAAOdvc7RfD.jpegzn39yHh-B06iPB12HWYLFkAAOdvc7RfD.jpeg

Best heul stuk mooier, nu hopen dat de planten aan slaan

De lotus is te diep geplant. Trek hem iets op dan gaat het goed.

Die rode? Doe ik! Thanx!

Thanx! Ik heb hem met de knol net boven het zand uit geplant!

3/4 boven de bodem is goed

Vandaag nog lekker genoten van mijn bak en de garnalen en de betta zichtbaar ook!

Nu hopen dat de planten snel aanslaan!

Morgen weer een foto!

Funkycorsa zei:
Vandaag nog lekker genoten van mijn bak en de garnalen en de betta zichtbaar ook!

Nu hopen dat de planten snel aanslaan!

Morgen weer een foto!

Ik ben benieuwd hoor en het is een leuk bakje.

gT4SFdgFflt4c8zKpEU7lqKRhDocmUVz.jpeg

gT4SFdgFflt4c8zKpEU7lqKRhDocmUVz.jpeg

de lotus was gaan drijven dus staat nu tijdelijk weer iets te diep, maar hij moet even wortels krijgen!

nog even 2 soorten planten erbij geplant!
en omdat het een foto album is:

Mijn mooie Betta:

zdTAMXuqUAtpaFmbkyivlcEzBJ93kRj9.jpeg

Mijn mooie (en als enige overgebleven 🙁 ) kubotai:

een van mijn 10 helden:

en een van mijn mooie L333 mannen:

en natuurlijk nog 1 van de 5 harde werkers:

en het hele zooitje bij elkaar!

pfff, de bodem doet zijn werk goed :O word alweer snoei tijd.....

Helemaal prima toch? Het is een mooie bak!

ja je hoort me ook niet klagen 😉 zou vanmiddag even snoeien en een nieuwe foto maken 🙂

Leuk bakje zeg!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan