Wat is er nieuw

Garnaal in een rare jasje?

Ema

Member
Lid geworden
24 augustus 2024
Leeftijd
48
Hoi hoi,
Kan iemand zien wat er aan de hand is met mijn garnaal? Zijn schil lijkt te verkleuren?
De andere garnalen hebben het niet maar de meeste zijn gewoon doorzichtig uit zich zelf.

Bijlagen

• IMG20241125153714.jpg
    IMG20241125153714.jpg
    889.8 KB · Weergaven: 56
  • IMG20241125153735.jpg
    IMG20241125153735.jpg
    892.2 KB · Weergaven: 48
Lijkt me dat de garnaal een 'zadel' krijgt een teken dat ze zwanger wordt/kan worden.
En vrouwtjes zijn ook vaker meer gekleurd dan mannetjes.

Oh dank je wel. Dat zou fijn zijn, ik was bang dat het om schimmel of bacterie ging.

Als je op de gele vlek doelt die onder het pantser ontstaat, dan is dat inderdaad de zogenaamde zadel. Je weet nu zeker dat dit een vrouwtje is en dat ze vruchtbaar is. Met de volgende vervelling dalen de eitjes en worden ze bevrucht.

Als je op de doorzichtige plekken doelt, dan is dat volkomen normaal. Niet wenselijk als je een bepaalde kwaliteit wilt kweken, maar niet schadelijk voor de garnaal!

Mooie scherpe foto's trouwens!

Bedankt allemaal,
Weer wat geleerd 😁.
Gelukkig is het geen ziekte.
Ik kon een mooie foto maken omdat de garnaal op een drijfplant zat, kon zo van bovenaf een foto maken. Heb geluk mee gehad.
Qualiteit van de garnalen is mix van alles, heb ik zo overgenomen en inmiddels zijn ze bijna allemaal doorzichtig helaas.... Ik zou zelfs ook wat anders willen maar ja.... Waar moeten de doorzichtige heen🤔... Gelukkig hou ik nauwelijks jonkies over, ik vermoed dat de gup ze opeet, want ze zijn met regelmaat zwanger hier.

Tja MP kun je proberen maar vaak kopen ze minder mooie op om te voeren en dat is vast ook niet de bedoeling. Dat moeten selecteren is met neocaridina s wel een dingetje.

Die vermoeden had ik al, want niemand kijk naar om op MP . Ik laat ze maar hier blijven, als de gup goed haar werk blijft doen kom ik ooit er van af🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan