Wat is er nieuw

Garnalenbak (Liesseling)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liesseling
  • Startdatum Startdatum
L

Liesseling

Guest
Omdat 1 grote bak niet genoeg is hebben we vandaag een 60cm bak gehaald waar de garnalen heen gaan verhuizen binnenkort.
Deze heb ik dan ook vanmiddag meteen schoongemaakt, voor zover ik spullen klaar had staan ingericht, en gevuld.

Ik heb 2 stukken wortelhout meegenomen bij de LFS vrijdag, en de glossostigma, 1 plantje. Daarnaast heb ik wat takjes geknipt uit de grote bak en die ook geplant. Het Javamos wat ik al even in een bak heb zitten was al aardig gegroeid dus die om het hout heen gebonden.

Ik heb de helft van het aquarium gevuld met water uit mijn meter bak, wanneer zou ik dan de eerste bewoners kunnen laten intrekken?

Nog niet zoveel fotos maar dacht laat ik maar meteen een extra album beginnen.

481318liesseling_0_82_img20150215wa0010.jpg

184782liesseling_0_82_img20150215wa0016.jpg

749974liesseling_0_82_img20150215wa0012.jpg

Voor garnalen wordt toch geadviseerd om minstens een maand te wachten.
Ik zou het nu ook gewoon voor de zekerheid doen, ondanks het water uit je andere bak.

Komen er verder nog plantjes bij of blijft het zo.
Het oogt nu een beetje kaal.
Al kan het ook erg leuk zijn om het mos gewoon flink te laten woekeren!

De garnalen die erin komen zitten nu in de bak waar het water uit komt hè....

der komen sowieso planten bij, maar aangezien het zondag is en ik gewoon in een dorp woon heb ik alleen gebruikt wat ik al in huis had... ook zal ik nog mos(ballen) extra erin komen, het zal een mooie groene bak worden.

Het gaat ook niet zozeer om het water.. maar om de bacteriën in je filtermedium en bodem, in het water zitten die schijnbaar niet zoveel.
In die zin kun je beter een deel van je filtermedium in de nieuwe filterpomp plaatsen.
Maar dan nog zou ik 3/4 weken wachten..

Oki thanks!

Gaat vast een mooi bakje worden.
Klopt wat Mark zegt en ook heel goed uitkijken met nieuwe plantjes want die kunnen slakkengif bevatten waardoor alle garnalen doodgaan.

Als je wilt mag je bij mij een pluk fijn hoornblad komen halen. Mijn garnalen zijn er dol op en de plan groeit als kool. ;-)

John dat heb ik helaas al meegemaakt met de meterbak, planten besteld niet goed afgespoeld en dag dag garnalen.

Daarom zoek ik nu vooral planten via marktplaats die gewoon bij een ander uit de bak komen, daar heb ik dan meer vertrouwen in dan weer planten te bestellen.

Elleoj dat is altijd mooi en zeker welkom!

117974liesseling_0_82_20150217_112028.jpg

Met een extra plukkie groen!

op dit moment dikke vieze schimmellaag op het hout, tis dat ik er al over gelezen had anders was ik me dood geschrokken 😀

Wat minder groen erin, want er kwam amper licht op de grond, moet denk ik een reflector in of nieuwe lampen.

Er zit nu tijdelijk mn nieuwe gourami man in omdat ie de boel terroriseerd in de meter bak

992859liesseling_0_82_20150301_204503.jpg

hehe, strafbakje?

Mja, morgen ga ik kijken of de LFS hem terug wil nemen, liefst met zn vrouw erbij want die is ook niet vriendelijk. Hoe rustig en vriendelijk de vorige was hoe agressief hij nu is.

Ik gok dat mijn betta vrouw dood is puur door de stress of omdat elke keer als ze in de bovenlaag kwam hij op haar af ging.

Ja soms heeft een vis een heel ander karakter dan een andere van dezelfde soort. Beetje met mensen te vergelijken denk ik dan 😉

Ja klopt, ik denk dat deze iets van een persoonlijkheidsstoornis heeft

Gisteren een externe pomp gehaald voor de meterbak boven, en meteen doorgereden naar Valburg (koidream)
Na even geneusd en gegoogled te hebben hebben we 10 van deze mooie beestjes meegenomen voor in de garnalenbak...

129625liesseling_0_82_20150303_103307.jpg

HYPHESSOBRYCON AMANDAE/ AMBER TETRA

Over "leuk scholen" gesproken, dat doen ze echt!

Vanacht een "garnalenval" gemaakt en gezet in de meterbak... eerste vangst 3 pandas en een danio. Garnalen? zero.

Garnalen zwemmen uit de kleinste kiertjes en gaatjes weer weg... 🙂

Ja schijnbaar hahaha, ik zag een tip hier op t forum met zon pet fles, dus dat geprobeerd, en mislukt lmao

ik heb met zo'n petfles slakkenval (en dan de favoriete voedertablet er in) altijd heel veel garnalen 'bijgevangen'.

d_L9a9hfNyxjf33wldtA0nm2hnA15uYx.jpeg

deze dus. En dan gewoon een nachtje op de bodem leggen. Werkte als een tierelier. 🙂

Grappig, ik probeer juist panda's te vangen en vind alleen maar garnalen in het netje 😉.
Wat bij mijn garnalen goed werkt, is om gebruik te maken van een groen netje (als je dat kunt vinden). Ik denk dat ze dit op ��n of andere manier met planten associ�ren, want ze gaan er gelijk op/in zitten.

Succes met vangen!

Ik heb de fles manier geprobeerd, daar ving ik 3 pandas en een danio mee. geen 1 garnaal. Heb er met het netje nu 4 gevangen (LOL)

Nogmaals de fles manier geprobeerd, ook meteen de laatste keer. 2 dode pandas die erin lagen, en 1 garnaal. 🙁

Balen!!!

Welk artikel op het forum bedoel je?

Ja de fles doormidden en op de kop erin. Eigenlijk voor slakken maar garnalen werkt ook soms.

en Corydoras willen eruit om naar het oppervlak een hap lucht te nemen voor hun darmademhaling ... 🙁

Staat daar een waarschuwing voor in het topic/artikel?

nee volgens mij niet...

weet ook niet meer precies waar het stond hoor want heb zoveel gelezen hier, zelfs topics van jaren terug

Kun je zeker niet meer linken naar het artikel?
Dat is wel erg zeg....

Ik heb nog wel een andere tip. Zorg voor een groen vangnetje. Een wit of zwart vangnet levert veel meer stress op. Geen idee waarom, maar is echt zo... dat groen zien ze toch als iets wat in de bak hoort ofzo... En leg een voedertabletje erin, dan komen ze vanzelf.
Overigens heb ik zelf weinig problemen met garnalen vangen, heb ze meestal zo te pakken.

Ik heb met mn (zwarte) netje ook een stuk of 5 gevangen in een korte periode, enige nadeel is het hout en planten wat elke keer in de weg zit. als ik er aan denk dat er nog zon 55 in zitten die moeten verhuizen word ik al depri

658512liessing_0_82_20150303_103307.jpg

vissies

816931liessing_0_82_20150310_214637.jpg

Totaaltje.

Hopelijk slaat mn braziliaanse klimop snel aan zodat de zij en achterkanten snel volgroeien

leuk bakje 🙂 !

Thanks!

492386liesseling_0_82_20150321_204426.jpg

Bleh, ik heb volgens mij volop opstart wormen in deze bak... het zijn lange witte sliertjes en bewegen langzaam... deze moeten vanzelf weer weg gaan toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan